Brandnetelprikken op de voetzooltjes van de hond

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Mijn hondje is met haar voetzooltjes in de brandnetels gelopen. Ze gilde het uit en liep een paar seconden mank. Ik heb paarden op een manege en daar staan nogal wat brandnetels. Helaas liep Kiss Cool (mijn hondje) daar laatst met haar pootjes in en ik voelde me echt machteloos toen ik haar zo'n pijn zag hebben. Behalve haar pootjes in het water zetten (het enige wat ik zo snel kon bedenken), wist ik niet wat ik moest doen. Hebben jullie misschien een paar tips of een zalfje dat ik mee kan nemen? Arm beestje, ik durf haar nu echt niet meer los te laten lopen.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

15 antwoorden
Sorteren op:
  • Celine45
    Celine45 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Voor de mensen die dit in de toekomst ook meemaken...

Mijn puppy van 3 maanden is gisteren in de brandnetels terechtgekomen. Ze werd twee uur later wakker en sprong alle kanten op. Ze wist niet hoe ze moest gaan liggen, schrok steeds op en was aan het janken...

Ik heb de spoeddierenarts gebeld en het antwoord was: "Er is niets aan te doen, je moet gewoon wachten tot het wegtrekt. Was de pootjes met water en Marseillezeep. Gebruik een ontsmettingsmiddel (werkzame stof: chloorhexidine, zoals Sterilon). En kalmeer je dier door hem in je armen te nemen, vooral om te voorkomen dat hij gaat likken en het erger wordt."

Ik hoop dat dit anderen later kan helpen. Ik ben me zelf in ieder geval kapot geschrokken.

Vertaald Frans
    Celine45
    Celine45 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Voor de mensen die dit in de toekomst ook meemaken...

Mijn puppy van 3 maanden is gisteren in de brandnetels terechtgekomen. Ze werd twee uur later wakker en sprong alle kanten op. Ze wist niet hoe ze moest gaan liggen, schrok steeds op en was aan het janken...

Ik heb de spoeddierenarts gebeld en het antwoord was: "Er is niets aan te doen, je moet gewoon wachten tot het wegtrekt. Was de pootjes met water en Marseillezeep. Gebruik een ontsmettingsmiddel (werkzame stof: chloorhexidine, zoals Sterilon). En kalmeer je dier door hem in je armen te nemen, vooral om te voorkomen dat hij gaat likken en het erger wordt."

Ik hoop dat dit anderen later kan helpen. Ik ben me zelf in ieder geval kapot geschrokken.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb dus de nacht even afgewacht en de zwelling is wel wat afgenomen, maar er komt nu iets wits uit (waarschijnlijk pus). Ik ben daarom met hem naar de dierenarts gegaan en ik moet het oogje nu gaan verzorgen. Ik zou gisteren al zijn gegaan, maar ik wist niet goed wat ik moest doen en ik zag de berichtjes pas te laat.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

In dat geval moet je naar de dierenarts.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb een fysiologische zoutoplossing geprobeerd, maar hij gilde en daarna is zijn oog nog dikker geworden. Ik maak me echt zorgen, help me alsjeblieft!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Inmiddels moet het al wel wat beter gaan! Maar als het zo dicht bij de ogen zit, kun je het alleen maar goed uitspoelen met een fysiologische zoutoplossing.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn Maltezer was in de tuin en is in zijn oog geprikt door een brandnetel. Hij gaf geen kik, maar het zwelt nu op als een soort dubbel ooglid. Wat kan ik doen om de pijn te verzachten? Alvast bedankt!

Vertaald Frans
    Wolfman
    Wolfman Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Deze post staat er al 164 dagen, volgens mij heeft de hond dit probleem inmiddels niet meer!!!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je kunt de voetzooltjes van je hond wat harder maken met jodiumtinctuur. Indien nodig kun je hem tijdens het wandelen rubberen of leren schoentjes aandoen. Het ziet er in het begin misschien een beetje gek uit, maar ze wennen er hartstikke snel aan.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Gebruik vooral geen crème, want dat maakt de pootjes alleen maar zachter waardoor ze nog kwetsbaarder worden. Je kunt eventueel eau de toilette gebruiken, dat is niet ideaal maar bij gebrek aan beter kan het. Je moet eigenlijk wilde uien zien te vinden, dat is bovendien niet giftig voor dieren.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 15

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!