Servische Dobermann
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Dat is zeker waar, en velen aarzelen niet om er op een oneerlijke manier misbruik van te maken... 😔
@Lacurieuse, inderdaad, ik snap wel dat de prijzen de afgelopen 7 jaar zijn gestegen, zoals bij alles wat in de mode is -_-, maar die 2.000 € vind ik echt bizar. o_O
Maar goed, de trieste realiteit van vraag en aanbod, zoals Beaujabote al zegt... 😞
In ieder geval lijkt het voor de Dobermann die uit Servië komt al wat meer gerechtvaardigd: prijs van de hond + transport, dat is een stuk logischer.
Klopt, in Frankrijk is die bevestiging (confirmation) dan niet mogelijk.
De Servische stamboom wordt overigens wel erkend door de FCI. In Frankrijk heb je dat bevestigingsexamen nodig om een definitieve stamboom te krijgen en om te zorgen dat de nakomelingen in het LOF (het Franse stamboek) komen, maar in andere landen is zo'n examen niet verplicht. Daar krijgt een pup direct bij de geboorte al een volledige stamboom in plaats van alleen een geboortecertificaat.
Het zijn vooral de titels en de reputatie van de fokker die in het buitenland het verschil maken op tentoonstellingen...
Hoi
Als ik het goed heb, kan de hond in Frankrijk niet worden goedgekeurd of in het LOF (het Franse stamboek) worden ingeschreven vanwege de oren/staart... of hij nu een stamboom heeft of niet, toch?
Houd ons op de hoogte van de komst en vergeet vooral niet om een foto van het kleine monstertje te plaatsen!
Helemaal goed, bedankt voor jullie reacties. De pup wordt normaal gesproken bij me gebracht met een paspoort, een stamboom op mijn naam, de chip, inentingen en ontworming.
Eerlijk gezegd kosten Australische herders van een fokker die met 8 weken worden verkocht nu gemiddeld zo'n € 1200...
Geen diamanten in de halsband – gewoon de prijs voor een pup op een puppybeurs – het spel van vraag en aanbod 😠 Voor sommige mensen is de hondenwereld gewoon de kip met de gouden eieren.
Eigenlijk is alles relatief: 2350 € is niet echt veel vergeleken met 2000 €, maar 2000 € voor een Australische herder vind ik persoonlijk behoorlijk veel als ik het vergelijk met de 800 € die ik destijds voor die van mij heb neergeteld.
Natuurlijk was dat 7 jaar geleden en misschien kreeg die persoon die je kent er wel wat extra's bij (een jaar lang gratis brokken, een gouden halsband met diamanten... XD), maar zo'n groot verschil vind ik echt enorm. Als het transport vanuit Servië een prijs van 2350 € voor de Dobermann kan verklaren, vraag ik me af wat een prijs van 2000 € voor een Australische herder in Frankrijk rechtvaardigt? 😧🤷
Maar nogmaals, alles is relatief en het is aan iedereen zelf om dat te bepalen, ik heb natuurlijk niet alle details. 😉
Het is een flink bedrag, MAAR naast de prijs van de pup komen de transportkosten er nog bij, dus nee, het blijft acceptabel.
Let echter wel goed op de reisomstandigheden van de pup, wees streng wat betreft de papieren en vergeet de check-up bij de dierenarts niet!
Ik ken de fokker alleen van naam en ik zou dolgraag een pup van hen willen hebben omdat ze als zeer betrouwbaar bekendstaan. Maar als je er niet zelf langsgaat, zie je de fokomstandigheden niet, dus wees alert, zelfs bij een gerenommeerde fokker!
Hoi,
ik ken iemand die op een hondenbeurs meer dan 2000 € heeft betaald voor een Australische herder, dus 2350 € lijkt me niet overdreven voor een pup van een erkende fokker (ook al is het in Servië), inclusief het transport.
- GRATIS AFRIKAANSE GROOTMEESTER MARABOUT +229 55821114
- GRATIS GROTE AFRIKAANSE MARABOUT-MEESTER +229 55821114