Gewicht cocker 4 maanden
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi,
nou, ik heb niet hetzelfde ras als jij, maar mijn hond is ook best klein vergeleken met soortgenoten en ze is geen grote eter.
Op dit moment is ze 6 maanden en weegt ze 15 kg, maar met 4 maanden woog ze 5-6 kg, net als die van jou. Ik denk dus dat hij nog wel zwaarder wordt naarmate hij verder groeit...
Hoi Sophie,
Dat lijkt inderdaad aan de lage kant. Maar het hangt helemaal af van zijn bouw. Misschien is hij gewoon wat kleiner. Bovendien hebben ze op die leeftijd nog nauwelijks spieren.
Hoe groot is hij?
Zelf heb ik me nooit strikt aan de aanbevolen porties gehouden, zelfs niet na het opstellen van een voedingsschema. Ik hoefde alleen maar aan zijn ribben te voelen om te weten of het goed zat of niet. Je moet de ribben wel kunnen voelen, maar je mag er geen 'piano op kunnen spelen' als je er met je hand overheen gaat.
In principe laat een hond het ook wel merken als hij honger heeft. Toen ik overstapte op voer voor volwassen honden, hield ik me eerst aan de richtlijnen, maar ik zag meteen dat hij veel sneller at en constant bij zijn voerbak stond te wachten enzo... Dus heb ik de porties verhoogd.
Om je een idee te geven: die van mij woog 7 kg met 16 weken, maar hij is nu 45 cm hoog, wat best groot is voor dit ras.
12 reacties van 12