Mijn hond houdt zijn behoefte buiten op om het binnen in huis te doen

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, ik kom even bij jullie aankloppen uit pure wanhoop ^^

Ik heb al heel wat forums en reacties gelezen over dit onderwerp, maar omdat ik alle oplossingen al heb geprobeerd, hoor ik graag jullie mening.

Sinds iets meer dan een maand heb ik een kleine Cavalier King Charles, Ruby, en ik ben echt dol op haar.

Ze is heel slim en kent na een maandje al alle basiscommando's (zit, in je mand, apporteren, nee...)

Het probleem is dat ze, sinds we haar hebben, nog nooit buiten heeft geplast of gepoept! We hebben alles geprobeerd: elk uur naar buiten gaan, 5 à 6 uur wandelen om haar te dwingen, we hebben zelfs puppy trainer spray geprobeerd, maar niets helpt. Ze houdt het buiten gewoon op en doet haar behoefte direct zodra ze weer thuis is!

We wonen op de 4e verdieping zonder lift, maar dat houdt ons niet tegen om haar desnoods 10 keer per dag mee naar buiten te nemen. We hebben alleen geen tuin, dus het duurt allemaal wat langer.

Veel mensen zeggen dat ze nog te klein is (ze is bijna 4 maanden), of dat ik haar uitbundig moet belonen als ze het buiten doet, maar ze doet het buiten simpelweg nooit, dus belonen gaat niet. Die lange wandelingen halen ook niets uit... kortom, als je antwoorden, hulp of tips voor me hebt, heel graag, want mijn vriend en ik zitten echt even met onze handen in het haar ^^

Goed om te weten: in huis heeft ze een trainingsmatje waar ze 1 op de 4 keer op gaat. Ook wil ze niet op dezelfde plek poepen als waar ze plast, dus dat maakt het er niet makkelijker op.

Alvast bedankt!!!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

12 antwoorden
Sorteren op:
  • Volt1203
    Volt1203 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Hoe is het verder gegaan?

Wat heeft er uiteindelijk gewerkt?

Ik zit in dezelfde situatie als die je beschrijft...

Vertaald Frans
    Energiesolaire
    Energiesolaire Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, als we haar mee naar buiten nemen is ze ontspannen. Ze geniet ervan omdat we met haar spelen. We nemen haar mee naar een groot park bij ons in de buurt met verschillende ondergronden (zand, gras of beton). We kunnen haar niet loslaten, want als ze schrikt heeft ze nog steeds de neiging om er zomaar vandoor te gaan, en dat vinden we best wel eng.

Probeer eens van plek te veranderen. Beton en zand zijn overbodig. Zo'n omgeving is handig om haar aan die ondergronden te laten wennen (als dat nodig is), maar het helpt totaal niet bij het zindelijk maken.

Een Cavalier King van iets ouder dan 3 maanden... Kijk, ik ken je conditie niet, maar volgens mij is zo'n klein hondje met een sleeplijn over de grond in de praktijk onmogelijk kwijt te raken als ze losloopt. Dit is eigenlijk hét moment om zelf te wennen aan het idee van loslopen (want eerlijk gezegd gaat het nu vooral om jou; zo'n jonge pup volgt je op deze leeftijd sowieso wel). Het is nog maar een klein, ongecoördineerd wezentje van hooguit 3 of 4 kg.

Gebruik anders een lange lijn om haar wat meer ruimte te geven.

Volg je hond tijdens deze wandelingen in de natuur (geen beton, daar heb je niks aan, en ook geen zand; een hond doet zijn behoefte niet in het zand). Bepaal niet zelf het tempo. De hond moet:

1. Leren de geur van urine te herkennen, van hemzelf of van andere honden.

2. Zelfvertrouwen krijgen; zijn eigen geur durven achterlaten in de buurt.

3. Voorkeuren ontwikkelen voor plekken om te poepen.

4. Dit heeft allemaal te maken met zelfvertrouwen; hij moet meer zelfvertrouwen krijgen.

Als je het ritme van deze wandelingen doorbreekt, vertraagt dat het proces aanzienlijk.

Ga steeds weer naar diezelfde plek terug.

Beloon de kleine meteen zodra hij heeft gedaan wat hij moest doen.

Vertaald Frans
    O
    Ode7 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Nou, ik kom een beetje wanhopig bij jullie aankloppen ^^

Ik heb al heel wat forums en antwoorden gelezen over mijn vraag, maar ik heb alle oplossingen al geprobeerd en wil graag jullie mening.

Sinds iets meer dan een maand heb ik een kleine ruby Cavalier King Charles die ik trouwens echt geweldig vind.

Ze is superintelligent en kent na een maandje al alle basiscommando's (zit, in de mand, apporteren, nee...)

Het probleem is dat ze sinds we haar hebben nog geen één keer buiten heeft geplast of gepoept, echt niet één keer! We hebben alles geprobeerd: elk uur naar buiten gaan, 5 tot 6 uur met haar wandelen om haar te dwingen, we hebben zelfs zo'n trainingsspray voor puppy's geprobeerd, maar niets helpt. Ze houdt het buiten gewoon op en doet het direct zodra we weer thuis zijn!

We wonen op de 4e verdieping zonder lift, maar dat houdt ons niet tegen om haar desnoods 10 keer mee naar buiten te nemen. Maar goed, we hebben geen tuin, dus het duurt allemaal wat langer.

Veel mensen zeggen dat ze nog te jong is (ze is bijna 4 maanden), of dat ik haar enorm moet belonen als ze het buiten doet. Maar ze doet dus helemaal niets buiten, dus ik kán haar niet eens belonen. Die lange wandelingen halen ook niets uit... kortom, als je me antwoorden, hulp of tips kunt geven, heel graag! Want mijn vriend en ik zitten echt met de handen in het haar ^^

Binnen heeft ze trouwens een trainingsmatje waar ze 1 op de 4 keer op gaat. En ze wil niet poepen op dezelfde plek waar ze geplast heeft, dus dat maakt het ook niet makkelijk.

Alvast bedankt!!!

Hoi, is het je inmiddels gelukt om het probleem op te lossen? Ik heb namelijk hetzelfde probleem... Als je me zou kunnen vertellen hoe het bij jou uiteindelijk is opgelost, geeft me dat misschien wat aanknopingspunten...

Bedankt

Vertaald Frans
    Blingbling
    Blingbling Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Probeer het eens met een lange lijn... Dan heeft ze wat meer vrijheid.

Zo kun je ook zien hoe ze reageert als je wat verder bij haar vandaan bent. En wie weet durf je haar daarna wel echt los te laten 🙂

Vertaald Frans
    Energiesolaire
    Energiesolaire Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Zoek een plek waar je haar los kunt laten lopen, dat zou echt heel goed zijn.

Ik denk ook dat dit de kern van het probleem is. Een beetje alsof de hond buiten haar eigen plekje niet echt kan vinden. Het wijst op een probleem met het ritme en dat ze zich niet prettig voelt aan de riem.

Mijn hond heeft graag wat ruimte om haar behoefte te doen. Ik doe zelfs moeite om niet naar haar te kijken. Behalve voor een plasje doet ze haar behoefte eigenlijk nooit aan de riem.

Vertaald Frans
    Blingbling
    Rapporteren

Zoek een plekje waar je haar lekker los kunt laten lopen, dat zou echt fijn zijn.

Vertaald Frans
    Blingbling
    Rapporteren

Hangt de riem altijd slap? Laat je haar lekker snuffelen en haar eigen tempo bepalen?

Heb nog even geduld, ze is nog hartstikke jong.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Geniet lekker van de mooie dagen (en de milde temperaturen... tenminste, als die er bij jou in de buurt een beetje zijn, het is een CKC, geen Husky!) en plan eens een hele dag (van 's ochtends tot 's avonds) buiten in met je pup, liefst in een omheinde tuin bij familie of vrienden in plaats van in een park. Met vier maanden kan ze het sowieso nog niet een hele dag ophouden. Zodra ze haar behoefte doet, prijs je haar direct (echt binnen een seconde!) heel enthousiast en beloon je haar uitgebreid.

En zoals hierboven al gezegd: weg met die trainingsmatjes. Als ze het binnen doet, is een duidelijke "nee" genoeg (nee, het heeft geen zin om met een zware stem tegen haar te gaan staan foeteren) en zet je haar meteen buiten.

Heb geduld en blijf consequent in je reacties, er zullen echt nog wel wat ongelukjes gebeuren...

Vertaald Frans
    Honkytonkbanana
    Honkytonkbanana Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Je kunt proberen om de wandeling als beloning voor het plassen te gebruiken... Probeer in te schatten hoeveel tijd er tussen twee plasjes zit en wanneer je denkt dat het tijd is, ga je met haar naar buiten. Blijf echter op één plek waar je rustig met een boekje kunt gaan zitten, en neem eventueel haar puppypad mee als ze daar soms op plast. Ga lekker zitten en wacht af. Zodra ze plast: beloon haar uitgebreid en hup, dan gaan jullie pas echt wandelen. Vooral wanneer ze buiten begint te plassen, moet je niet meteen weer naar binnen gaan; ze mag het plassen niet gaan associëren met het einde van de wandeling. Hou vol, ze is nog klein! Het is heel normaal dat een pup voor de 4 maanden nog niet zindelijk is, toch?
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Die trainingsmatjes vertragen het zindelijk worden alleen maar. Je pup snapt het op deze manier niet. Moet hij het nou binnen of buiten doen?? Uiteindelijk begrijpt hij niet echt wat je nou precies van hem verlangt.

Is hij ontspannen als je hem mee naar buiten neemt? Geniet hij van die momenten? Op wat voor ondergrond neem je hem mee? Kan hij loslopen en naar hartenlust snuffelen? Heeft hij contact met andere hondjes? Is hij tijdens het uitlaten ergens van geschrokken? Ben je zelf ontspannen of zet je hem onder druk?

Nou, als we haar mee naar buiten nemen is ze zeker ontspannen, ze geniet er echt van omdat we met haar spelen. We nemen haar mee naar een groot park bij ons in de buurt met verschillende ondergronden (zand, gras of beton). We kunnen haar nog niet los laten lopen, want als ze schrikt heeft ze nog steeds de reflex om er zomaar vandoor te rennen en dat vinden we een beetje eng. We komen best veel honden tegen en daar is ze niet bang voor, behalve voor die hele grote honden zoals wolfhonden, daar deinst ze wel voor terug. En inderdaad, de eerste dag dat we met haar naar buiten gingen, blafte er een Golden Retriever achter een hek naar haar; ze schrok zich echt rot. Maar inmiddels hebben we haar laten zien dat ze nergens bang voor hoeft te zijn en is ze niet meer bang voor andere honden.

En als we naar buiten gaan is er totaal geen druk, ze mag er zo lang over doen als ze wil. Een uurtje naar buiten is geen probleem, we wandelen dan lekker met haar in het park. Het zijn gewoon fijne momenten, we zijn er niet om haar op te jagen, dat is niet de bedoeling.

Zo, ik hoop dat ik hiermee alles heb beantwoord! Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 12

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!