Gedrag na de eerste trimbeurt
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
lol, Picco, een dikke pluim voor je trimtalenten, maar niet voor je fobie voor onbekende honden!!!
Ik had je reactie even gemist (en heb inmiddels weer een nieuw berichtje gestuurd...), echt superbedankt! Ik ga je tips zeker opvolgen! Groetjes!
Jeetje! Gelukkig voor hem dat je zo alert hebt gereageerd.
Het is voor de toekomst misschien beter om hem voortaan zelf te verzorgen, dat is wel zo veilig...
(Zelf kam ik mijn Havanezer een paar keer per week met metalen kammen, ik heb drie verschillende diktes – plus een tornmesje voor het geval hij klitten heeft of er van die plantenbolletjes in zijn vacht zitten)
(En ik houd zijn gezichtje regelmatig vrij met een schaar met ronde punten die wel goed knipt: zo'n 'snorschaartje' dat ze bij sommige apotheken verkopen, of je kunt bij de dierenwinkel ook goede, veilige scharen vinden.)
Normaal gesproken was ik een hond liever niet, behalve als hij met iets heel smerigs in contact is gekomen. Dan zweer ik bij zwarte zeep: super effectief, heel voordelig en dieren verdragen het hartstikke goed.
Bij huidirritatie werkt aloë vera-gel voor onze viervoeters net zo goed als voor ons.
Voordat je een vlooienmiddel koopt, moet je de dierenarts altijd even herinneren aan die allergie. Een hond die aanleg heeft voor allergieën kan namelijk op verschillende producten reageren. Kortom: het is beter om dit nare voorval nooit te vergeten.
Bedankt voor de update!!
Goedenavond, ik ben met m'n hond naar de dierenarts geweest en die zei dat hij een allergische reactie had op de verzorgingsproducten van het trimmen. Hij heeft een prik gehad en medicijnen voor 10 dagen meegekregen.
Echt een geluk dat ik gegaan ben! Z'n oren waren ontstoken en z'n anus ook, en dan die jeuk nog, het arme beestje...
Nou, ik hoop dat hij snel opknapt en dat z'n gedrag weer normaal wordt!
Ja, bedankt, ik laat je straks wel weten wat de dierenarts heeft gezegd.
Ja, als hij zo lusteloos blijft, dan is het echt een zaak voor de dierenarts.
Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt.
Bedankt voor je reactie. Hij is nog steeds getraumatiseerd (hij wil in huis niet eens bewegen, niet spelen, niks) en bovendien jankt hij soms, dus misschien heeft hij wel ergens pijn. Ik denk dat ik hem toch maar even naar de dierenarts breng.
Ach, een paar wandelingen op nieuwe, leuke plekjes en hij ziet je weer als de tovenares die hem allerlei toffe dingen laat ontdekken, en hop, dan is het leven weer mooi! En speel de komende dagen thuis ook wat meer met hem.
Kleine hondjes zijn super emotioneel, en veranderingen in lichaamsgeur zijn echt heel erg stressvol. Lekker gaan spelen met een vast hondenvriendje en tegen hem aanrollen is waarschijnlijk de beste remedie.