Mijn hond is te lomp, wat moet ik doen?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Mijn hond, een Cane Corso van 15 maanden, is veel te lomp tegenover andere honden.

Hij heeft geen spoortje agressie in zich en wil constant spelen, maar zijn gedrag is veel te onstuimig als hij een andere hond ziet. Het gaat zelfs zo ver dat de andere hond zijn enthousiasme als een aanval ziet en zich gaat verdedigen.

Wat raden jullie me aan om te doen? Het is echt heel lastig dat we geen andere honden normaal kunnen tegenkomen op deze manier.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

23 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Goedenavond,

Leer hem het commando "rustig" aan. Wanneer hij bijvoorbeeld door een deur gaat, controleer zijn bewegingen dan met een riem; rem hem af in zijn enthousiasme. Doe hetzelfde wanneer hij uit de auto stapt: stuur zijn bewegingen met de riem terwijl je hem het commando "rustig" geeft. Als hij al rustig gaat, leer hem dan om nóg rustiger en langzamer te gaan. Het doel is simpelweg dat hij begrijpt wat het betekent en wat je van hem verwacht.

Zodra hij het eenmaal doorheeft, kun je kijken of dit ook werkt tijdens ontmoetingen met andere honden.

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Lorna heeft helemaal gelijk

Je moet hem zoveel mogelijk laten omgaan met honden die hem kunnen corrigeren

Het is behoorlijk dringend, maar ze leren snel

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je zult vaker andere honden moeten opzoeken die stevig genoeg zijn om tegen een stootje te kunnen en zelfverzekerd genoeg zijn om die van jou te corrigeren wanneer dat nodig is. Krijgt je hond vaak de kans om los met andere honden om te gaan? Er is niets erger dan een drukke hond aan de lijn.

Vertaald Frans
  • 23 reacties van 23

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!