Slijm en bloed in de ontlasting

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal

Ik plaats dit berichtje omdat ik me afvraag of jullie honden deze symptomen ook wel eens hebben gehad.

Toen ik vanmiddag thuiskwam, hoorde ik de buik van mijn Argentijnse dog van bijna 7 maanden behoorlijk hard rommelen. Ik maakte me eerst niet echt zorgen, stom van me, ik dacht dat hij gewoon honger had (zijn buik rommelt wel vaker, maar eerlijk gezegd nooit zo hard als nu). Toen ik hem zijn bak gaf (ik geef hem meerdere kleine porties), snoof hij er even aan en draaide hij zich om. Dat is echt niets voor hem, want hij weigert normaal nooit eten. Daarna liet ik hem uit voor zijn wandeling, zoals elke middag voordat ik weer naar mijn werk ga, en toen sloeg de paniek toe: in plaats van normale poep was het alleen maar slijm en bloed – ongeveer de grootte van drie flinke fluimen (sorry voor het onsmakelijke beeld). 's Ochtends was zijn ontlasting nog gewoon normaal. Ik heb snel verzameld wat ik kon en meteen de dierenarts gebeld voor een spoedafspraak. Daar bleek: geen koorts, ze voelde geen vreemde voorwerpen en zijn gedrag was verder 'normaal' (meneer Hatchi was de dierenarts zelfs een beetje aan het klieren). Ze heeft hem wat poeder uit capsules gegeven en ik heb ook wat meegekregen voor vanavond en morgenochtend (ik heb de naam niet, het zat direct in plastic zakjes) en de bruine pasta die de darmwand beschermt. Hij moet tot morgen vasten en we hebben morgenochtend een controleafspraak. Ze zei dat ik hem gewoon kon uitlaten (echte wandelingen en niet alleen plasrondjes), maar dat ik contact met andere honden moet vermijden. Ook zei ze dat ik gewoon weer aan het werk kon gaan zolang ik niet te laat klaar was vanavond (16:30 uur), maar dat ik niet raar moet opkijken als ik vanavond weer dat slijm of bloed vind door de pillen 'die de boel schoonmaken'. Sorry voor mijn warrige verhaal, ik ben op mijn werk en het is hier natuurlijk net hartstikke druk. Ik maak me erg zorgen en wilde weten of jullie honden dit ook hebben gehad en hoe het daarna ging?

Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • D
    Del2244 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

De diagnose van deze hond gaat je niet helpen om erachter te komen wat die van jou precies mankeert. Het is verstandiger om even contact op te nemen met een dierenarts, zodat je voorkomt dat een eventuele ernstige aandoening ongemerkt erger wordt.

Vertaald Frans
    T
    Theresa Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, weet je nog wat de dierenarts zei? Dat is precies wat er nu met mijn hond aan de hand is. Bedankt!

Vertaald Frans
    J
    Jungle Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Goedenavond, mijn hond heeft ook last van waterige ontlasting met helderrood (onverteerd) bloed. Twee dagen geleden had hij ook al een keer bloederige ontlasting, maar dat was daarna heel snel weer normaal. Maar vannacht maakte zijn buik veel lawaai en wilde hij naar buiten. Eenmaal buiten begon hij wel tien minuten lang gras te eten, waarna hij weer waterige diarree met bloed kreeg. Ik weet echt niet wat ik moet doen, heeft iemand hier ervaring mee of iets soortgelijks meegemaakt? Zodra het licht wordt, ga ik direct naar de dierenarts. Bedankt voor jullie reacties.
    Vertaald Frans
    J
    Jungle Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Goedenavond, mijn hond heeft ook last van vloeibare ontlasting met helderrood (onverteerd) bloed. Twee dagen geleden had hij ook al een keer bloed bij zijn poep, maar daarna was het heel snel weer normaal. Maar vannacht rommelde zijn buik enorm en wilde hij naar buiten. Eenmaal buiten heeft hij wel 10 minuten lang gras gegeten en daarna kreeg hij weer vloeibare ontlasting met bloed. Ik weet echt even niet wat ik moet doen, heeft iemand hier een vergelijkbare ervaring mee? Zodra het licht wordt, ga ik direct naar de dierenarts. Bedankt voor jullie reacties.
    Vertaald Frans
    V
    Valles Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik was vergeten de meldingen voor reacties aan te zetten

Vertaald Frans
    V
    Valles Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn kleine Jack Russell is altijd al wat kwetsbaar geweest – dat begon al toen hij 5 maanden was en iemand hem aan me gaf om maar van hem af te zijn. Hij heeft vaak last van terugkerende coccidiose. Hij heeft nu weer slijm bij de ontlasting met wat helderrood bloed erdoorheen, maar hij heeft geen koorts. Afgelopen zondag 14 april (vandaag is het de 22e) heeft een spoeddierenarts hem onderzocht (röntgenfoto, voelen... hij zei dat het niets ernstigs was, geen koorts en hij is gewoon levendig). Hij zei dat ik hem op coccidiose moet laten controleren.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Goedenavond! Als honden slijm en een beetje bloed bij hun ontlasting hebben (die soms ook erg stinkt), hoeft dat niet direct gevaarlijk te zijn. Het kan gaan om een ontsteking van de darmwand. Ontlasting die zachter is dan normaal, een lichtere kleur (geel-groen), een donkerdere kleur (zwart), waterig of heel erg stinkend is: het zijn allemaal tekenen dat de darmen (of een ander spijsverteringsorgaan) niet goed werken. Een bezoekje aan de dierenarts helpt om het probleem te achterhalen. In de meeste gevallen zijn de oorzaken van diarree gelukkig makkelijk te behandelen. Je kunt op deze websites kijken voor meer info over symptomen zoals overgeven, stinkende ontlasting, bloed bij de poep, wanneer je hond niet wil eten, enz. Ook kun je daar zien welke onderzoeken er mogelijk zijn en wat je dierenarts precies kan doen: https://www.passeportsante.net/fr/sante-animale/Fiche.aspx?doc=sang-dans-selles-chien en http://www.les-amis-des-animaux.be/Centre_de_documentation/conseil/Vivre-chien/diarrhee_chien.html. Nog een fijne dag!
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Slijm in de ontlasting komt waarschijnlijk door het voer en is een teken van glutenintolerantie. Zelfs als je je hond brokken geeft, kunnen deze granen bevatten waar gluten in zitten (tarwe, gerst, haver, rogge), dus ook brood, pasta, koekjes, bloem etc. Er zitten eigenlijk altijd wel granen in brokken, en dan hebben we het nog niet eens over het vlees dat erin zit, dat vaak komt van dieren die zijn volgepropt met granen en meel. Ik heb het zelf ervaren met mijn hond: sinds ze net als wij 'glutenvrij' eet, heeft ze geen slijm meer bij de ontlasting en voelt ze zich kiplekker (het duurde bij mij ook even voordat ik de link legde). Tja, dieren zijn net als mensen, zij kunnen ook gewoon intolerant zijn voor gluten.

In brokken zit echt van alles en nog wat; ze worden niet gemaakt van de beste ingrediënten, maar van alle restjes, orgaanvlees, onverkochte producten, enzovoort.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 13

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!