Hond die in zijn penis bijt
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Hier is een voorbeeldje, maar meestal is het aan de andere kant. Ik heb trouwens ook een teefje (zijn dochter) en als hij dit doet is ze niet loops en is ze ook niet 'ongesteld'.
Ik ben nu al bij de tweede dierenarts geweest en ze hebben allebei geen oplossing. Volgens hem was de castratie bedoeld om zijn 'driften' te kalmeren die dit zouden kunnen veroorzaken... Het probleem is dat ik door mijn werk en zo, 's nachts en overdag, niet veel kan doen zodat hij zijn energie kwijt kan. Ik snap niet eens hoe hij bij die plek kan komen..
Ik heb vaker honden meegemaakt die gedrag vertoonden dat wel heel erg op masturberen met hun bek leek. Door de opwinding kan het gebeuren dat ze zichzelf bijten. Ik vermoed dat je dierenarts dit wilde voorkomen door de hond te castreren. Helaas verdwijnen de meeste van dit soort gedragingen niet na een castratie.
Zorg dat hij zijn energie wat meer kwijt kan, dan gaat hij vanzelf wel aan iets anders denken 😁
Misschien kun je naar een andere dierenarts gaan voor een second opinion? Ik begrijp trouwens niet waarom hij gecastreerd moet worden, want het probleem zit bij de penis en niet bij de testikels 🤨
Misschien is het een gedragsprobleem door stress of verveling? Of een allergie?
15 reacties van 15
- dierencommunicatie
- Mijn hond wordt te opgewonden tijdens het rennen achter andere honden en hapt naar ze