Dobermann uit Oost-Europa

C
Cadet28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van Dobermann-eigenaren met honden uit Oost-Europa.

Ik wil graag een Dobermann aanschaffen, maar ik hoor graag jullie mening en welke fokkers jullie aanraden (bijvoorbeeld in Servië, Rusland...).

Bedankt voor jullie reacties, informatie en tips!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

21 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • C
    Rapporteren

Ik ben gewoon op zoek naar wat informatie en jullie ervaringen.

Vertaald Frans
    C
    Rapporteren

Bedankt voor de info.

Wat de rest betreft: ik heb de reacties in "Servische dobermanns" al gelezen.

Dus alsjeblieft zeg, pfffff...

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Nou, dat ruikt hier weer naar een discussie...

Kennel Di Alto Bello lijkt goede referenties te hebben.

Anderen maken gebruik van tussenpersonen; pas dus goed op met wie je zaken doet. Of het nu in Frankrijk is of in welk land dan ook, illegale handel heb je overal (ik moet altijd lachen als mensen denken dat alleen Oost-Europese landen aan hondenhandel doen... oh la la, en Spanjaarden zijn zogenaamd altijd monsters omdat ze windhonden doden... Terwijl wij Fransen, laten we wel wezen, echte engeltjes zijn. We staan zelfs op nummer 1... in het dumpen van huisdieren 😎 wat een klasse!). Oost-Europa heeft niet "alleen maar" broodfokkers; er zijn ook fokkers die, zeker onder Dobermann-kenners, tot de meest gewaardeerde horen vanwege hun selectie. Veel Franse fokkers hebben ouderdieren uit Oost-Europese landen gebruikt...

Naast de taalbarrière heb je natuurlijk de afstand. Hoewel je misschien hulp van een tolk kunt krijgen, blijft het lastig om zelf langs te gaan. Maar een hond leeft wel langer dan 10 jaar, dus als je de middelen hebt om naar de kennel van je keuze te reizen, doe dat dan zonder twijfel.

Let ook goed op de gezondheidstesten. Hartproblemen hebben de hoogste prioriteit.

Wat betreft het couperen van oren en staart... Zolang de staart binnen 8 dagen na de geboorte wordt gedaan en de oren door een dierenarts onder volledige narcose, is er geen reden om moord en brand te schreeuwen. En voor de zoveelste keer: wat de communicatie tussen honden betreft, heb ik nooit problemen gehad met gecoupeerde honden.

Het enige wat me wat betreft de staart bezighoudt, is het evenwicht. Logisch, want de staart is een natuurlijk roer voor een hond. Maar ik heb mijn Dobermanns nog nooit zien omvallen; ik ken er daarentegen genoeg die juist hun staart hebben gebroken!

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dat mensen de oren en de staart van een hond willen couperen, daar ben ik echt geen voorstander van. Maar om nou een hond uit een vreemd land te halen waar je de taal niet eens van spreekt, een vliegticket te betalen om de fokker te bezoeken (je koopt immers niet op afstand als je een beetje garantie wilt en de ouders en de kennel wilt zien...), de transportkosten voor de pup te betalen, wachten tot hij 3 maanden oud is voor je hem eindelijk krijgt... en dat allemaal alleen maar voor het uiterlijk...

Vertaald Frans
    Petit Ours
    Petit ours Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat een gedoe allemaal om een hond te hebben die bewust verminkt is

Bovendien kan het couperen van de oren en de staart ervoor zorgen dat hij niet meer goed kan communiceren met zijn soortgenoten..

Vertaald Frans
    Twinklestar
    Twinklestar Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dat zijn nogal wat complicaties voor een hond die met opzet verminkt is! =)

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Pas op voor de illegale handel en zorg dat je niet bijdraagt aan dierenmishandeling.

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ben je echt bereid om alleen daarvoor weet ik hoeveel euro neer te tellen? Alleen maar om zijn oren en staart te laten couperen?

Vertaald Frans
    C
    Rapporteren

Waarom per se uit Oost-Europa? Als er een bloedlijn is die je aanspreekt, kun je misschien beter contact opnemen met Nederlandse fokkers die met deze lijnen werken. Dan heb je veel minder gedoe (met de taal, de kosten, het vervoer...)

Voor OC. QC, alsjeblieft.

Vertaald Frans
    Emla
    Emla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

https://wamiz.nl/honden/dobermann-158/forum/servische-dobermann-82193/9.html

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 21

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!