Gewicht cocker 4 maanden
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi
Mijn hondje is 3,5 maand oud en weegt 5,7 kg - haar broertjes en zusjes wogen met 3 maanden al meer dan 6 kg - de fokker vond dat ik haar niet genoeg te eten gaf en ik heb een hondentrainer gesproken die me adviseerde om over te stappen naar 150g brokjes per dag - ik denk dat je goed moet opletten en het gewicht regelmatig moet checken, zodat de pup de juiste voeding krijgt voor de groei -
Ben je al bij de dierenarts geweest? Wat vindt die ervan?
Die van mij woog met 2 maanden ook 3 kg, dat ontloopt elkaar niet veel. En wat de ontlasting betreft: een puppy hoort eigenlijk na elke maaltijd te poepen. Als je hem 3 maaltijden geeft, zou hij ook 3 keer moeten poepen. Dus dat valt reuze mee.
Hij woog 2,5 kg toen hij 2 maanden oud was toen we hem adopteerden... Dus op de kop af 2 maanden later weegt hij er 5...
Ja, de ontworming is helemaal bijgewerkt.
Ja, ik ga morgen naar de dierenarts.
Bedankt voor je tips!!!
Hoi! Je kunt het beste even langs de dierenarts gaan. Is zijn ontworming trouwens up-to-date? Als er medisch gezien niets aan de hand is, dan eet hij misschien niet genoeg voor zijn dagelijkse energieverbruik.
Hij is bijna 1,5 jaar (in augustus). Hij zal nu rond de 13,5 kg wegen, misschien wel 14 op dit moment...
Bij die van jou is de verhouding tussen de grootte en het gewicht inderdaad niet normaal.
Vindt de dierenarts dat oké? Ik ben verbaasd.
Wat zijn de verhoudingen rijst / groenten / vlees in gewicht die je hem geeft?
3 à 4 keer ontlasting per dag vind ik ook veel. Die van mij doet het eigenlijk altijd maar één keer, behalve bij uitzonderingen of als zijn spijsvertering van slag is.
3 à 4 keer poepen per dag is prima hoor, dat valt wel mee. Puppy's komen zo'n 1 tot 2 kg per maand aan, maar als je echt twijfelt over zijn gewicht, kun je het beste even langs de dierenarts gaan. Of een voedingsdeskundige voor dieren.
Hoe oud is je hond nu?
Goedenavond
Bedankt voor jullie reacties
Dat laat hij inderdaad ook wel merken. Hij gedraagt zich echt als een uitgehongerde hond; eten is echt een obsessie voor hem. Ik merk dat hij de hele tijd honger heeft en ik denk zelfs dat hij een probleem heeft met de opname van zijn voeding. Hij poept 3 tot 4 keer per dag, wat ik best veel vind.
Je ziet z'n ribben zitten en je voelt ze ook heel duidelijk...
Ik heb de porties al verhoogd, maar zijn gewicht verandert niet, of nauwelijks.
Hij is 33 cm hoog, dus hij is vrij klein gebouwd.