Mijn chihuahua weegt 5 kg, is dit normaal?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Mijn chihuahua weegt 5 kg en is 1 jaar en 3 maanden oud. Hij heeft een schofthoogte van 30 cm, maar hij is niet dik. Hebben jullie wat meer informatie voor me?!?!

bedankt (:

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

42 antwoorden
Sorteren op:
  • Stefloki51
    Stefloki51 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn blue merle chihuahua is 10 maanden oud, hij is 32 cm hoog bij de ****** en weegt 6 kg. Hij komt uit twee chihuahua-ouders; zijn moeder is slank en wat hoogbenig, en zijn vader is kleiner en gedrongen. Hij heeft geen stamboom omdat hij merle is en ik weet heel goed dat hij buiten de rasstandaard valt.

Vertaald Frans
    C
    Chipolatas Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn chi is 36 cm en weegt 5,2 kg. Iedereen zegt tegen me dat het geen echte chihuahua is, maar dat maakt me verder niet uit. Ik heb hem geadopteerd toen hij 2 jaar oud was, nadat hij door zijn eerste gezin was achtergelaten. Maar ik vraag me wel af of hij niet te zwaar is.

Vertaald Frans
    Elisabeth34
    Elisabeth34 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik heb zelf een Chihuahua-reutje dat heel klein is van stuk, maar hij weegt wel wat: 4,5 kg... Het lukt me maar niet om hem te laten afvallen. De enige manier waarop hij minstens een kilo kwijtraakt, is wanneer hij mijn andere hondje ruikt als ze loops is... Hij is dan smoorverliefd, eet niets meer en valt dan natuurlijk af 😀😀... Maar ja, dat is voor hem ook niet echt makkelijk... Ik wilde maar zeggen dat die van mij ook buiten de standaard valt, ook al heb ik hem bij een fokker gekocht en hadden zijn ouders een stamboom en waren ze zelf ook heel klein...

Vertaald Frans
    Elisabeth34
    Elisabeth34 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi! Ik heb zelf een chihuahua-reutje van een heel klein formaat, maar hij weegt best wat: 4,5 kg... Het lukt me maar niet om hem te laten afvallen. De enige manier waarop hij minstens een kilo kwijtraakt, is wanneer hij mijn andere hondje ruikt als ze loops is... Dan is hij helemaal verliefd, stopt hij met eten en valt hij natuurlijk af 😀😀... Maar ja, dat is voor hem ook niet echt fijn... Ik wilde maar even zeggen dat die van mij dus ook buiten de standaard valt, terwijl hij wel bij een fokker vandaan komt en zijn ouders ook een stamboom hadden en heel klein waren....

Vertaald Frans
    Zena
    Zena Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Maar wat maakt het nou uit of hij een stamboom heeft of niet? Dit is de mijne, hij is 15 maanden en ik ben dol op hem. Hij weegt ook 5 kg en is 22 cm, dus waar is het probleem? Je neemt een hond, je houdt van hem en hij hoort er gewoon helemaal bij als onderdeel van het gezin.

Vertaald Frans
    P
    Pierrede Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb een chihuahua van ruim 4 jaar oud die 5 kg weegt. Er wordt me regelmatig gevraagd om hem op dieet te zetten, zodat hij maximaal 3 kg weegt. Eigenlijk is hij een enorme vreetzak, dus ik maak zelf zijn maaltijden (3 keer per dag): sperziebonen en kipfilet, in totaal ongeveer 50 gram verdeeld over 3 porties.

Ik wandel zo'n 5 tot 6 km per dag met hem, verspreid over verschillende momenten ( 's ochtends van 7:00 tot 8:00, rond het middaguur van 11:00 tot 12:00, aan het eind van de middag van 17:00 tot 18:00 en 's avonds van 21:30 tot 22:30).

Zijn echte probleem zit bij zijn oren; schoonmaken met de juiste producten helpt niets! Soms weigert hij tijdens het wandelen ineens verder te lopen. Hij blaft ook vaak naar andere honden, maar nooit naar mensen. Waarom wordt er op websites eigenlijk niet vermeld dat de oorspronkelijke chihuahua groter is dan de hondjes die je tegenwoordig meestal op internet ziet?

Vertaald Frans
    Valentine-Nevy
    Valentine-nevy Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi, je hoeft je echt geen zorgen te maken. Ik heb zelf ook een chihuahua van 5 kilo die 2 jaar oud is. Bij mijn hond hadden de ouders ook een officiële stamboom en ze hebben zelfs meegedaan aan shows en de eerste prijs gewonnen. Sommige chihuahua's zijn gewoon wat groter dan andere, je hebt verschillende maten binnen elk ras.
    Vertaald Frans
    Valentine-Nevy
    Valentine-nevy Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi, je hoeft je echt geen zorgen te maken. Ik heb zelf ook een chihuahua van 5 kilo die 2 jaar oud is. Bij mijn hond hadden de ouders ook een officiële stamboom en ze hebben zelfs meegedaan aan shows en de eerste prijs gewonnen. Sommige chihuahua's zijn gewoon wat groter dan andere, je hebt verschillende maten binnen elk ras.
    Vertaald Frans
    Méméetmilou
    Méméetmilou Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi, ik heb zelf een Chihuahua x Vlinderhondje die ik bij een professionele fokker vandaan heb. Hij is 2 jaar en 4 maanden oud en weegt ongeveer 6 kilo sinds de laatste keer dat we hem gewogen hebben. Zijn gewicht en grootte verbazen me nog steeds, zeker omdat ik de ouders heb gezien die wel een stamboom hadden, in tegenstelling tot mijn Milou. Ik vraag me trouwens echt af hoe dat kan. Maar goed, ik heb natuurlijk wel wat vragen over mijn baby, maar waar hij ook vandaan komt en of het nou een rasechte is of niet: dat verandert niks aan de liefde die we voor elkaar hebben, zelfs die dikke kont van hem niet 😉
    Vertaald Frans
    Méméetmilou
    Méméetmilou Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi, ik heb zelf een Chihuahua x Vlinderhondje die ik bij een professionele fokker vandaan heb. Hij is 2 jaar en 4 maanden oud en weegt ongeveer 6 kilo sinds de laatste keer dat we hem gewogen hebben. Zijn gewicht en grootte verbazen me nog steeds, zeker omdat ik de ouders heb gezien die wel een stamboom hadden, in tegenstelling tot mijn Milou. Ik vraag me trouwens echt af hoe dat kan. Maar goed, ik heb natuurlijk wel wat vragen over mijn baby, maar waar hij ook vandaan komt en of het nou een rasechte is of niet: dat verandert niks aan de liefde die we voor elkaar hebben, zelfs die dikke kont van hem niet 😉
    Vertaald Frans
  • 10 reacties van 42

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!