Hond doodgebeten door een andere hond, wat kan ik doen?

L
Lili_htz Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik post dit hier omdat ik echt niet meer weet wat ik moet doen...

Mijn hondje, een Cavalier King Charles spaniël, is tijdens het wandelen aangevallen door een andere hond. Alles ging zo ontzettend snel; er zat waarschijnlijk minder dan twintig minuten tussen de aanval en het overlijden van mijn hondje bij de dierenarts.

De eigenaar van die hond heeft me een vals nummer gegeven, dus ik weet natuurlijk niet wie hij is. Ik heb inmiddels wel van verschillende andere hondeneigenaren uit de buurt gehoord dat die hond een probleemgeval is. Hij heeft blijkbaar al vaker honden aangevallen en de eigenaar trekt zich er totaal niets van aan.

Mijn man en ik wilden aangifte doen, maar de politie weigerde dit. Ik ben echt radeloos door alles wat er is gebeurd: het feit dat die hond overduidelijk agressief is, het feit dat ik die dag GELUKKIG niet buiten was met mijn zoontje van twee (hij had in de plaats van mijn hondje kunnen staan), het verlies van mijn maatje... Het voelt alsof ik nergens terechtkan.

Weten jullie wat ik kan doen om deze eigenaar te vinden? Of om hem te dwingen zijn hond een muilkorf om te doen? Ik ben niet eens uit op een vergoeding van de dierenartskosten of zoiets, niets brengt mijn hondje terug, maar ik wil gewoon dat onze honden en kinderen veilig zijn...

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

16 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Gigi397
    Gigi397 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

😔Echt ontzettend rot voor je hond, ik zie dat aangifte doen blijkbaar geen zin meer heeft.

Zowel in Frankrijk als bij mij in België zijn ze op de politiebureaus zo laks dat je je afvraagt waar ze eigenlijk voor zijn!!!!

Probeer zoveel mogelijk getuigenverklaringen te verzamelen en vergeet niet te vermelden dat je aangifte niet serieus is genomen. Geef dit echt aan, dat maakt je zaak alleen maar sterker.

Het is echt schandelijk; de overheden in onze beide landen tasten al volledig in het duister en nu de politie ook nog eens!!! Heb je er al aan gedacht om een verklaring aan je dierenarts te vragen over de toestand van je hond na deze aanval?

Sterkte Lili en houd ons op de hoogte, bedankt.

Gigi397

Vertaald Frans
    Chanel
    Chanel Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat ontzettend naar voor je hondje, ik heb zelf ook een Cavalier King Charles en ze zijn echt zo lief...

Ik hoop dat je stappen succes zullen hebben. Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Vertaald Frans
    M
    Mel1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je kunt proberen contact op te nemen met organisaties zoals de Dierenbescherming of Stichting DierenLot.

Zij kunnen je misschien advies geven of zelfs ondersteunen.

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik wens je heel veel sterkte en moed om dit door te zetten, ondanks je verdriet

(het gaat tenslotte ook om de levens van andere honden)

Verzamel zoveel mogelijk getuigenverklaringen

(dierenartsen in de buurt, andere baasjes uit de wijk, een briefje bij de bakker, enz.)

Stap naar de gemeente, zoek indien nodig contact met de lokale pers en geef dit onverantwoordelijke baasje aan!

Vertaald Frans
    J
    Jazz17 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat ontzettend naar wat er met je hondje is gebeurd. Zoals Emla al zegt, is de politie verplicht om je aangifte op te nemen.

Vertaald Frans
    Emla
    Emla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Doe online aangifte; ze mogen een aangifte namelijk niet weigeren en zijn dan verplicht om je te helpen.

Neem ook contact op met je gemeente, misschien is er al eerder een melding gemaakt over deze hond.

Ik vind het echt ontzettend erg voor je dat je je hondje hebt verloren...

Vertaald Frans
  • 16 reacties van 16

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!