Diarree tijdens het uitlaten

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik heb even een vraagje.

Als ik met m'n hond (een Dalmatiër van 11 maanden) ga fietsen of hardlopen, krijgt hij last van diarree.

Een voorbeeldje:

Hij eet 's ochtends rond 8 of 9 uur de helft van zijn dagelijkse portie en scharrelt daarna wat rond in de tuin.

Rond 14:00 uur pak ik de fiets en gaan we een uurtje op pad (stukjes rustig aan, pauzes, wat snellere stukken en altijd een sprintje aan het eind voordat we naar huis gaan).

Maar goed, na 10 minuten rennen stopt hij in de berm, doet hij zijn behoefte en gaat hij weer door alsof er niks aan de hand is.

Het is echt heel waterig, alsof hij ziek is.

Terwijl zijn drollen thuis gewoon helemaal normaal en stevig zijn.

Het lijkt wel alsof zijn spijsvertering versnelt door de opwinding (hij is superblij als hij doorheeft dat we gaan) of door de fysieke inspanning.

Want buiten dat ene moment is hij hartstikke fit en heeft hij een veel betere conditie dan ik...

Wat denken jullie hiervan?

Ik maak meteen even van de gelegenheid gebruik om nog een vraag te stellen, dan hoef ik geen nieuw topic te openen.

Om op te slapen geven we hem oude dekbedden.

Die maakt hij dan tot een prop tussen zijn poten en dan gaat hij flink tekeer... als je begrijpt wat ik bedoel.

Is dit gewoon het ontdekken van zijn seksualiteit en gaat dat vanzelf over, of moet ik me hier zorgen over maken?

Bedankt alvast en een fijne dag!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  •  Sky
    sky Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Oei! Ja, goede actie om direct naar de dierenarts te gaan: bloed in de urine, daar zou ik ook flink van zijn geschrokken! 😔

Houd je ons op de hoogte van hoe het verder gaat?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, het nieuws van vanavond is niet zo best...

Ik kom net terug van de spoeddierenarts...

Nadat ik jullie tijdens de wandeling had geschreven, kreeg hij nog een paar keer diarree en het was echt water.

Na een tijdje zag ik dat hij bij elke keer dat hij zijn poot opstak om te plassen, er bloed bij zat!

Ik heb meteen de spoeddierenarts gebeld. Die dacht aan een soort blaasontsteking en zei dat als zijn toestand niet verslechtert, het wel tot maandag kon wachten.

We zijn dus rustig naar huis gegaan.

Behalve dat ik rond 20:30 langs hem liep terwijl hij in zijn mand lag te slapen en hij ontzettend lag te trillen.

Hij had koorts.

Dus ik ben meteen naar de dierenarts geracet, want ik was bang dat het bloed een teken was van een darmofsluiting, omdat dit hondje echt alles eet wat los en vast zit.

De resultaten:

40 graden koorts

Bloed in de urine volgens de teststrips

Geen diarree meer sinds 18:00 uur

Na het voelen om een darmofsluiting uit te sluiten en een stollingstest om te checken of hij niet vergiftigd was door rattengif, denkt de arts dat een bacterie hem heeft geveld.

Ik moet ook zeggen dat hij uit plassen drinkt, water uit de Rhône enz...

Dus nu aan de diosmectiet (werkzame stof) en een antibioticakuur voor een week.

De stakker ligt te slapen na zijn prik. Hij ziet er echt helemaal op uit.

Ik denk in ieder geval dat ik er goed aan heb gedaan om hem naar de dokter te brengen.

Hij heeft net geplast en de kleur is gelukkig weer geel.

Hij heeft ook een klein beetje gegeten, dus ik duim voor hem! :-)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Ik schrijf je dit live vanaf ons uitje. We gaan een uurtje fietsen langs het kanaal.

Toen we vertrokken en de auto in gingen, was hij helemaal door het dolle heen. Eenmaal bij het kanaal aangekomen, kreeg hij meteen diarree met wat windjes.

Een paar meter verderop nog een keer, maar er kwam niet veel meer uit. Bijna alleen maar water, maar echt een heel klein beetje.

Wat me doet denken dat het door de opwinding komt, is dat hij een erectie krijgt terwijl hij in die houding zit... Gekke dalmatiër van me. Lol

Maar goed, bij het uitstappen, nog voordat ik de achterbak open had, leek het alsof hij het echt niet meer hield. In de eerste 50 meter heeft hij twee keer wat gedaan en sindsdien niets meer.

Hij staat hier naast me te wachten en wordt ongeduldig omdat ik niet snel genoeg typ.

Vanochtend zag ik hem ook flink wat gras eten. Om de boel te reinigen?

Fijne middag allemaal!

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Als je hond lekker actief bezig is, geeft zijn lichaam voorrang aan de motoriek boven de spijsvertering. Dit komt doordat een hond moet kunnen vluchten bij gevaar, en dat is op dat moment belangrijker dan het verteren van eten. Lichaamsbeweging heeft dus direct invloed op zijn stoelgang.

Let er wel even op dat je hond tijdens het wandelen niets van de grond opeet waar hij diarree van kan krijgen, want honden zijn erg gevoelig voor veranderingen in hun voeding.

Fijne dag nog,

Justine

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hetzelfde hier, te veel "goede" stress. Let wel op met sporten; die jonge botten hebben het nodig, maar niet te veel.

Zouden jullie ook even een kijkje willen nemen bij het topic BOYCOT OP CHINESE PRODUCTEN? Bedankt.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor jullie reacties.

En hoe zit het met het ontdekken van de seksualiteit? Hebben jullie een idee?

Vertaald Frans
    J
    Jespere Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat dat eerste punt betreft: ik denk er precies zo over en heb het zelf ook gemerkt. Als de hond opgewonden is of na een flinke inspanning, is de ontlasting altijd erg zacht tot zelfs waterig. Ook na het zwemmen trouwens. Ik denk dat het door stress komt, of die nou positief of negatief is. Een beetje zoals 'de zenuwen' bij mensen... wie heeft dat nou niet gevoeld voor een examen bijvoorbeeld...!!!!

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!