Hoi allemaal,
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, want ik zit momenteel in een periode waarin ik veel twijfel.
Eigenlijk ben ik echt een kattenmens; ik heb er twee van 14 en 10 jaar oud en ik ben altijd al dol op katten geweest.
Ik heb ook 3 dochters en de oudste van 8 zou heel graag een hond willen. Zelf ben ik erg gehecht aan mijn poes van 14 en ik wil haar niet van streek maken, dus ik zeg tegen mijn dochter dat we wel verder kijken als ze er niet meer is.
Ik weet niet of ik na haar nog wel een andere kat zou willen, want ik weet dat ik door de band die ik met haar heb, nooit meer hetzelfde zou vinden bij een andere kat.
En dus dacht ik: een hond, waarom ook niet? Ik ben alleen wel heel kieskeurig wat honden betreft. Als we naar verschillende rassen kijken, vinden we de Cavalier King Charles erg leuk, en daar blijft het eigenlijk wel bij, of misschien gewoon een leuk klein vuilnisbakje.
Maar ik moet toegeven dat er veel dingen zijn die me tegenhouden bij een CKC, zoals de haren, de gezondheidsproblemen die bij het ras horen en de prijs van de hond.
Zijn er meer mensen die eigenlijk katten gewend zijn en die een hond hebben genomen?
Wat is jullie ervaring?