Wat voor karakter heeft jouw chihuahua?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi,
Ik heb een klein chihuahua-teefje dat net een jaar oud is geworden. Ik heb haar bij een hobbyfokker gekocht toen ze 2,5 maand oud was.
Het is echt een schatje... misschien wel té!... ze blaft weinig, behalve om de boel te bewaken. Als het hek bijvoorbeeld openstaat, gaat ze naar buiten... kijkt naar links, dan naar rechts en blaft ze, zelfs als er niemand is. Waarschijnlijk gewoon om te laten weten: "we gaan naar buiten" (?)... Naast haar heb ik nog een Maltezer-teefje en drie katten... en ze kunnen het allemaal prima vinden met elkaar.
Het probleem met haar is de zindelijkheid... ze houdt het 's nachts niet vol... terwijl mijn Maltezer met 2,5 maand al zindelijk was... het is echt balen... elke ochtend begin ik de dag met de dweil in mijn hand.
Hoi,
Ik heb een chihuahua van 6 maanden, ze woont nu 3 maanden bij ons...
Ze is tegelijkertijd een bangerik en een durfal....
Wat vreemd is, is dat ze zich soms niet laat vangen. Ik heb het idee dat ze onder de indruk is van hoe groot we zijn.... daarnaast wil ze zich soms ook gewoon niet laten pakken, maar het probleem is tijdens het wandelen als er gevaar is... daardoor kunnen we haar niet echt los laten lopen...
Nu zijn we op de camping en begint ze te grommen en te blaffen naar mensen, vooral als er andere honden bij zijn. Dat is nieuw voor ons...
Thuis zijn er 3 andere honden waar ze veel mee speelt en tot nu toe had ze nog nooit geblaft.
Zeker weten.. het zijn echt handtasjes geworden 😪
Inderdaad, je moet alert blijven, maar wel gewoon aan zijn behoeften als hond voldoen. Je moet hem niet overbeschermen en de hele tijd in je armen houden :D
Ik wil er nog aan toevoegen dat we hem echt hond laten zijn. Tijdens het wandelen laten we hem andere honden ontmoeten, snuffelen en gewoon zijn eigen gang gaan. Als er een hond aan komt lopen, zijn we wel voorzichtig vanwege zijn kleine formaat, maar we laten de ontmoeting gewoon gebeuren als de andere hond goede sociale vaardigheden lijkt te hebben (om het kort te houden: we laten hem lekker hond zijn, hij zit niet aan de lopende band op de arm).
Goedenavond,
Mijn moeder heeft een langharige chihuahua, Nemo, en hij is echt een schatje!
Hij is helemaal niet agressief, alleen een beetje bezitterig en hij vertoont wat 'resource guarding', maar omdat mijn moeder daar supergoed mee omgaat, doet hij het steeds minder.
Ik pas regelmatig op hem en het is een hondje dat je echt overal mee naartoe kunt nemen!
Hij is rustig in de auto en sociaal naar andere honden, ook al is hij soms wat angstig aangelegd.
Echt, ik had veel vooroordelen over dit ras, maar hij heeft mijn mening volledig veranderd! Het is een dotje!
Maar aan de andere kant... het is duidelijk een alarm op pootjes... Of het nu in huis is of in de tuin, zodra hij iemand hoort langslopen begint hij te blaffen, en het is een heel hoog en irritant geblaf ^^
Ik heb er echt ontzettend veel gezien, maar er was er maar eentje die echt stabiel leek. Gewoon loslopend naast mijn molosser en een andere herder-achtige; die chihuahua gedroeg zich heel rustig, was totaal niet bang voor de grote honden en reageerde ook niet fel...
Je moet ze gewoon loslaten, ze net zo behandelen als andere honden en ze hun energie goed laten kwijtraken; het is een ontzettend energiek ras.
Ik heb thuis twee chihuahua's.
De eerste is een teefje van bijna 2 jaar oud. Ze is speels, rustig, een beetje verlegen als ze iemand niet kent en ze blaft als de bel gaat. Ze is erg gehoorzaam.
De tweede is een reutje van bijna 4 maanden oud. Hij is speels, levendig en blaft als er wordt aangebeld. Hij luistert ook goed.
Mijn twee chihuahua's zijn totaal niet agressief; ze zijn sociaal en absoluut niet vals of snauwerig.
Het hangt er echt helemaal vanaf hoe de baasjes hun chihuahua's opvoeden.
De chihuahua is een hartstikke actieve hond. Oorspronkelijk werden ze gebruikt om op klein ongedierte te jagen op het land (echt waar, de chihuahua is van nature een jager en dus een heel actieve hond!). Het is een intelligent dier dat, net als elke andere hond, uitdaging nodig heeft en aan het werk gezet moet worden.
Zorg voor minstens een uur wandelen per dag en neem geen 'mini' alleen maar omdat ze er zo schattig uitzien. Een chihuahua van een normaal formaat is weliswaar kwetsbaar, maar ze zijn niet van suiker en kunnen best van een stoel springen zonder meteen iets te breken. Kies je fokker dus heel zorgvuldig uit.
De chihuahua is een geweldige kleine hond: intelligent, sportief en aanhankelijk. Maar het is wel een grote hond in een klein lichaam; naar mijn mening moet je hem dus goed kunnen handelen en hem alles bieden wat hij nodig heeft.