Een Cavalier King Charles overdag alleen laten

M
Mariannebrd Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik denk er de laatste tijd serieus over na om een hond te adopteren en mijn oog is gevallen op de Cavalier King Charles. Ik heb al behoorlijk wat onderzoek gedaan, maar ik kom er niet echt uit of een CKC wel of niet alleen thuis kan blijven (zo van 9:30 tot 16:00 uur ongeveer), twee dagen per week. Ik heb al een kat in huis, dus hij is niet helemaal aan zijn lot overgelaten, maar ik vroeg me toch af of dit haalbaar is. Goed om te weten: ik woon in een appartement (vrij ruim, een duplex) en ik heb meerdere terrassen (ik dacht eraan om er eentje de hele dag open te laten zodat hij lekker naar buiten kan). Door de huidige situatie zou de gewenning geleidelijk gaan, omdat er tot juni sowieso altijd iemand aan het thuiswerken is.

Bedankt voor jullie reacties :)!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, de Cavalier King Charles is echt mijn lievelingsras en ik wil er ook heel graag eentje adopteren... Ik ben elke dag ongeveer 5 uur achter elkaar van huis, is dat mogelijk zonder hondenoppas als ik hem stap voor stap aan mijn afwezigheid laat wennen?

Nee. Zeker niet als hij nog jong is. Je creëert dan een hond met chronische stress en zijn hersenen zullen zich niet goed ontwikkelen. Het feit dat honden sociale dieren zijn, is hun belangrijkste kenmerk – nog veel meer dan bij mensen. En toch haalt niemand het in zijn hoofd om een klein kind regelmatig urenlang in sociaal isolement te laten zitten, zeker niet tijdens de belangrijkste leerfases van het leven.

Vertaald Frans
    J
    Jujujosie Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, de Cavalier King Charles is echt mijn lievelingsras en ik wil er zelf ook heel graag eentje adopteren... Ik ben dagelijks zo'n 5 uur achter elkaar van huis. Is dat te doen zonder hondenoppas als ik het alleen zijn stap voor stap opbouw?

Vertaald Frans
    Emla
    Emla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het is inderdaad een hond die erg op zijn baasje gericht is en heel levendig is.

Maar ik ken er genoeg met baasjes die gewoon werken... 2 dagen per week lijkt me niet onoverkomelijk.

Maar in de puppyperiode, in ieder geval tot hij 6 maanden oud is, zou je inderdaad een oplossing moeten vinden om hem uit te laten: een buurman, een gepensioneerde uit de buurt... voor zo'n schattig klein hondje moet dat wel te vinden zijn.

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Voor zover ik weet kan dit ras er niet zo goed tegen om lang alleen te zijn.

Voor die twee dagen dat je lang van huis bent, zou een hondenoppas de oplossing kunnen zijn ;)

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!