Slijm en bloed in de ontlasting

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal

Ik plaats dit berichtje omdat ik me afvraag of jullie honden deze symptomen ook wel eens hebben gehad.

Toen ik vanmiddag thuiskwam, hoorde ik de buik van mijn Argentijnse dog van bijna 7 maanden behoorlijk hard rommelen. Ik maakte me eerst niet echt zorgen, stom van me, ik dacht dat hij gewoon honger had (zijn buik rommelt wel vaker, maar eerlijk gezegd nooit zo hard als nu). Toen ik hem zijn bak gaf (ik geef hem meerdere kleine porties), snoof hij er even aan en draaide hij zich om. Dat is echt niets voor hem, want hij weigert normaal nooit eten. Daarna liet ik hem uit voor zijn wandeling, zoals elke middag voordat ik weer naar mijn werk ga, en toen sloeg de paniek toe: in plaats van normale poep was het alleen maar slijm en bloed – ongeveer de grootte van drie flinke fluimen (sorry voor het onsmakelijke beeld). 's Ochtends was zijn ontlasting nog gewoon normaal. Ik heb snel verzameld wat ik kon en meteen de dierenarts gebeld voor een spoedafspraak. Daar bleek: geen koorts, ze voelde geen vreemde voorwerpen en zijn gedrag was verder 'normaal' (meneer Hatchi was de dierenarts zelfs een beetje aan het klieren). Ze heeft hem wat poeder uit capsules gegeven en ik heb ook wat meegekregen voor vanavond en morgenochtend (ik heb de naam niet, het zat direct in plastic zakjes) en de bruine pasta die de darmwand beschermt. Hij moet tot morgen vasten en we hebben morgenochtend een controleafspraak. Ze zei dat ik hem gewoon kon uitlaten (echte wandelingen en niet alleen plasrondjes), maar dat ik contact met andere honden moet vermijden. Ook zei ze dat ik gewoon weer aan het werk kon gaan zolang ik niet te laat klaar was vanavond (16:30 uur), maar dat ik niet raar moet opkijken als ik vanavond weer dat slijm of bloed vind door de pillen 'die de boel schoonmaken'. Sorry voor mijn warrige verhaal, ik ben op mijn werk en het is hier natuurlijk net hartstikke druk. Ik maak me erg zorgen en wilde weten of jullie honden dit ook hebben gehad en hoe het daarna ging?

Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Hoi, mijn Stafford van 10 maanden had vorige week precies hetzelfde. De dierenarts is langsgekomen voor een prik en toen hield het op, maar gisteren is het weer begonnen. Ik hoop echt dat het niets ernstigs is, ik maak me behoorlijk zorgen :(

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dit bericht is al wat ouder, maar ik hoop dat iemand me nog kan antwoorden... Mijn hondje van 9 maanden heeft hetzelfde probleem. Ze eet al twee dagen haar brokjes (Fido, een Frans merk) niet meer en vandaag had ze last van slijm, vocht en bloed bij het poepen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi allemaal!

Even een update over Hatchi: het gaat weer beter met hem, alles is weer normaal. (pfffieuw!!!)

De dierenarts weet niet precies wat het heeft veroorzaakt: iets wat hij heeft gegeten, water uit een plas dat hij heeft gedronken... Ze zei dat honden heel makkelijk bloeden en dat je alert moet blijven, maar dat het niet altijd ernstig hoeft te zijn.

Het is in ieder geval een hele opluchting!! Bij twijfel over de gezondheid van je viervoeters: nooit mee blijven rondlopen, maar meteen naar de dierenaaaaarts.

Fijne dag allemaal!

Vertaald Frans
  • 13 reacties van 13

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!