Mijn pup van 6 maanden eet behang en muren op als ik weg ben!

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, wat moet ik doen? Mijn pup van 6 maanden eet het behang en de muren op als ik van huis ben. Ik laat haar uit voor ik vertrek, we maken wandelingen... en ze heeft genoeg kauwspeeltjes en Kongs tot haar beschikking... Wat kan ik nog doen?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

9 antwoorden
Sorteren op:
  • Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik herinner me nog dat ik, om de 'nee!' voor andere situaties te bewaren, pogingen tot kattenkwaad stopte door juist dat woord te gebruiken: "Stout!", met een strenge blik en m'n wijsvinger omhoog. De boodschap kwam dan hartstikke goed over.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Heel erg bedankt voor je advies didou13.

Vertaald Frans
    Didou13
    Didou13 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Betrap hem op heterdaad en zeg op een strenge toon "NEE". Laat daarna de spanning weer vallen (niet vanuit frustratie, maar beheerst) en wijs hem op zijn speeltjes in zijn mand.

In zijn nekvel grijpen is echt ontzettend schadelijk en totaal niet geschikt voor deze situatie. Een tikje op de snuit geven begrijpt hij niet, dat hoort niet bij zijn natuurlijke manier van communiceren.

Opvoeden is vormen en uitleggen. Zorg er altijd voor dat je je hond stuurt naar gedrag dat voor jou acceptabel is, waarbij hij wel gewoon zijn natuurlijke behoeften kan uiten.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Daar ben ik weer! Ik maak meteen even van de gelegenheid gebruik om jullie nog een vraag te stellen.

Wat kan ik het beste doen om 'nee' te zeggen?

Alleen mijn stem gebruiken, een tikje op de snuit geven of hem bij z'n nekvel pakken?

Alvast bedankt!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Superbedankt voor de info, ik neem het mee.

Fijne dag nog, bedankt!

Vertaald Frans
    Didou13
    Didou13 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat betreft de voerbak van de kat (of ander eten dat op de grond terechtkomt): waarom is dat een probleem als je de oplossing al weet? Leer je hond gewoon om niks van de tafel, de bank, enz. te pakken... Behalve het trainen van een echt 'nee'-commando voor eten, zie ik niet in hoe je het anders zou aanpakken met alles wat er op de grond slingert.

Puppy's ontdekken hun omgeving met hun pootjes en hun bek; ze stoppen alles in hun bek, net zoals een baby dat doet. Ook wanneer hun tanden doorkomen, hebben ze behoefte aan materiaal om op te kluiven ter verlichting. Hout en plastic zijn dan ideale materialen voor ze. Wat is daar nou mis mee?

Het zou pas echt dom zijn als je de hond niet leert om zijn tanden te zetten in de geschikte speeltjes die je voor hem klaarlegt, toch?

Oh, en als je zo'n trainingsmatje laat liggen terwijl je er zelf bij bent, hoe in hemelsnaam wil je hem dan zindelijk krijgen??! Ja, het is volkomen normaal dat hij voor je neus plast als dat precies is wat je hem hebt geleerd.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi! Ik heb een Engelse Cocker Spaniel van 3 maanden en ik heb het idee dat hoe groter hij wordt, hoe meer kattenkwaad hij uithaalt.

Als ik er niet ben, kauwt hij op de houten rand van m'n kast, de fauteuil en m'n stoelen.

En wat vooral lastig is: hij is nog steeds niet zindelijk. Ik leg van die puppytrainingsmatjes voor hem neer, maar daar doet hij het maar de helft van de tijd op. Hij plast ook gewoon waar we bij staan alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Het laatste grote probleem is dat meneertje de voerbak van de kat leegvreet als we die vergeten hoog te zetten.

Ik hoor heel graag of jullie nog wat handige tips of advies voor me hebben.

Bedankt!

🙂

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Goedenavond, mijn tip is om de radio aan te laten staan (half muziek, half gepraat). Dat werkt echt super bij mijn kleine cocker!

succes

Vertaald Frans
    Jador
    Jador Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoe gedraag je je eigenlijk precies voordat je weggaat? Dit zegt namelijk heel veel over wat je hond gaat doen als je er eenmaal niet meer bent...

Als je een heel afscheidsritueel hebt – spullen pakken, speeltjes neerleggen waar hij bij staat, aaien en tegen hem praten – dan doe je het eigenlijk helemaal verkeerd. Je bezorgt je hond hiermee juist superveel stress, omdat hij dan al aanvoelt dat er een vervelend moment aankomt en dat hij "achtergelaten" wordt.

Het beste is om je hond minstens een half uur voordat je weggaat compleet te negeren. Geen oogcontact, geen gepraat en niet aaien. Ook niet spelen of hem druk maken...

Zet hem in een kleine ruimte; dat voelt vaak veiliger voor een hond dan wanneer hij alleen in een heel appartement is, waar hij alleen maar onrustig wordt omdat hij je in alle kamers gaat zoeken.

Leg wat bezigheidsspeeltjes neer buiten zijn gezichtsveld. Bijvoorbeeld: als hij in de keuken moet blijven, leg je die klaar terwijl de deur nog dicht is, zonder dat hij het ziet. Maak een lekker plekje klaar en doe de deur pas open op het moment dat je de hond daar achterlaat. Een simpel "op je plaats" bij het openen van de deur is genoeg. Geen "doei" of "wees braaf"...

Oefen dit eerst met korte periodes (2 minuutjes, 5 minuutjes...). Kom terug en doe de deur open zonder de hond of eventuele schade ook maar één blik waardig te gunnen. Wacht 5 minuten en ga dan pas aaien, spelen of naar buiten... Ruim eventuele bende op buiten zijn gezichtsveld.

Vertaald Frans
  • 9 reacties van 9

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!