Servische Dobermann

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi

Ik overweeg om een Dobermann te kopen bij een Servische fokker. Ik had liever eentje in Frankrijk gezocht, maar ik wil echt dat hij een typische Dobermann-kop heeft... daarom geef ik de voorkeur aan Servië...

Heeft iemand van jullie al eens een hond in dat land gekocht?

Hebben jullie toevallig een adres??

Bedankt!!!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

92 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Yep, onder andere.

De populariteit is enorm gekelderd sinds het verbod op het couperen van de oren, wat heeft geleid tot een kleinere genenpoel en dus een concentratie van erfelijke afwijkingen.

Daarbij komt dat die ingrepen in de eerste plaats FUNCTIONEEL waren. Ik heb zelf een '100% natuurlijke' Dobermann gehad, zoals ze dat noemen, maar wat die staart betreft was het echt een drama. En bij Cane Corso's kan ik de honden met chronische oorontstekingen door die hangoren inmiddels niet meer op één hand tellen...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Persoonlijk ben ik afgehaakt bij de Beauceron... omdat die natuurlijke oren echt niet mooi staan en ik vermoed dat meer liefhebbers diezelfde reactie hebben gehad (ik ken er in ieder geval wel een paar).

Dat speelt natuurlijk een behoorlijke rol bij de populariteit van een bepaald ras.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi Be Cool,

Wanneer je zegt dat het rassen kapot heeft gemaakt, bedoel je dan qua populariteit (zoals veel minder Dobs) of iets anders?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik snap sarcasme heus wel, maar als je een absurde redenering gebruikt, moet die wel ergens op slaan. Dus ja, een dodelijk spektakel vergelijken met een kleine ingreep... mwah, niet echt een sterke vergelijking.

En we moeten niet ontkennen dat sterilisatie meestal gewoon een gemaksoperatie is (zeker bij honden), net als het couperen van oren of staarten.

Zoals Wiegehts al zegt: we gaan de wereld niet veranderen. De regels zijn er nu eenmaal, en hoewel ik de gedachte van dierenbescherming erachter wel begrijp, heeft het de betreffende rassen al behoorlijk om zeep geholpen. Ik baal net als zij van de zogenaamde 'visie' van de Europese instanties; dat is van hetzelfde niveau als onze wetgeving voor gevaarlijke honden.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Misschien omdat mensen het ook niet fijn zouden vinden als dat bij hen werd gedaan???
    ???
    Nou ja, hun oren en staart afknippen... Dat is wat ik voorstel om bij torero's te doen als de stier zich goed heeft verdedigd! Dat is een lange discussie...
    Ehhhh, je moet niet overdrijven. Baby's bij wie gaatjes worden geschoten voor oorbellen of die worden besneden, vinden die dat fijn? En gesteriliseerde honden, hebben die gevraagd of hun zaakje eraf mocht? Nee, en toch hoor ik daar niemand over vallen. En wat betreft de vergelijking tussen oren couperen en stierenvechten... no comment. 😡

Ik zie dat sarcasme niet echt aan jou besteed is! 😁

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik wil even op één punt inhaken: de ballen eraf halen beperkt de voortplanting en als je ziet hoe veel mensen maar wat aanrotzooien met hun dier voor hun eigen plezier of voor het geld, zou dat wat mij betreft bijna verplicht moeten zijn. Oren couperen heeft, tenzij er een gezondheidsrisico is, alleen een esthetische reden: dat is net zo achterlijk als de oren van je baby laten piercen. De staart couperen, net als bij de oren, kan ik begrijpen als het om gezondheidsredenen gaat, maar voor het mooie... tja, ik heb hierboven al gezegd wat ik daarvan vind. Er zijn nu eenmaal mensen die van hun eigen kind een soort showobject maken, dus het verbaast me niets dat ze hetzelfde doen met hun dier, maar het blijft een puur egoïstisch pleziertje.

Helemaal met je eens!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoe dan ook, iedereen z'n eigen mening. De wet is nu eenmaal wat hij is; ik baal flink van dat stomme verbod, terwijl anderen er juist blij mee zijn. Het blijft een persoonlijke keuze. Deze discussie is al zo vaak gevoerd, dus het heeft geen zin om die weer opnieuw te starten.

En wat betreft de gebruiker die dit topic weer omhoog heeft gehaald: zij heeft in ieder geval haar antwoord gekregen, da's tenminste wat 😁

Vertaald Frans
    G
    Greylox Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik wil even op één punt inhaken: castreren beperkt de voortplanting en gezien de manier waarop veel mensen maar wat aanrotzooien met hun dier voor hun eigen plezier of voor het geld, zou het wat mij betreft bijna verplicht moeten zijn.

Oren couperen heeft, tenzij er een gezondheidsrisico is, alleen een esthetische reden: dat is net zo idioot als gaatjes laten schieten in de oren van je baby.

De staart couperen: net als bij de oren kan ik het begrijpen als het om gezondheidsredenen is, maar voor het uiterlijk... tja, ik heb hierboven al gezegd wat ik daarvan vind.

Er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die van hun eigen kind een soort wedstrijdobject maken, dus het verbaast me niets dat ze hetzelfde doen met hun dier, maar het blijft puur egoïsme.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Misschien omdat mensen het zelf ook niet fijn zouden vinden als hen dat werd aangedaan???
    ???
    Nou ja, hun oren en staart afsnijden... Dat is wat ik die stierenvechters zou willen aandoen als de stier zich goed heeft verdedigd! Dat is een eindeloze discussie...

Euhhhh, we moeten ook niet gaan overdrijven.

Vinden baby's die oorbelletjes krijgen of die besneden worden dat prettig? En gesteriliseerde honden, hebben die gevraagd of hun ballen eraf mochten? Nee, en daar hoor ik niemand over vallen.

En wat betreft de vergelijking tussen oren couperen en stierenvechten... no comment. 😡

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Misschien omdat mensen het niet leuk zouden vinden als dat bij hen werd gedaan???
    ???

Nou inderdaad, hun oren en staart couperen...

Dat is wat ik stierenvechters zou willen aandoen als de stier zich goed heeft verdedigd! Dat is een hele discussie...

Vertaald Frans
  • 50 reacties van 92

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!