Vulva van mijn hond
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi,
Mijn hond heeft eigenlijk precies hetzelfde, maar dan in grotere hoeveelheden, en ze is ook nog eens loops.
Ik ben naar de dierenarts gegaan om te kijken of ze haar tussen twee afspraken door konden helpen, nadat de assistente naar haar vulva had gekeken die wat hard aanvoelde. Ik legde uit dat ze sinds de vorige dag ook moeite had met plassen. Ik ben het type dat mijn dieren het liefst zelf behandelt met natuurlijke methoden, dus als ik naar de dierenarts ga, is er echt iets aan de hand wat ik niet kan oplossen zonder het advies van een expert, of in ieder geval van de assistente.
De assistente dacht dat ik me druk maakte om niets omdat het de eerste loopsheid van mijn meisje is, maar ik ben opgegroeid met honden.
Maar goed, omdat ik aandrong bij de dierenarts, raadde ze me toch aan om de intieme delen van mijn hond te wassen met een milde zeep of zelfs marseillezeep. Ik vertelde haar dat ik dat juist al deed omdat mijn jonge hond die reflex zelf nog niet heeft en ik haar elke dag met een washandje en schoon water waste om haar pH-waarde niet te verstoren. Ze zei dat ik een desinfecterende zeep op basis van chloorhexidine kon gebruiken (zoals Hibiscrub, de werkzame stof in Septivon) en dat als de pijn bij het plassen na 3 of 4 dagen aanhield, ik terug moest komen.
Affijn, ik heb die chloorhexidine-zeep gehaald, wat homeopathische middeltjes tegen blaasontsteking gekocht bij de apotheek en ben naar huis gegaan.
Ik probeerde het te laten schuimen, ondanks dat de zeep flink verdund was, en toen kon ik er eentje weghalen die gewoon op haar haren zat. Ik heb mijn bril erbij gepakt om het beter te kunnen zien.