Weten jullie waarom mijn hond op bed heeft geplast?

S
Sandyau Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Misschien is er geen specifiek antwoord op... Maar als het een betekenis heeft, hoor ik het graag. Ik stond echt even met m'n mond vol tanden te kijken en vroeg me af waarom ze dat nou deed...

Even de situatie:

Ik heb een kleine Cavalier van 8 maanden die 'bijna' zindelijk is (er gebeurt nog wel eens een klein ongelukje). Nu was het bijvoorbeeld net 4 dagen helemaal goed gegaan binnen.

Het is nu zomer, dus de schuifpui staat altijd open als we thuis zijn. Ze kan dus in en uit lopen wanneer ze wil om haar behoefte te doen of te spelen.

's Avonds kijken we vaak een film in bed en ze mag dan bij ons op bed liggen. Daarna gaat ze haar mandje in als we gaan slapen.

Dat gezegd hebbende...

Gisteravond was een normale avond: ze gaat naar buiten om op nachtvlinders te jagen en wij gaan op bed liggen om een film te kijken. Dan komt ze naar binnen (om zoals gewoonlijk bij ons te komen), ze springt op het bed en poef! Een flinke plas recht voor onze neus op het dekbed (terwijl ze een minuut daarvoor nog buiten was).

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er echt niks van begreep... Ze had dit nog nooit gedaan!

Hebben jullie hier een verklaring voor? Of was het gewoon een ongelukje?

Bedankt alvast als iemand een antwoord heeft!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

12 antwoorden
Sorteren op:
  • S
    Rapporteren

Haha ja, ze wonen natuurlijk niet samen dus het is sowieso spannend om elkaar te zien. Maar die boxer is onbedoeld nogal lomp. Je ziet wel dat ze het niet zo bedoelt, want ze snapt best dat de ander klein is, maar bij het minste of geringste pootje ligt Pixie al plat lol... Moet ook wel zeggen dat mijn moppie echt heel klein is (4,2 kg met 8 maanden).

Wat betreft de oorspronkelijke vraag: nee, ze was nergens bang voor. Ze kwam juist helemaal enthousiast aanrennen om op bed te springen (dat is echt haar ding ^^). Misschien is het haar uiteindelijk toch gelukt om een nachtvlinder te vangen en wilde ze haar overwinning gewoon even delen... lol

Vertaald Frans
    Merline
    Merline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Haha lolll ๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜ Ik zat echt op JE TE WACHTEN om te zien of je als een dolle het topic binnen zou komen stormen zo van WACHTTTTTTTTTTTTT !!! NIET BEWEGEN !!! IK HEB NOG HEEL VEEL DINGEN AAN JULLIE TE VRAGENNNNNN !! ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

@ Merline

๐Ÿ˜ Dit kon ik echt niet aan me voorbij laten gaan! Ik zit al dagen te wachten om eindelijk iets over de Cavalier te lezen en dan ook nog een Boxer als bonus! Je snapt natuurlijk wel dat ik geen moment heb getwijfeld om erop in te springen!

Vertaald Frans
    Merline
    Merline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

ADB, ik zie je echt van mijlenver aankomen!!! ๐Ÿ˜๐Ÿ˜ Deugniet!

EDIT: Je was me net voor, haha!

Nou, ik denk dat die eerste jachtpartijtjes een heel aannemelijk spoor zijn, maar zou ze buiten niet gewoon ergens enorm van geschrokken kunnen zijn???

Ze kwam in een rotgang naar binnen stuiven, maar niet echt in paniek of superenthousiast (misschien een egel tegengekomen... of iets anders?). Zou dat kunnen??

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Oh!!!! ๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜ฮฑฮฑ ๐Ÿ˜

Maar ik ga eerst even op je vraag in hoor! Dus ja, als de jongedame loops is, kunnen die hormoonschommelingen haar wat emotioneler maken. Een ongelukje of een plasje van opwinding kan dan zeker gebeuren... Doe gewoon wat je normaal ook doet, dan gaat het vanzelf weer over. Ze is dus ook in de puberteit! Bereid je dus maar voor op wat puberstreken hoor ๐Ÿ˜‰

Kon ik me nu even laten gaan! Maar ๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜ Het is echt super, een boxer samen met een CKC (met blijkbaar het karakter van een boxer! Ik dacht al dat die kleine wel erg speels en energiek was!). Wat voor karakter heeft jouw CKC? Als ze nogal dominant is, kan ze die wilde boxer later misschien wel op zijn plek gaan zetten als hij wat onderdaniger is... Vanaf een bepaalde leeftijd maakt het niet meer zoveel uit; de pup wordt groot en zijn karakter en energie bepalen dan zijn plek in de roedel.

Die kleine van ons van 1 jaar is nu de baas over die 'oude bes' van 8 die haar eerst de baas was (die is hier voor de vakantie, ook een boxer).

Qua formaat is het inderdaad lastig. Het hangt er ook vanaf of jouw boxer gewend is aan kleine hondjes. De onze is echt een bruut bij een Dog, Amstaff of Akita... maar bij een Yorkie doet ze heel voorzichtig ๐Ÿ˜…

Je houdt de riem vast en laat hem er pas bij als hij rustiger is, toch? Goede methode! Je moet ze ook vaak even uit elkaar halen, maar dat is normaal om te voorkomen dat de energie te hoog oploopt. Anders krijg je zo'n typische boxer-heupstoot en vliegt die Cavalier zo tegen de muur! ๐Ÿ˜

Maar die boxer gaat het wel snappen hoor. Ze zijn lomp en hartstikke gek... lol, maar uiteindelijk begrijpen ze dat ze bij kleintjes voorzichtig moeten doen, net als bij kinderen... Het is alleen jammer dat ze niet samenwonen, want nu is de opwinding er elke keer weer als ze elkaar zien, zo van: "Hรฉ hallo maatje!!!". De boxer even flink laten rennen voordat ze elkaar zien kan ook helpen! Nee, de leeftijd gaat niet superveel veranderen, misschien een beetje, maar als die 'oude dame' van 8 losgaat, is dat ook een prachtig gezicht!

Tjonge, wat bijzonder! Ja, @Lacurieuse heeft gelijk, wij denken ook aan een Cavalier als tweede hond! Je komt hier echt als een leuke verrassing binnenvallen! Schroom niet als je erover wilt kletsen!!! ๐Ÿ˜๐Ÿ˜‡

Vertaald Frans
    S
    Rapporteren

Even een fotootje van Pixie en Nina :) We moeten Nina echt elke keer vasthouden om ongelukjes te voorkomen, het is een hele sport voor ons :D

Vertaald Frans
    S
    Rapporteren

Ahhhhh inderdaad, ze is sinds 2 dagen voor het eerst loops... Misschien is er een verband!

Nou, ik kan je zeker wel wat vertellen over de band tussen een Cavalier en een Boxer, want er zit ook een Boxer in mijn familie!

Een beschrijving van mijn meisje (al weet ik niet of alle Cavaliers zo zijn). Dit ras heeft zowel positieve als negatieve kanten:

- Ze is hรฉรฉรฉl erg (misschien wel tรฉ) sociaal. Ze is gek op alles en iedereen (zowel mensen als dieren) en is totaal niet wantrouwig (ze stapt net zo makkelijk op een chihuahua af als op een dobermann...).

- Ze is heel aanhankelijk, geeft enorm veel likjes, maar ze is ook echt een plakkerd. Soms is het zelfs een beetje vermoeiend, want ze volgt me werkelijk overal. Je moet er echt tijd voor hebben.

- Verder is die van mij behoorlijk eigenwijs en een beetje onstuimig (nou ja, ze is pas 8 maanden). Mijn man, die altijd met Boxers heeft samengewoond, zegt dat ze het karakter van een Boxer heeft.

Ik zie mijn Cavalier regelmatig samen met de Boxer (2,5 jaar) van mijn schoonouders. Ze zijn dol op elkaar, maar het probleem is echt het verschil in grootte en kracht. Als jouw Boxer, net als die van mijn schoonouders, moeite heeft om zijn kracht te beheersen, is het lastig omdat de Cavalier dan echt onder de voet wordt gelopen... Toch willen ze heel graag samen spelen, maar we moeten ze altijd uit elkaar halen. Misschien moeten we wachten tot de Boxer wat ouder en dus wat minder druk is, zodat de verstandhouding wat beter gaat.

Vertaald Frans
    L
    Lacurieuse Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wacht even, nu valt het kwartje pas! Je hebt een Cavalier! Vertel me er eens wat meer over! Hoe is ze? Qua beweging, karakter, temperament, met andere honden, speeltjes... Als je dat wilt natuurlijk.

ADB denkt erover om een Cavalier te nemen als maatje voor haar boxer, vandaar haar vragen!

Inderdaad, opwinding kan de oorzaak zijn, of ze is het gewoon vergeten (die van mij is soms zรณ druk met wandelen dat ze helemaal vergeet haar behoefte te doen en het dan pas in de tuin doet als we weer thuis zijn)! Markeren zou inderdaad ook kunnen, maar ik heb daar zelf geen ervaring mee, dus ik kan niet zeggen of dat in jouw situatie het geval is.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 12

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!