Pup die schuin loopt

J
Jokeazy Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Ik heb een vraagje over mijn pup van 2,5 maand oud (een Engelse Cocker Spaniël).

Ik maak me wat zorgen, want het viel me net op dat hij schuin loopt (vooral als hij rent) en dat hij soms gaat zitten met zijn pootjes opzij in plaats van netjes onder zich.

Hebben jullie tips om dit te corrigeren of hebben jullie hier ervaring mee?

Bedankt 😉😉

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

9 antwoorden
Sorteren op:
  • S
    Sabbagz22 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi, ik zou graag wat informatie willen over mijn puppy van net twee maanden oud die het zwemmerssyndroom heeft. Ik heb alles al geprobeerd, van oefeningen tot hydrotherapie, maar mijn puppy loopt nog steeds niet.
    Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Het komt best vaak voor dat puppy's (en zelfs jonge volwassen honden) een beetje 'schuin' of als een krab lopen. Dit zie je vooral wanneer ze draven. Als het alleen aan de leeftijd ligt, hoef je je geen zorgen te maken; deze manier van lopen is normaal gesproken niet erg voor je hond. Hij leert stap voor stap wel om recht te rennen (dit kan even duren; sommige honden lopen al snel recht, terwijl anderen op hun tweede nog steeds een beetje schuin gaan).

Houd je dier natuurlijk wel goed in de gaten en check of hij niet mank loopt en of zijn poten er goed uitzien. Probeer trappenlopen te vermijden zolang hij nog volop in de groei is (tot ongeveer 1 jaar). Aarzel niet om het even met je dierenarts te bespreken tijdens de vaccinatie-afspraken als dat nodig is.

Floriane

Vertaald Frans
    Rackham Le Rouge
    Rackham le rouge Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ah nee Doudou, ik vind die SURF-positie juist superleuk, hij moet er echt niet mee stoppen, dat is echt zo oneerlijk 😝

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Niets aan de hand met z'n oren? Een oorontsteking of irritatie kan namelijk de manier waarop een hond loopt of rent veranderen...

Zeker met die lange oren (het checken waard).

Kijk bij een pup ook eens naar de nagels (hoe ze op de grond staan), de kussentjes (doorn, grasaar...), en de stand van de poten als hij rechtop staat...

Check ook goed of er geen sprake is van een kleine verstuiking of verzwikking (gebeurt vaak bij drukke pups). Afhankelijk van de pup kan dat heel subtiel zijn...

Zonder grapjes, ik heb weleens een Cocker-pup zien rennen en keihard zien vallen omdat hij op zijn eigen oren was gaan staan...

Zijn oren (geen bruine of zwarte afscheiding?).

Kun je misschien een kort filmpje maken (en op YouTube delen)?

Dat zou helpen, en het kan ook heel nuttig zijn voor je dierenarts...

De zithouding van pups: soms helemaal scheef (vanuit de heupen), één dij op de grond met één (of twee) achterpoten gestrekt en de andere ingeklapt... of allebei gestrekt...

Of met beide dijen in de 'kikkerhouding', alsof ze in een fauteuil zitten...

Ik heb een Lab op de bank zien slapen, zittend en helemaal dubbelgevouwen, met de voorpoten op de buik tussen de achterpoten, bijna alle vier de poten op hetzelfde niveau!

Pups hebben echt verrassende houdingen...

De 'kikker' (of surf-houding) verdwijnt meestal wel als ze ouder worden...

Ook het plaatsen van de identificatiechip kan soms even irriteren als dat net is gebeurd...

Vertaald Frans
    Rackham Le Rouge
    Rackham le rouge Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, over dat zijwaarts lopen weet ik het niet, maar mijn lab, die dikke loebas, heeft ook dat zijn billen en poten niet op één lijn staan als hij zit... of tenminste nog niet helemaal, al gaat het wel steeds beter. Ik denk dat het gewoon bij de bouw hoort op die leeftijd. Hij is al twee keer nagekeken voor zijn prikjes en een algemene controle en alles was helemaal prima. Ik denk dat de zithouding gewoon verandert naarmate een pup ouder wordt. Toen hij net bij ons was, stonden zijn poten ook helemaal opzij, maar nu zit hij bijna recht met zijn poten netjes onder zijn billen.

Vertaald Frans
    M
    Mel1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

"Hij loopt opzij", wat bedoel je daar precies mee? Loopt hij als een krab of staan zijn pootjes scheef?

Mijn hond had een pootje dat scheef stond toen hij klein was. De dierenarts gaf me toen een homeopathisch middel en zijn pootje is weer helemaal goedgekomen.

Die van jou is nog heel jong, dus het kan een groeiprobleem zijn, net als bij mijn hond. Als dat het is, moet er snel naar gekeken worden. Maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn; het beste is om even langs de dierenarts te gaan, dan weet je het zeker.

Vertaald Frans
    A
    Anaconda Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

"Hij is naar de dierenarts geweest"... welke dierenarts, die van hemzelf???? Breng hem naar JE EIGEN dierenarts.... het is heel goed dat je hem morgen naar de dierenarts brengt, dan ben je zelf ook meer gerustgesteld.... maar ga naar je eigen dierenarts!!!

Houd ons op de hoogte!!

Vertaald Frans
    J
    Jokeazy Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond, bij een fokker. Hij is nog bij de dierenarts geweest voordat ik hem ophaalde en alles was helemaal in orde. Ik heb aan het eind van de maand een afspraak staan voor de herhalingsprikken.

Ik denk dat ik morgen toch even met hem ga om mezelf gerust te stellen.

Vertaald Frans
    A
    Anaconda Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond, heb je hem bij een fokker of een particulier gekocht??? Ben je er al mee naar de dierenarts geweest??? Het beste is om even langs de dierenarts te gaan voor een volledige controle.....

Vertaald Frans
  • 9 reacties van 9

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!