Mijn chihuahua-pup van 3,5 maand weegt 2,4 kg, is dit normaal?

C
Cl-17 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Ik heb ongeveer 2 weken geleden een chihuahua-pup geadopteerd. Hij is 3,5 maand oud en weegt 2,4 kg. Ik heb op internet naar de groeicurves voor dit ras gekeken en het lijkt erop dat hij ruim boven het gemiddelde zit. Komt dit doordat hij een grotere chihuahua wordt, of is dit een zogenaamd 'normaal' gewicht voor een chihuahua-pup van deze leeftijd?

Hier is een foto van mijn kleintje:

Mijn chihuahua-pup van 3,5 maand weegt 2,4 kg, is dit normaal?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

12 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

ik vind niet dat hij het koppie van een chihuahua heeft, zijn ogen staan minder bol en zijn snuit is wat langer. Waarschijnlijk een kruising met een chihuahua, maar geen rashond. Ik hoop dat je er niet de prijs van een rashond voor hebt betaald. Maar hij is echt heel schattig (leuker dan een chihuahua als je het mij vraagt) :)

Ik ben echt geen fan van chihuahua's, maar jouw hondje is echt een dotje!

Vertaald Frans
    Damathe
    Damathe Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Klopt, het is geen raszuivere chihuahua, maar dat maakt hem er echt niet minder schattig op 👌

Ik heb een chihuahua van bijna een jaar oud en hij weegt lang niet zoveel (bij de laatste weging woog hij 2,2 kg).

Vertaald Frans
    C
    Rapporteren

Dat weet ik. Mijn andere 2 honden komen uit het asiel.

Vertaald Frans
    Beaujabote
    Beaujabote Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dat is duur betaald :/

Zeker als je bedenkt dat je bij een stichting of in het asiel rond de 250 € of zelfs minder kwijt bent voor een hond die al gechipt, gevaccineerd, ontwormd en gesteriliseerd is.

Vertaald Frans
    C
    Rapporteren

Ja, hij is vast wel een kruising. Ik heb er maar 350€ voor betaald (niet gechipt of gevaccineerd). Bedankt voor jullie reacties :)

Hier is een foto van hem van de zijkant:

Vertaald Frans
    Ratonlaveur
    Ratonlaveur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik vind dat hij niet echt het kopje van een chihuahua heeft; zijn ogen puilen minder uit en zijn snuit is wat langer. Waarschijnlijk een kruising chihuahua, maar geen rashond. Ik hoop dat je er niet de prijs van een rashond voor hebt betaald.

Maar hij is wel heel schattig (leuker dan een chihuahua als je het mij vraagt) :)

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Heb je een foto van hem terwijl hij van opzij staat? Ik heb de indruk dat hij best korte pootjes heeft, hij is waarschijnlijk een kruising.

Vertaald Frans
    L
    Lacurieuse Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het is gewoon een chihuahua-kruising. Hij wordt inderdaad zwaarder dan een echte chihuahua, maar het blijft gewoon een klein hondje.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 12

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!