Meningen gevraagd: kruising dwergkees x chihuahua
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Natuurlijk

Ik heb zelf een Chihuahua en een Pinscher-kruising, en geloof me: denk maar niet dat het poppen zijn.
Die van mij vinden het heerlijk om door de poep van bosdieren te rollen, overal rond te sjezen en op schoenen te kluiven!!
Zoals hierboven al is gezegd, moet je hem echt opvoeden als een grote hond.
Zou je een foto van die kleine baby willen plaatsen?? :-)
De moeder is een langharige chihuahua en de vader een dwergkees (Pomeriaan).
Surprise surprise ^^
Hoe zien de ouders eruit?
Heel erg bedankt voor jullie advies 😊.
Ik zou heel graag willen zien hoe deze hondjes eruitzien als ze eenmaal volwassen zijn 😁.
Maja heeft het belangrijkste al goed samengevat 👍🏻
Als je daarna nog steeds bereid bent om de stap te zetten, kun je voor het uiterlijk een idee krijgen door 'chihuahua kruising dwergkees' in te tikken op Google. Dan krijg je een beeld van hoe ze er bij anderen uitzien, maar let op: een kruising is een genetische loterij. Die foto's zeggen eigenlijk niet zoveel; als je hond net wat meer van de vader of de moeder wegheeft, is alles meteen anders. Pas als je de pup zelf ziet, krijg je echt een idee van hoe hij zich zal ontwikkelen ;)
Hoi,
Ik wil je even op een paar puntjes wijzen, zeker als je nog nooit eerder een hond hebt gehad:
Ondanks dat deze kruising klein van stuk is, moet je hem echt als elke andere hond behandelen. Dus: niet constant tillen, hem gewoon met andere honden laten kennismaken (ook als die groter zijn) en hem vooral niet overbeschermen...
Als er een grote hond op je hond afkomt voor een kennismaking, laat ze dan gewoon hun gang gaan!
Juist door hem in je armen te nemen, draag je jouw stress op hem over. De hond denkt dan: "Oei, m'n baasje beschermt me voor deze hond, dat moet wel heel gevaarlijk zijn!"
En voor je het weet eindig je met zo'n klein hondje dat naar alles blaft of probeert te happen...
En bedenk ook dat hij, ondanks zijn kleine formaat, elke dag echt even buiten de tuin moet wandelen voor de geurtjes, het contact met andere honden, verschillende routes, enzovoort.
Een hond die nooit buiten de deur komt, gaat zich vervelen en kan uiteindelijk dwangmatig gaan blaffen, zeker bij deze kleine rassen...
Kortom: een kleine hond is hartstikke leuk, maar het blijft een echte hond die graag wandelt en niet als een knuffel overbeschermd hoeft te worden...
37 reacties van 37