Klitten achter de oren

Ludwig
Ludwig Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik heb gemerkt dat mijn lieve Ludwig twee kleine bultjes achter elk van zijn oren heeft.

Ik heb geprobeerd om deze bultjes te ontwarren, omdat ik dacht dat het enorme, compacte klitten waren die zich gevormd hadden...

Ik overweeg om een schaar te gebruiken om de klitten verticaal in te knippen om ze makkelijker te verwijderen, maar ik merk dat mijn lieverd pijn heeft als ik de kam gebruik. Nu begin ik me af te vragen of die bultjes niet toevallig gewoon huid zijn en een normale vorming van de aanzet van zijn oren.

Kan iemand me helpen???

Bedankt voor je hulp en eventuele ervaringen!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je moet overal echt goed borstelen, ook bij de oksels, achter de oren en tussen de achterpoten. Dit zijn namelijk de plekken waar de vacht veel schuurt of die 'onbereikbaar' zijn.

Gelukkig zie je die kale plekken achter de oren niet, zelfs niet als het geschoren is. :)

Dus als het haar weer aangroeit, moet je goed blijven borstelen :)

Vertaald Frans
    Ludwig
    Ludwig Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Super bedankt voor je reactie! Het is inderdaad het beste om de vacht heel regelmatig te borstelen... Dat doen we nu één keer per week, maar die grote klitten zijn er toch ingekomen omdat we even niet scherp genoeg zijn geweest...

Ik breng hem naar de trimsalon om hem te laten scheren en ik zal er voortaan goed op letten dat dit niet meer gebeurt, zowel voor mezelf als voor m'n maatje... Het is een goede les geweest.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi! Als het om klitten gaat, is het logisch dat het pijn doet bij je hond. Je moet hem eigenlijk niet borstelen als hij al klitten heeft, maar juist daarvóór om ze te voorkomen, of wanneer ze nog heel klein zijn.

Als het echt om viltplekken gaat, kun je beter naar een trimmer gaan om ze weg te laten scheren. Maar als je merkt dat het een vetbultje is, ga dan liever even langs de dierenarts.

Het verschil tussen een tumor of cyste en een klit is meestal wel duidelijk te zien.

Vertaald Frans
  • 13 reacties van 13

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer