Hoi allemaal, ik kom even bij jullie aankloppen uit pure wanhoop ^^
Ik heb al heel wat forums en reacties gelezen over dit onderwerp, maar omdat ik alle oplossingen al heb geprobeerd, hoor ik graag jullie mening.
Sinds iets meer dan een maand heb ik een kleine Cavalier King Charles, Ruby, en ik ben echt dol op haar.
Ze is heel slim en kent na een maandje al alle basiscommando's (zit, in je mand, apporteren, nee...)
Het probleem is dat ze, sinds we haar hebben, nog nooit buiten heeft geplast of gepoept! We hebben alles geprobeerd: elk uur naar buiten gaan, 5 à 6 uur wandelen om haar te dwingen, we hebben zelfs puppy trainer spray geprobeerd, maar niets helpt. Ze houdt het buiten gewoon op en doet haar behoefte direct zodra ze weer thuis is!
We wonen op de 4e verdieping zonder lift, maar dat houdt ons niet tegen om haar desnoods 10 keer per dag mee naar buiten te nemen. We hebben alleen geen tuin, dus het duurt allemaal wat langer.
Veel mensen zeggen dat ze nog te klein is (ze is bijna 4 maanden), of dat ik haar uitbundig moet belonen als ze het buiten doet, maar ze doet het buiten simpelweg nooit, dus belonen gaat niet. Die lange wandelingen halen ook niets uit... kortom, als je antwoorden, hulp of tips voor me hebt, heel graag, want mijn vriend en ik zitten echt even met onze handen in het haar ^^
Goed om te weten: in huis heeft ze een trainingsmatje waar ze 1 op de 4 keer op gaat. Ook wil ze niet op dezelfde plek poepen als waar ze plast, dus dat maakt het er niet makkelijker op.
Alvast bedankt!!!