Hoe kies je tussen een mannetje en een vrouwtje?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Als wij het opnieuw zouden doen bij een fokker, dan zouden we echt meer tijd nemen om de pups goed te observeren...
Het is een kwestie van die 'klik', ja (degene die het makkelijkst naar je toe komt, je wil volgen of aan je wil likken – niet happen hoor ^^). Daarbij hebben wij een sterke voorkeur voor de meiden, puur vanwege de planten in de tuin ;-) en de moestuin...
Maar goed, dat wil niet zeggen dat een mannetje geen schot in de roos kan zijn... We hebben er alleen nog nooit eentje gehad...
Ja, ik zou de pup en het toekomstige gezin ook gewoon kennis laten maken om te zien wat er gebeurt
Ik denk dat er niet echt een heel groot verschil is, kies de pup waar je een klik mee hebt.
Normaal gesproken kiest de hond jou als er een nestje is: eentje zal waarschijnlijk meer interesse in je tonen dan de rest. Het beste wat je kunt doen, zeker omdat je een maatje voor het leven uitkiest, is afgaan op de klik die je met elkaar hebt.
Toen wij onze Labrit gingen ophalen, gingen we bij de beschikbare puppy's zitten en er was er direct één die mijn vriend overal volgde (terwijl de rest wel wat anders aan hun hoofd had). Sindsdien is hij niet meer van zijn zijde geweken 😉
Bij ons thuis hadden we altijd teefjes. Maar bij onze laatste adoptie, in november 2017, was ik op slag verliefd op een prachtige hond uit Guadeloupe... het is de meest aanhankelijke hond die ik ooit heb gehad en hij staat echt het dichtst bij me!
Net als de anderen is dit mijn mening: aangezien je geen voorkeur hebt (en dat hoeft ook helemaal niet), kun je het beste gewoon naar het nestje gaan kijken en de pup kiezen waarmee je de beste klik hebt!
En als het een goede fokker is, kan zij het beginnende karakter van de pups al goed inschatten. Ze kan je dan, los van het geslacht, helpen bij het kiezen van een karakter dat bij je past; de rustigste, de speelste, de verlegen pup... enzovoort (of het nu een mannetje of een vrouwtje is!).
Persoonlijk heb ik altijd een voorkeur gehad voor teefjes, maar ik heb nu toevallig een reutje. Ik zou hem niet meer kunnen missen! Ik ben gek op mijn eigenwijze dames hoor, maar wat een geluk heb ik met die grote lobbes van me.
Ja, voor mij draait het echt om de klik die je voelt als je bij de pups bent. Je kunt onmogelijk zeggen dat een teefje zus is en een reu zo... het hangt echt helemaal van elk individu af...
Goedenavond,
De keuze tussen een mannetje en een vrouwtje is altijd best lastig, zeker bij de Cavalier King Charles, omdat ze allebei een vergelijkbaar karakter hebben: ze zijn aanhankelijk, zachtaardig en passen zich heel snel aan een nieuwe omgeving aan!
De belangrijkste verschillen zitten in de bouw, waarbij het teefje vaak wat kleiner is, en in het karakter: een reutje kan net wat actiever en speelser zijn.
Dit hangt natuurlijk van de individuele hond af, dus je kunt ook gewoon op je gevoel afgaan tijdens de ontmoeting; dat werkt meestal hartstikke goed!
Nog een fijne avond,
Clara
Laat de pup zelf maar kiezen ^^ er is niet echt een groot verschil vind ik.
9 reacties van 9
- GRATIS AFRIKAANSE GROOTMEESTER MARABOUT +229 55821114
- GRATIS GROTE AFRIKAANSE MARABOUT-MEESTER +229 55821114