Gewicht cocker 4 maanden

S
Sophienl92 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal

Ik schrijf jullie om wat meningen te horen over het gewicht van mijn cocker. Hij wordt morgen 4 maanden en ik vind hem niet echt dik.. ik vraag me af of dat normaal is of dat er een probleem is.. bij de laatste weging was hij 5 kg/5,2 kg

Ik geef hem zelfgekookte maaltijden (rijst/groenten/vlees) omdat hij brokken niet goed verdroeg en ook uit eigen keuze.

Tot een week geleden kreeg hij 2 maaltijden per dag, dus ik heb een maaltijd tussen de middag toegevoegd, maar ik zie niet veel verschil... Ik vind hem erg slank

Zouden jullie me kunnen vertellen hoeveel jullie puppy's van 4 maanden wegen?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Sophie

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

12 antwoorden
Sorteren op:
  • S
    Sweet-ie Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi

Mijn hondje is 3,5 maand oud en weegt 5,7 kg - haar broertjes en zusjes wogen met 3 maanden al meer dan 6 kg - de fokker vond dat ik haar niet genoeg te eten gaf en ik heb een hondentrainer gesproken die me adviseerde om over te stappen naar 150g brokjes per dag - ik denk dat je goed moet opletten en het gewicht regelmatig moet checken, zodat de pup de juiste voeding krijgt voor de groei -

Ben je al bij de dierenarts geweest? Wat vindt die ervan?

Vertaald Frans
    Loulou345
    Loulou345 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Die van mij woog met 2 maanden ook 3 kg, dat ontloopt elkaar niet veel. En wat de ontlasting betreft: een puppy hoort eigenlijk na elke maaltijd te poepen. Als je hem 3 maaltijden geeft, zou hij ook 3 keer moeten poepen. Dus dat valt reuze mee.

Vertaald Frans
    S
    Rapporteren

3 tot 4 keer poepen per dag is prima hoor, dat valt wel mee. Puppy's komen zo'n 1 à 2 kg per maand aan, maar als je echt twijfelt over zijn gewicht, kun je het beste even langs de dierenarts gaan. Of een diervoedingsdeskundige.

Hij woog 2,5 kg toen hij 2 maanden oud was toen we hem adopteerden... Dus op de kop af 2 maanden later weegt hij er 5...

Vertaald Frans
    S
    Rapporteren

Hoi! Je kunt het beste even langs de dierenarts gaan. Is hij ook op tijd ontwormd? Als er medisch niets aan de hand is, eet hij misschien niet genoeg voor wat hij op een dag verbruikt.

Ja, de ontworming is helemaal bijgewerkt.

Ja, ik ga morgen naar de dierenarts.

Bedankt voor je tips!!!

Vertaald Frans
    S
    Rapporteren

Hoe oud is je hond nu?
    Hij is bijna anderhalf (in augustus). Hij weegt nu waarschijnlijk zo'n 13,5 kg, misschien wel 14 op dit moment... Voor die van jou is de verhouding tussen grootte en gewicht inderdaad wel vreemd. Vindt de dierenarts dat oké? Ik sta er echt van te kijken. Wat zijn de verhoudingen qua gewicht van de rijst / groenten / vlees die je geeft? 3 à 4 keer poepen per dag vind ik ook wel veel. Die van mij doet het eigenlijk altijd maar één keer, behalve bij uitzonderingen of als zijn spijsvertering van slag is.
    Ik ben voor dit probleem nog niet naar de dierenarts geweest, ik heb toevallig morgenochtend een afspraak... Ik denk dat ik boven de aanbevolen hoeveelheden zit, namelijk: 150 g vlees, 180 g groenten, 300 g rijst / PER DAG IN 3 MAALTIJDEN
    Vertaald Frans
    A
    Adb têtes de cailloux Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi! Je kunt het beste even langs de dierenarts gaan. Is zijn ontworming trouwens up-to-date? Als er medisch gezien niets aan de hand is, dan eet hij misschien niet genoeg voor zijn dagelijkse energieverbruik.

Vertaald Frans
    Flip-Cockwood
    Flip-cockwood Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoe oud is je hond vandaag?

Hij is bijna 1,5 jaar (in augustus). Hij zal nu rond de 13,5 kg wegen, misschien wel 14 op dit moment...

Bij die van jou is de verhouding tussen de grootte en het gewicht inderdaad niet normaal.

Vindt de dierenarts dat oké? Ik ben verbaasd.

Wat zijn de verhoudingen rijst / groenten / vlees in gewicht die je hem geeft?

3 à 4 keer ontlasting per dag vind ik ook veel. Die van mij doet het eigenlijk altijd maar één keer, behalve bij uitzonderingen of als zijn spijsvertering van slag is.

Vertaald Frans
    Loulou345
    Loulou345 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

3 à 4 keer poepen per dag is prima hoor, dat valt wel mee. Puppy's komen zo'n 1 tot 2 kg per maand aan, maar als je echt twijfelt over zijn gewicht, kun je het beste even langs de dierenarts gaan. Of een voedingsdeskundige voor dieren.

Vertaald Frans
    S
    Rapporteren

Hoi Sophie, dat lijkt inderdaad aan de lage kant. Maar alles hangt af van zijn grootte. Misschien is het gewoon een kleiner type. Daarnaast hebben ze op die leeftijd nog maar weinig spieropbouw. Hoe groot is hij? Persoonlijk heb ik nooit precies de aanbevolen hoeveelheid gegeven, zelfs niet na het opstellen van een voedingsschema, omdat ik gewoon aan zijn ribben voelde om te weten of hij goed zat of niet. Je moet zijn ribben kunnen voelen, maar je moet er geen piano op kunnen spelen als je er met je hand overheen gaat. In principe laat een hond het ook wel merken als hij honger heeft. Toen ik overstapte op voer voor volwassen honden, hield ik me eerst aan de aanbevolen hoeveelheid en ik zag meteen dat hij sneller at, constant bij zijn voerbak stond te wachten, enzovoort... Dus heb ik de porties verhoogd. Om je een idee te geven: die van mij woog 7 kg met 16 weken, maar hij is nu 45 cm hoog, wat behoorlijk groot is voor dit ras.

Hoe oud is je hond nu?

Vertaald Frans
    S
    Rapporteren

Goedenavond

Bedankt voor jullie reacties

Dat laat hij inderdaad ook wel merken. Hij gedraagt zich echt als een uitgehongerde hond; eten is echt een obsessie voor hem. Ik merk dat hij de hele tijd honger heeft en ik denk zelfs dat hij een probleem heeft met de opname van zijn voeding. Hij poept 3 tot 4 keer per dag, wat ik best veel vind.

Je ziet z'n ribben zitten en je voelt ze ook heel duidelijk...

Ik heb de porties al verhoogd, maar zijn gewicht verandert niet, of nauwelijks.

Hij is 33 cm hoog, dus hij is vrij klein gebouwd.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 12

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!