Hallo,
Mijn cocker spaniël van tweeënhalf jaar oud heeft altijd al last gehad van atopische dermatitis...
Na veel onderzoek en verschillende pogingen is het onmogelijk om te achterhalen waar het vandaan komt, maar één ding is zeker: industriële brokken, zelfs die van goede kwaliteit en hypoallergeen van de dierenarts, verergeren de symptomen aanzienlijk. Het is echt een hel voor mijn hond! Ik ben er dan ook snel mee gestopt... ik heb verschillende merken geprobeerd, maar het blijft hetzelfde verhaal.
Het enige dat hem echt verlichting geeft is Apoquel, met één tot twee tabletjes van 5 mg per dag. Dat kost me tussen de 60 en 120 euro per maand!!! Je begrijpt dus wel waar ik naartoe wil...
Dus:
* Weten jullie een manier om Apoquel ergens anders te kopen (bijvoorbeeld in het buitenland) voor een lagere prijs? Ik kan dit op de lange termijn namelijk niet financieren... en zodra we met het medicijn stoppen, begint de jeuk weer.
- Kennen jullie een andere behandeling die net zo effectief is maar minder duur?
- Bestaat er een variant voor mensen? Die zijn vaak een stuk goedkoper. Mijn zus heeft haar hond haar hele leven behandeld met een epilepsiemedicijn voor mensen; haar dierenarts was heel schappelijk en gaf haar de naam van het medicijn en de dosering... we hebben niet altijd de middelen om zulke dure behandelingen te betalen, de farmaceutische bedrijven maken het echt te bont...
Alvast bedankt voor het delen van je ervaringen.
Groetjes