Mijn hond plast sinds kort 's nachts in haar mand

S
Sandyau Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik wil graag even jullie mening en advies vragen over het volgende:

Pixie slaapt in haar mand bij ons op de slaapkamer (aan het voeteneind).

Twee nachten geleden hoorde ik haar midden in de nacht rommelen. Ik stond op en zag dat ze haar mand had omgegooid. Ze bleek erin te hebben geplast (en ze wilde natuurlijk niet in de nattigheid liggen). We dachten eerst dat ze misschien gedroomd had en het daardoor had laten lopen, want ze heeft zelfs als pup nooit in haar mand geplast, ook niet toen ze nog niet zindelijk was.

Ik heb haar mand gewassen.

Gisteravond was het weer raak, maar deze keer vlak voordat we naar bed gingen (terwijl we haar net hadden uitgelaten en ik zeker wist dat ze buiten alles goed had gedaan, ik heb het zelf gecheckt).

Hè, wat???

Ik denk dat jullie me gaan vragen of er dingen zijn veranderd thuis... Tja, wat zal ik zeggen? Door de lockdown is het enige verschil dat we de hele dag thuis zijn en dat we anderhalf uur later opstaan dan normaal... maar verder is het de gewone routine!

Ze is op het moment wel wat actiever omdat we meer tijd voor haar hebben; normaal gesproken gaat ze mee naar mijn werk en slaapt ze de hele dag.

Verder is er niets...

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • S
    Rapporteren

Hoe oud is dit meisje?

Ze is bijna anderhalf jaar oud.

Vertaald Frans
    S
    Rapporteren

Ja, voorlopig is het alleen nog maar 's nachts gebeurd...

Ik ga haar andere mand eens neerzetten (die ze in de woonkamer heeft staan) om te kijken of ze het daarin ook doet...

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Veel honden hebben last van deze lockdown en de veranderingen in hun routine die daarbij horen. Het is niet altijd makkelijk om de precieze oorzaak van gedragsproblemen te achterhalen, maar het is belangrijk dat je hond deze slechte gewoonte niet vasthoudt. Misschien moet je weer even terug naar de basis van de zindelijkheidstraining, in ieder geval totdat dit gedrag stopt. Zodra je ziet dat ze in haar mand plast, zeg je duidelijk "nee" en neem je haar direct mee naar buiten. Ook al snap ik dat je midden in de nacht niet altijd de motivatie hebt om naar buiten te gaan, het is wel echt belangrijk. Beloon haar vervolgens uitgebreid als ze buiten plast. De zindelijkheid zou dan snel weer terug moeten komen. Zie je echter geen verbetering, of begint je hond ook overdag binnen te plassen of vaker achter elkaar, dan is het misschien niet (alleen) een gedragsprobleem, maar kan er sprake zijn van incontinentie. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Aarzel in dat geval niet om contact op te nemen met een dierenarts, al is het maar om even medisch advies te krijgen over de situatie.

Veel succes,

Florine

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer