Reactie op kennelhoestvaccin

Camille Lili
Camille lili Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Op 20 mei heb ik mijn pup van 5 maanden laten inenten tegen kennelhoest via de neus.

Ze heeft heel slecht op het vaccin gereageerd en kreeg daarna allerlei klachten... Eerst een droge hoest en daarna een slijmhoest, ze heeft geen trek in eten omdat haar keeltje flink ontstoken is, ze heeft moeite met slikken en soms zelfs moeite met ademhalen..

We zijn al bij de dierenarts geweest en ze heeft een behandeling gekregen, maar na een week is er nog niet echt verbetering te zien.

Gisteren heeft de arts iets anders voorgeschreven omdat haar keel er echt slecht aan toe is.

Maar ze eet nu al twee dagen bijna niets... Bovendien wordt het 's nachts steeds erger en slaapt ze (en wij dus ook) bijna niet.. Allemaal door die keel..

We zijn op zoek naar tips om de pijn wat te verzachten en haar te helpen met eten (we maken haar voer al zacht met water).

Bedankt voor jullie hulp!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

10 antwoorden
Sorteren op:
  • L
    Lisabonnet2609 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, 

Het is inmiddels 3 jaar later, maar hoe gaat het met je hond? Ik heb een puppy van 2 maanden geadopteerd, maar hij hoest... Een dag na de adoptie ben ik met hem naar de dierenarts gegaan en die heeft Augmentin en een NSAID (ontstekingsremmer) voorgeschreven. Hij krijgt ze nu 3 dagen, maar het hoesten wordt 's nachts juist erger. Zou je jouw ervaring met me willen delen? 

Vertaald Frans
    Loulou345
    Loulou345 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Ik ken ook geen vaccin dat 100% betrouwbaar is. Mijn hond kreeg ook last van kennelhoest toen ze ongeveer 4 maanden oud was. We hebben haar zelf kunnen behandelen zonder dat er een dierenarts aan te pas hoefde te komen, en ze was toen niet ingeënt. De dierenarts vertelde ons dat de vaccinatie min of meer ernstige complicaties voorkomt, maar daar laat ik me verder niet over uit. Uiteindelijk hebben we haar alsnog laten inenten, maar we hadden haar dus al in een paar dagen beter gekregen zonder dat ze die prik had.

Dat is mijn ervaring; ik geloof niet dat het vaccin de boel echt verbeterd zou hebben...

Beterschap voor de hondjes.

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb al vaker gehoord dat dit vaccin niet 100% betrouwbaar is.

Veel beterschap voor de kleintjes👌

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi hoi,

Wat naar voor je meisje, ik hoop dat ze weer snel opknapt.

Ik weet dat mijn dierenarts helemaal geen fan is van de kennelhoest-enting vanwege de bijwerkingen en het gebrek aan effectiviteit. Maar goed, als je hem vraagt om een volledig vaccinatieschema inclusief kennelhoest, dan doet hij dat wel, maar hij heeft me al eens toegegeven dat hij dit vaccin echt niks vindt en het bijna niet eens meeweegt bij een diagnose voor kennelhoest...

Vertaald Frans
    Emla
    Emla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Kennelhoest is eigenlijk de variant van onze menselijke griep, dus er zijn vast verschillende stammen, vandaar dat je dierenarts waarschijnlijk twijfelt. Het vaccin is gebaseerd op een verzwakt virus, dus als je een dier vaccineert dat al verzwakt is, loop je het risico op een bijkomende infectie.

Zodra je honden weer opgeknapt zijn, heeft je dierenarts vast een veel duidelijker beeld.

Ik sta er trouwens wel van te kijken dat je pension niet om de inenting heeft gevraagd voor de opvang. Dit virus is erg besmettelijk en het bij elkaar brengen van meerdere dieren in een beperkte ruimte verhoogt de risico's enorm. Dat hebben we de afgelopen 1,5 jaar wel gezien 😓.

De inenting moet normaal gesproken jaarlijks herhaald worden.

Vertaald Frans
    A
    Anneb Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Sinds gisteren hebben mijn twee Witte Herders (BBS) kennelhoest (ze komen net terug van het pension). Het is niet heel heftig; ze zijn 3 of 4 jaar geleden wel gevaccineerd, maar ze hebben toen maar één prik gehad. Ik weet eigenlijk niet waarom ik die tweede toen niet heb laten doen... De dierenarts heeft ze voor 2 dagen cortisonen gegeven en een antibioticakuur voor 10 dagen, maar ze weet niet wanneer ik ze weer kan laten enten. Ze is niet zeker van de immuniteit die ze door de ziekte zelf opbouwen... Niet echt logisch, of wel?
    Vertaald Frans
    Emla
    Emla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik ben ook verbaasd, want mijn dierenarts weigert om de neusspray als eerste te geven. Bij honden die nog nooit tegen kennelhoest zijn gevaccineerd, geeft hij eerst een injectie en doen we de neusspray pas bij de herhalingsprik...

Blijkbaar kunnen de bijwerkingen bij pups wel 4 weken aanhouden... dat is echt bizar lang... eerlijk gezegd zou ik naar een andere dierenarts gaan...

Vertaald Frans
    Camille Lili
    Rapporteren

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. We hebben het via de neus gedaan omdat onze fokker en trainer ons dit adviseerden... En de dierenarts heeft ons ook niet verteld dat dit voor een klein hondje niet ideaal was.

We balen er echt van dat we ons niet beter hebben ingelezen..

Vertaald Frans
    Petyrlechon
    Petyrlechon Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, wat vervelend voor je hondje. Ik heb even een misschien wat stomme vraag: waarom heb je het via de neus laten doen?

Ik heb het bij mijn hond via een injectie laten doen, net als een gewone vaccinatie, maar dan in twee keer: eerst een prik en kort daarna een herhaling... Wat is precies het doel van die neusmethode?

Vertaald Frans
    Camille Lili
    Rapporteren

HOI,

Behalve de verplichte vaccinaties tot 3 maanden hebben we alleen deze op eigen initiatief laten doen.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 10

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer