Mijn hond laat zich niet pakken
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Zelfs bij gevaar komt ze wel terug als je niet probeert haar te vangen. Til haar zo min mogelijk op, maak er geen agressieve chihuahua van zoals je die al veel te vaak ziet.
Eigenlijk ben ik het hierkomen aan het oefenen met snoepjes... zolang er geen gevaar is, gaat het prima, ze komt best goed terug! We wonen op het platteland en er zijn hier niet veel auto's, dus ik zou haar graag wat vaker los laten lopen, maar als er dan eentje aankomt, is dat gevaarlijk... het gevaar kan ook een andere hond zijn... ik weet het, ik zou ze eigenlijk contact moeten laten maken, maar ze is zo klein dat één hap en het is gebeurd... en ja, ik ben nogal een stresskip (je verandert je aard toch niet!)... aan de andere kant doe ik echt mijn best om haar niet meer op te tillen als we een andere aangelijnde hond tegenkomen.
Ik ga nog harder trainen op het hierkomen!
Het is voor een hond niet natuurlijk om opgetild te worden. Hij vindt knuffelen misschien wel fijn, maar staat liever gewoon op de grond.
En als je probeert hem te pakken als er gevaar dreigt (wat voor gevaar? Een weg bijvoorbeeld? Als dat zo is, neem dan niet het risico om haar daar los te laten als ze niet goed naar je luistert), ben je waarschijnlijk bijna in paniek (of in ieder geval gestrest) en ren je op de hond af. Dat is de perfecte combinatie om hem juist te laten vluchten.
Oefen op het hierkomen, zodat zij naar jóú toe komt en niet andersom.
Nou ja, zeg! Een hond "vangen" doe je gewoon niet!!
Je roept hem en hij komt terug, of je roept "stop!" bij gevaar en hij verroert geen vin meer.
Dit hoort allemaal bij de opvoeding waar elk baasje mee aan de slag moet.
Het trainen van het hierkomen doe je meestal nog voordat je hem aan de lijn leert lopen. Terugkomen naar de baas moet altijd interessanter zijn dan wat er ook in de omgeving gebeurt. Dus roep je hem terug voor een paar seconden knuffelen, een beloninkje, enz., en niet alleen wanneer de pret voorbij is 🙂
14 reacties van 14
- Onmiddellijke terugkeer van je geliefde. Tel +22950850644
- GRATIS TERUGKEER VAN JE GELIEFDE BINNEN 24 UUR +229 01 55 88 51 19