Hond doodgebeten door een andere hond, wat kan ik doen?

L
Lili_htz Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik post dit hier omdat ik echt niet meer weet wat ik moet doen...

Mijn hondje, een Cavalier King Charles spaniël, is tijdens het wandelen aangevallen door een andere hond. Alles ging zo ontzettend snel; er zat waarschijnlijk minder dan twintig minuten tussen de aanval en het overlijden van mijn hondje bij de dierenarts.

De eigenaar van die hond heeft me een vals nummer gegeven, dus ik weet natuurlijk niet wie hij is. Ik heb inmiddels wel van verschillende andere hondeneigenaren uit de buurt gehoord dat die hond een probleemgeval is. Hij heeft blijkbaar al vaker honden aangevallen en de eigenaar trekt zich er totaal niets van aan.

Mijn man en ik wilden aangifte doen, maar de politie weigerde dit. Ik ben echt radeloos door alles wat er is gebeurd: het feit dat die hond overduidelijk agressief is, het feit dat ik die dag GELUKKIG niet buiten was met mijn zoontje van twee (hij had in de plaats van mijn hondje kunnen staan), het verlies van mijn maatje... Het voelt alsof ik nergens terechtkan.

Weten jullie wat ik kan doen om deze eigenaar te vinden? Of om hem te dwingen zijn hond een muilkorf om te doen? Ik ben niet eens uit op een vergoeding van de dierenartskosten of zoiets, niets brengt mijn hondje terug, maar ik wil gewoon dat onze honden en kinderen veilig zijn...

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

16 antwoorden
Sorteren op:
  • S
    Steph_02 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik kwam dit bericht toevallig tegen en waarschijnlijk een beetje laat, na 3 jaar alweer...

Ik heb net iets soortgelijks meegemaakt, dus ik zou er graag met je over van gedachten willen wisselen...

Groetjes

Vertaald Frans
    S
    Steph_02 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

ik kwam dit bericht een beetje toevallig tegen, waarschijnlijk wel wat laat, na 3 jaar...

Mijn hond is afgelopen zomer in haar eigen huis doodgebeten door 3 grote honden!!

We moesten meerdere politiebureaus afgaan voordat ze eindelijk onze aangifte wilden opnemen!!!

Ik ben nu aan het kijken wat mijn juridische mogelijkheden zijn om die onverantwoordelijke types aan te pakken. Zij leven op dit moment gewoon hun rustige leventje met hun 3 honden, die tot nu toe 'alleen nog maar' andere dieren hebben gedood...

Dat was het...

Groetjes

Vertaald Frans
    L
    Lorna Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat zijn dat voor agenten die weigeren een aangifte op te nemen over een doding?

Bij een gevaarlijke hond die heeft gedood, is het meer dan logisch dat er een procedure wordt gestart. Doe direct een melding bij de gemeente; de burgemeester kan een onderzoek instellen of de hond zelfs in beslag laten nemen.

Zorg dat je de papieren van de dierenarts en de namen en nummers van de getuigen bij de hand hebt voor je verdere stappen.

Heel veel sterkte, zet hem op!

Vertaald Frans
    P
    Piotr06 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat erg voor je hond.

Je kunt altijd een brief schrijven naar de Officier van Justitie om de feiten te melden, en vooral het feit dat dit een terugkerend probleem is. Hij is dan VERPLICHT om een onderzoek in te stellen.

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond

Wat ontzettend verdrietig, ik begrijp je machteloosheid heel goed.

Ze mogen een aangifte nooit weigeren. Zeg ze dat je anders rechtstreeks contact opneemt met de Officier van Justitie. Meestal draait de politie dan wel bij en nemen ze je aangifte alsnog aan.

Heel veel sterkte!

Vertaald Frans
    A
    Arjuna Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond Lili, sorry dat ik deze nare herinnering weer ophaal, maar ik was benieuwd welke stappen je uiteindelijk hebt ondernomen?

Mijn kleine hondje, een Jack Russell-kruising, is zondag aangevallen door drie Tsjechoslowaakse wolfhonden (vooral één heeft haar echt toegetakeld). Ze is ook bij de dierenarts aan haar verwondingen overleden... Het voelt voor mij op dit moment echt onoverkomelijk... Ik wilde aangifte doen, maar op het politiebureau zeiden ze dat het geen strafzaak is en dat ik het met mijn verzekering moet opnemen. Ik ben er kapot van...

Vertaald Frans
    Gigi397
    Gigi397 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Oh ja hoor, Arthas, helaas krijgt die ook met de politie en de hele mikmak te maken.

Mijn bichon is twee jaar geleden ook aangevallen door een loslopende Mechelse herder en het baasje stond gewoon te lachen!!!!

Mijn kleintje was niet gewond, maar had wel een trauma opgelopen. Hij trilde al helemaal als ik zijn riem alleen maar pakte. De dierenarts wilde hem aan de angstremmers hebben, maar dat heb ik geweigerd. Op advies van een vriendin is hij behandeld met Bachbloesems en na een weekje durfde hij weer naar buiten, maar dan niet op de plek waar hij was aangevallen. En die hond loopt nu nog steeds gewoon los; ze lijnt hem pas aan als ze mij met mijn hondje ziet.

Die malloot vroeg na de aanval alleen maar of er geen gaten in het jasje van mijn hond zaten!!!

Als ik mijn hond was verloren, was die aanvaller er ook niet zomaar mee weggekomen, dat verzeker ik je. Bovendien stond ze te praten met wat ze hier tegenwoordig 'gemeenschapswachten' noemen, mensen die na een tijdje werkloosheid weer aan de slag zijn gegaan. Ze wandelen de hele dag in de bossen om vernielingen in de natuur te voorkomen.

Ze zijn niet gewapend en mogen ook geen boetes geven, alleen maar kijken wie er verantwoordelijk is voor schade. En toen het gebeurde, staken ze geen vinger uit om me te helpen die herder tegen te houden. Is dat normaal ofzo????

Gigi397

Vertaald Frans
    Arthas45
    Arthas45 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Vreselijk, wat erg voor je hondje... sterkte

Het zal die gast een rotzorg zijn tot de dag dat zijn hond wordt neergestoken terwijl hij een andere hond probeert te doden.. ik ken mensen die daartoe in staat zijn om hun eigen hond te verdedigen.

Vertaald Frans
    M
    Mike64 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik wens je heel veel sterkte en moed om door deze beproeving heen te komen en om deze totaal onverantwoordelijke eigenaar zijn verantwoordelijkheid te laten nemen.

Ik heb zelf ook een kleine Cavalier King Charles en ik ben altijd op m'n hoede als ik andere onbekende honden tegenkom... en zoals je al zegt: gelukkig was je kleine mannetje niet bij je.

Houd ons op de hoogte van je stappen en hoe het verdergaat.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 16

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!