Ik heb een Dobermann van 7 maanden met een vrij lange coupe (een beetje tussen gemiddeld en groot in). In het begin had ik ze maar een paar dagen getapet, waarna ze wel even stonden maar niet echt goed. Ik ben toen overgestapt op een soort trainingshelm die ik een paar maanden heb gebruikt, maar ze bleven niet definitief staan. Eentje stond goed, maar de andere zakte na een paar minuten weer in. Onlangs heb ik ze gespalkt met rietjes en dat gaf al wat meer resultaat: de kant die steeds omviel, bleef toen eindelijk wat langer staan. De afgelopen week heb ik een spalk gemaakt van een middelgroot waterflesje en na 5 dagen zag ik bij het verschonen van het verband echt een goed resultaat. De oren staan nu zoals het hoort! Ik heb er nu voor de zekerheid weer een nieuw verband omheen gedaan. Wat denken jullie, heb ik kans dat ze nu eindelijk blijven staan?
Qua voeding geef ik Royal Canin Maxi Junior gemengd met gestoomde kip en wortels (één keer per dag). Ook krijgt hij om de dag een calciumtabletje. Wat vinden jullie daarvan?