Kromme voorpoten, heeft iemand een oplossing?

S
Stephrazzia Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, ik ben nieuw op dit forum, dus laat het me gerust weten als ik iets verkeerd doe.

Sinds een week zijn we de trotse eigenaren van een Cane Corso-pup van twee maanden oud, Razzia. Nu hebben we een probleem met haar voorpootjes: die gaan heel erg krom staan als ze een tijdje heeft gelopen, zelfs zo erg dat ze ervan mankt. Hebben jullie tips? Door de lockdown is het voor ons onmogelijk om naar de dierenarts te gaan 😥, alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

41 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb niet veel tijd om uitgebreid te reageren, maar je moet hier echt even mee naar de dierenarts...

Het is te duidelijk aanwezig (ja, net als bij Jador, de houding ziet er niet goed uit).

Het wijst misschien zelfs op flinke pijn... zit er niets tussen de kussentjes? Geen roodheid?

Ik moet zeggen dat ik deze houding zelden heb gezien, zeker niet bij een puppy...

Wat die brokjes betreft (Pedigree), ja, daar kun je beter mee stoppen...

De samenstelling is helemaal niet goed voor je kleintje...

En hoe lang zijn de wandelingen? Dat is belangrijk... op de leeftijd van twee maanden is een wandeling van maximaal 20 tot 30 minuten rustig lopen (met wat pauzes) de norm. Zeker omdat ze al mankt, raad ik je aan om het te beperken tot 15 minuten, 3 keer per dag, en verder alleen heel even naar buiten voor de behoefte.

Heel eerlijk gezegd denk ik niet dat alleen een verandering van voeding het manken en de houding zo snel gaat oplossen.

Röntgenfoto's?! Of in ieder geval een bezoek voor het advies van een goede dierenarts.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Normaal gesproken koop ik voor mijn maatje altijd de brokken van Power of Nature. Die hebben een uitstekende samenstelling en een goede prijs-kwaliteitverhouding. Ik vind ze alleen op een Duitse site (die altijd binnen maximaal 3 à 4 dagen levert), maar ik had dit keer niet goed voorzien dat mijn laatste zak van 12 kg bijna op was. Vanwege de huidige problemen heb ik daarom besloten om Amikinos-brokken te bestellen. Deze brokken hebben ook een hele goede samenstelling. Ze zijn wel wat aan de prijs, dat geef ik toe, maar ze worden gemaakt door een Frans familiebedrijf uit de buurt van Tours dat ze direct via hun eigen site verkoopt. Volgens mij had ik ze binnen 5 dagen in huis en Amikinos levert nog steeds gewoon.

Anders is Orijen (uit Canada) ook echt top, maar die zijn soms wat lastiger te vinden. Ze zijn de laatste tijd regelmatig uitverkocht geweest.

Je kunt wel even een kijkje nemen op de site als je wilt.

Vertaald Frans
    S
    Rapporteren

Bedankt! Wat raden jullie me aan qua brokken? Ik heb net even m'n dierenarts gebeld en die adviseert me, net als jullie, om van voer te veranderen gezien de behoeften van dit ras. Ik stap dus meteen over, met een goede overgangsperiode natuurlijk. Hij zegt dat dit het probleem op zich al kan oplossen. En zo niet, dan moet ik hem een voedingssupplement geven.

Vertaald Frans
    Jador
    Jador Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik ben het met Emla eens, Pedigree is echt van matige kwaliteit.

Wat betreft je foto's: de houding ziet er niet goed uit. Het is maar net wat je verstaat onder "een tijdje" moeite doen... Ga even naar je dierenarts.

Vertaald Frans
    Emla
    Emla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het lijkt op een gewrichtsontsteking.

Ik zou direct contact opnemen met een dierenarts.

Wat betreft Pedigree: ik vind de kwaliteit daarvan echt aan de lage kant.

Vertaald Frans
    S
    Rapporteren
    De bovenste foto is van nadat ze een stukje heeft gelopen en de onderste van wanneer ze 's ochtends opstaat. Niks aan de hand, haar pootjes zien er dan goed uit.
    Vertaald Frans
    S
    Rapporteren

Ik heb 2 foto's bijgevoegd om te laten zien wat ik bedoel

Vertaald Frans
    S
    Rapporteren

Hoi allemaal en bedankt voor jullie reacties. Om even wat specifieker te zijn: ze heeft 's ochtends bij het opstaan nergens last van, maar als ze een half uurtje wandelt, beginnen haar poten krom te trekken en gaat ze mank lopen. Na wat rust is alles weer normaal. En om op jullie vragen te antwoorden: ja, ze komt van een fokker en nee, ik heb de fokker nog niet gecontacteerd. Ik heb een gezondheidsverklaring gekregen, alles is volgens de regels gegaan en ik heb de ouders gezien; die hadden geen enkel gezondheidsprobleem. Ik heb op verschillende sites gelezen dat het aan haar voeding zou kunnen liggen, dat die niet voedzaam genoeg is voor de snelle groei van dit ras. Ze krijgt momenteel Pedigree Junior Vital Protection.

Vertaald Frans
    Emla
    Emla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Als je puppy bij een fokker vandaan komt, laat het de fokker dan schriftelijk weten. Aan de ene kant kan die zijn ervaring met je delen, en aan de andere kant heb je (afhankelijk van hoe het verder gaat) misschien een stok achter de deur bij de fokker als je het probleem snel hebt gemeld.

Net als @Doudou229 vind ik dat je even naar de dierenarts moet gaan, of bel ze in ieder geval even om te horen wat zij ervan denken.

Vertaald Frans
    Beaujabote
    Beaujabote Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Heb je al contact opgenomen met de fokker over dit probleem? Als diegene alles volgens de regels heeft gedaan, is je kleintje nagekeken door een dierenarts voor het chippen en het gezondheidscertificaat dat bij het koopcontract hoort.

Bel anders even de dierenarts en overleg of dit een geval is waarvoor ze je kunnen ontvangen. Dierenartsen zijn niet gesloten, maar ze maken wel een selectie van de gevallen die ze binnenlaten.

Ik ben gisteren nog langsgegaan om Nexgard en een ontwormingsmiddel voor mijn hond te halen. Ik had wel eerst even gebeld voor een tijdstip en de dierenarts hielp op dat moment net iemand met een kat met een pijnlijke poot.

Vertaald Frans
  • 40 reacties van 41

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer