Mijn chihuahua weegt 5 kg, is dit normaal?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi, ik heb zelf een Chihuahua x Vlinderhondje die ik bij een professionele fokker heb gehaald. Hij is nu 2 jaar en 4 maanden oud en weegt ongeveer 6 kilo sinds de laatste keer dat we hem hebben gewogen. Zijn gewicht en grootte verbazen me nog steeds, zeker omdat ik zijn ouders heb gezien die een officiële stamboom hadden, in tegenstelling tot mijn Milou. Ik vraag me trouwens wel af waarom dat eigenlijk zo is. Maar goed, ik heb natuurlijk wel wat vragen over mijn baby, maar het maakt uiteindelijk niet uit waar hij vandaan komt; of het nu een rashond is of niet, niets verandert de liefde die we voor elkaar hebben, zelfs zijn dikke kontje niet 😉
Hoi, ik heb zelf een Chihuahua x Vlinderhondje die ik bij een professionele fokker heb gehaald. Hij is nu 2 jaar en 4 maanden oud en weegt ongeveer 6 kilo sinds de laatste keer dat we hem hebben gewogen. Zijn gewicht en grootte verbazen me nog steeds, zeker omdat ik zijn ouders heb gezien die een officiële stamboom hadden, in tegenstelling tot mijn Milou. Ik vraag me trouwens wel af waarom dat eigenlijk zo is. Maar goed, ik heb natuurlijk wel wat vragen over mijn baby, maar het maakt uiteindelijk niet uit waar hij vandaan komt; of het nu een rashond is of niet, niets verandert de liefde die we voor elkaar hebben, zelfs zijn dikke kontje niet 😉
Ik heb een raszuivere chihuahua – hij wordt bijna 3 jaar – het is een langharige driekleur in de kleuren roodbruin, karamel en crème. Hij weegt maar liefst 5 kg!
Zijn vader woog 2 kg en zijn moeder 4 kg... Hij maakt het hartstikke goed, heeft geen grammetje vet en is super actief!
Hier zie je hem op de foto als puppy en hoe hij er nu uitziet!

Thula, je hond is echt prachtig en ik ben het helemaal met je eens, ook al is mijn hondje een kruising tussen een chihuahua en een rattenvanger.
Ik heb een chihuahua-kruising van 13 jaar oud en 5 kilo (zie foto). Hij is ongeveer even groot als een dwergpinscher.
Ik ben op straat wel vaker chihuahua's van dit formaat tegengekomen, waaronder een langharige rode; echt een klein vosje. Ik vond hem prachtig.
In tv-programma's over honden heb ik gezien dat ze in de VS ook grotere chihuahua's hebben. Volgens mij is dat bij die van jou misschien ook het geval: een wat forser formaat dan de huidige hippe standaard, die steeds meer doorslaat in de miniaturisering van honden met alle problemen van dien.
Of misschien is jouw hond wel een kruising, net als die van mij?
In dat geval is de aankoopprijs natuurlijk wel een dingetje.
Maar als je daar eenmaal voorbij bent, kun je net als ik een geweldige hond hebben.
Maar hij is wel echt superschattig 😁
Maar kan iemand me vertellen hoe groot een chihuahua maximaal kan worden? Mensen die willen zeggen dat het geen chihuahua is: bespaar je de moeite, want dat is hij wel!

Heb je gezien van wanneer dit bericht is?
En ja, geen stamboom = geen rashond. Ze had al aangegeven dat beide ouders geen stamboom hebben, dus haar chihuahua was geen officiële rashond. Je moet het niet moeilijker maken dan het is en dat verklaart deels waarom zijn gewicht en lengte niet binnen de rasstandaard vallen. Dat verandert natuurlijk helemaal niks aan de liefde voor je hond.
Tjonge jonge!! Ik vind het altijd zo mooi als ik lees: 'geen stamboom, dus geen ras'!! Ik heb een chihuahua van 5,5 maand en hij weegt nu al 3,3 kg en is 25 cm (schofthoogte). En dat terwijl hij uit een bloedlijn komt van hele kleine chihuahua's met stamboom. Zijn zusje uit hetzelfde nest weegt maar 1 kg en zijn broertje 1,5 kg. De moeder weegt 2,4 kg en de vader 1,8 kg... Ik heb de reus van het nest gepakt!! Hij heeft een stamboom, maar hij zal dus nooit officieel goedgekeurd worden voor de fok omdat hij nu al over het maximumgewicht van 3 kg heen zit!!! Het is een ECHTE chihuahua! Net zoals sommige mannen maar 1,60 m zijn en anderen 2,20 m kunnen worden... Gaan we dan ook zeggen dat het geen mensen zijn????
Maar kan iemand me vertellen hoe groot een chihuahua maximaal kan worden? En de mensen die willen zeggen dat het geen chihuahua is: bespaar je de moeite, want dat is hij echt wel!