Mijn hond is te lomp, wat moet ik doen?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi Olympique,
Je hond fysiek en mentaal goed uitdagen kan een super alternatief zijn om zijn agressie te verminderen.
Je vindt veel waardevolle tips in dit e-book voor het opvoeden van je hond: https://bit.ly/32yQVDx
Ooh, wat een schattige anekdote
Het is niet gezegd dat het niet gaat gebeuren, want het is mijn maatje de filmmaker die deze heerlijke momenten heeft meegemaakt :)
Echt super, Énergie!
Er zit potentie in voor een korte film 😁
😌
Een maat van me heeft hier trouwens iets moois over meegemaakt.
Hij was bij zijn vakantiehuisje en is, net als jij, een groot voorstander van loslopen. Hij was daar met zijn kleine doodle (lijkt op een middenslag poedel), die losliep, en hij kwam een heel oude man tegen met een bichon aan de lijn. De honden leken het goed met elkaar te kunnen vinden, dus mijn maat vroeg: "Waarom laat je hem niet even los?". De man antwoordde: "Oei, maar dat hebben we echt nog nooit gedaan hoor...", op een bezorgde maar geïnteresseerde toon.
Mijn maat wist hem te overtuigen, maar op één voorwaarde: "Als je mijn vrouw ooit tegenkomt, moet je haar echt niks vertellen!!". "Is goed, ik hou me aan de afspraak."
Dus hij liet zijn bichon los, de honden vonden het geweldig, de mannen kletsten wat, ze hadden een topmiddag.
De volgende dag kwam mijn maat een heel oude mevrouw tegen met diezelfde bichon. Hij dacht al dat het de vrouw van die man zou zijn, en hij had gelijk. Ze sprak hem aan. Ze zei: "Weet je, ik weet alles. Hij heeft het me verteld." Mijn maat voelde de bui al hangen, omdat hij niet wist of het misschien voor een gespannen sfeer had gezorgd.
Ze vervolgde: "Denk je dat we het nog eens kunnen proberen? Ik zou hem zelf ook graag eens loslaten, maar op één heel belangrijke voorwaarde: Je zegt er geen woord over tegen mijn man!!"
LOLLLL
Ik gebruik vaak het woord "rustig", net als de andere gebruikers hierboven al zeiden. Je moet echt geduld hebben; de opvoeding van een hond kost nou eenmaal tijd. Ik snap best dat het soms vermoeiend is of dat je er zelfs een beetje bang van kunt worden. Ik probeer mijn Duitse herder ook zo goed mogelijk te trainen en ik heb op internet dit uitgebreide boek gevonden: http://go.6a756c69656e3734343230z2ec6e656f616964.3.1tpe.net. Denken jullie dat dit nuttig kan zijn voor de training?
Hoi,
Trouwens, in welke buurt woon je ergens?
Ik heb namelijk een kleine Rhodesian van 6 maanden (wel al 35 kg) die het ook heerlijk vindt om een beetje lomp te doen (en die Cane Corso's laat rennen!).
Hij loopt 90% van de tijd los tijdens het wandelen (daarom heb ik het ook zo lastig als hij aan de riem zit, ik ga daar nog een topic over aanmaken), en hij heeft het geluk dat hij meerdere keren per week heel wat loslopende honden ziet.
Je moet even rondvragen, er zijn altijd wel wat "spots" om te wandelen met een bepaald aantal eigenaren met een relaxte instelling die niet bang zijn om hun hond met die van jou te laten spelen. Je moet de "bejaardenparkjes" en de binnensteden vermijden.
Verder heb ik bij Cane Corso's toch het beeld van honden die best wel "lomp" zijn (sorry voor het cliché, maar de twee die ik ken zijn zo en die maken het prima). Hij wordt wel gecorrigeerd door andere honden, maar tot nu toe is dat waarschijnlijk nog niet duidelijk genoeg voor hem. Is hij nooit terughoudend bij bepaalde honden? De mijne begint nu een beetje "verlegen" te worden bij sommige honden... dat is pas sinds kort. Hij wordt wat voorzichtiger.
Hier in de buurt lopen nog best wat half-zwerfhonden rond, allemaal hartstikke sociaal, daar zouden ze een voorbeeld aan moeten nemen. Als we hadden moeten wachten op de uitvinding van de hondenriem om te voorkomen dat honden elkaar zouden afmaken, dan was de hond als diersoort al lang en breed uitgestorven.
Ik ben het helemaal met je eens, Lorna. Wat kom je toch vaak baasjes tegen die hun hond niet los durven te laten... Meestal redden honden zich prima als ze eenmaal loslopen, want ze kennen de hondentaal en begrijpen de houding van de ander heel snel. Daardoor passen ze zich aan: of ze zitten op dezelfde golflengte en gaan lekker spelen, of de één is wat afwachtender en dan snuffelen ze even aan elkaar voordat ze weer verdergaan. En het is inderdaad superleuk om even te kletsen met baasjes die het juist fijn vinden als hun hond met vriendjes omgaat!
Vóór elke wandeling op het platteland hoop ik weer dat we vriendjes tegenkomen. We wonen in een buurt vol met katten, maar geen van onze buren heeft een hond!
- Hulp nodig help. Tiener gebeten, wat te doen?
- Serieuze liefdesterugkeer, directe terugkeer van genegenheid +229 97435576