Oren couperen / rechtzetten

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Ik heb een Dobermann van 7 maanden met een vrij lange coupe (een beetje tussen gemiddeld en groot in). In het begin had ik ze maar een paar dagen getapet, waarna ze wel even stonden maar niet echt goed. Ik ben toen overgestapt op een soort trainingshelm die ik een paar maanden heb gebruikt, maar ze bleven niet definitief staan. Eentje stond goed, maar de andere zakte na een paar minuten weer in. Onlangs heb ik ze gespalkt met rietjes en dat gaf al wat meer resultaat: de kant die steeds omviel, bleef toen eindelijk wat langer staan. De afgelopen week heb ik een spalk gemaakt van een middelgroot waterflesje en na 5 dagen zag ik bij het verschonen van het verband echt een goed resultaat. De oren staan nu zoals het hoort! Ik heb er nu voor de zekerheid weer een nieuw verband omheen gedaan. Wat denken jullie, heb ik kans dat ze nu eindelijk blijven staan?

Qua voeding geef ik Royal Canin Maxi Junior gemengd met gestoomde kip en wortels (één keer per dag). Ook krijgt hij om de dag een calciumtabletje. Wat vinden jullie daarvan?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

33 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Ik ben na de derde regel al gestopt met lezen... Je zou wel wat meer je best kunnen doen op je spelling, want nu is het echt gissen naar wat je bedoelt! Maar goed, door Gairah te lezen begreep ik het. Bedankt voor de vertaling ;-)

Je hebt een hond die goede zorg en een goede opvoeding nodig heeft. Heb je het gevoel dat je gezin hem dat allebei kan bieden? Serieus, het is belangrijk om jezelf die vraag te stellen. Vinden je ouders dat gedoe met die flessen, dat stro enz. oké?? Zijn zij niet degenen die voor de hond zorgen? Als dat niet zo is, waarom dan niet?

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik sluit me helemaal aan bij wat Gairahbull je zegt!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi

Mijn hemel... Ik weet niet wat erger is: je bericht lezen of begrijpen wat je je hond aandoet.

Flessen in de oren van je hond, of stro... Serieus?

Ik weet niet waar je vandaan komt of waar je hond vandaan komt, maar oren couperen is verboden in Frankrijk. Nou ja, je kunt natuurlijk altijd proberen door de mazen van de wet te glippen...

Dus je wilde een Dobermann met gecoupeerde oren, maar je hebt je niet verdiept in de nazorg? De operatie is pas het begin, daarna moet je ze 'tappen'. Je plaatst tampons van watten in de oren (let op: blokkeer de gehoorgang niet, het is alleen bedoeld om het middelste en bovenste deel van het oor in model te brengen) en daarna moet je ze intapen. Je wikkelt elk oor in en verbindt ze dan aan elkaar op deze manier:

De tampons moeten regelmatig worden vervangen en je moet de gehoorgang schoonmaken als dat nodig is. Wat betreft de duur van het tappen: dat hangt af van het oor, of het nog erg slap is of al wat steviger. Trouwens, met 7 maanden is het eigenlijk al te laat. Het grootste deel van de groei is al achter de rug, dus de kans is klein dat het nog zo lukt als wanneer je rond de 3 à 4 maanden was begonnen.

Wat de voeding betreft: dat moet echt helemaal anders. Royal Canin zit vol granen en dat is niet goed voor honden. Kies liever voor graanvrije brokken of, nog beter, BARF.

Calciumtabletten hebben weinig zin, aangezien oren uit kraakbeen bestaan en niet uit bot.

Vertaald Frans
  • 33 reacties van 33

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!