Hoi allemaal,
Ik post dit hier omdat ik echt niet meer weet wat ik moet doen...
Mijn hondje, een Cavalier King Charles spaniël, is tijdens het wandelen aangevallen door een andere hond. Alles ging zo ontzettend snel; er zat waarschijnlijk minder dan twintig minuten tussen de aanval en het overlijden van mijn hondje bij de dierenarts.
De eigenaar van die hond heeft me een vals nummer gegeven, dus ik weet natuurlijk niet wie hij is. Ik heb inmiddels wel van verschillende andere hondeneigenaren uit de buurt gehoord dat die hond een probleemgeval is. Hij heeft blijkbaar al vaker honden aangevallen en de eigenaar trekt zich er totaal niets van aan.
Mijn man en ik wilden aangifte doen, maar de politie weigerde dit. Ik ben echt radeloos door alles wat er is gebeurd: het feit dat die hond overduidelijk agressief is, het feit dat ik die dag GELUKKIG niet buiten was met mijn zoontje van twee (hij had in de plaats van mijn hondje kunnen staan), het verlies van mijn maatje... Het voelt alsof ik nergens terechtkan.
Weten jullie wat ik kan doen om deze eigenaar te vinden? Of om hem te dwingen zijn hond een muilkorf om te doen? Ik ben niet eens uit op een vergoeding van de dierenartskosten of zoiets, niets brengt mijn hondje terug, maar ik wil gewoon dat onze honden en kinderen veilig zijn...