Hond die in zijn penis bijt

G
Gwendoliyne Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal

Ik heb een probleem met mijn chihuahua-reu van bijna 6 jaar oud. Ik kan maar geen oplossing vinden en mijn dierenarts ook niet. Sinds hij klein is, bijt hij ongeveer elke 5 maanden in zijn penis – niet de huid aan de buitenkant, maar echt aan de binnenkant. Daarna plast hij bloed, moeten we naar de dierenarts en krijgt hij medicijnen en zalf. Dit duurt dan zo'n 15 dagen, mits hij het tussendoor niet weer doet.

Het is niet normaal dat dit zo vaak terugkomt (soms wel 3 keer per jaar).

Mijn dierenarts adviseerde om hem te laten castreren. Dat hebben we gedaan, maar er is niets veranderd...

Ik ben wanhopig, hebben jullie een idee waarom hij dit doet?

Bedankt aan iedereen die me wil helpen.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

15 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • G
    Rapporteren

Hier is een voorbeeldje, maar meestal is het aan de andere kant. Ik heb trouwens ook een teefje (zijn dochter) en als hij dit doet is ze niet loops en is ze ook niet 'ongesteld'.

Vertaald Frans
    G
    Rapporteren

Ik ben nu al bij de tweede dierenarts geweest en ze hebben allebei geen oplossing. Volgens hem was de castratie bedoeld om zijn 'driften' te kalmeren die dit zouden kunnen veroorzaken... Het probleem is dat ik door mijn werk en zo, 's nachts en overdag, niet veel kan doen zodat hij zijn energie kwijt kan. Ik snap niet eens hoe hij bij die plek kan komen..

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb vaker honden meegemaakt die gedrag vertoonden dat wel heel erg op masturberen met hun bek leek. Door de opwinding kan het gebeuren dat ze zichzelf bijten. Ik vermoed dat je dierenarts dit wilde voorkomen door de hond te castreren. Helaas verdwijnen de meeste van dit soort gedragingen niet na een castratie.

Zorg dat hij zijn energie wat meer kwijt kan, dan gaat hij vanzelf wel aan iets anders denken 😁

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Misschien kun je naar een andere dierenarts gaan voor een second opinion? Ik begrijp trouwens niet waarom hij gecastreerd moet worden, want het probleem zit bij de penis en niet bij de testikels 🤨

Misschien is het een gedragsprobleem door stress of verveling? Of een allergie?

Vertaald Frans
  • 15 reacties van 15

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!