Kromme voorpoten, heeft iemand een oplossing?

S
Stephrazzia Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, ik ben nieuw op dit forum, dus laat het me gerust weten als ik iets verkeerd doe.

Sinds een week zijn we de trotse eigenaren van een Cane Corso-pup van twee maanden oud, Razzia. Nu hebben we een probleem met haar voorpootjes: die gaan heel erg krom staan als ze een tijdje heeft gelopen, zelfs zo erg dat ze ervan mankt. Hebben jullie tips? Door de lockdown is het voor ons onmogelijk om naar de dierenarts te gaan 😥, alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

41 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • J
    Jennyjoanako Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bedankt voor je reactie.

Wat voor ras is je kleine Ylang?

Vertaald Frans
    Marcovalou
    Marcovalou Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn kleine Ylang had ook zo'n probleem, en dat is opgelost door haar bakjes wat hoger te zetten.

Vertaald Frans
    J
    Jennyjoanako Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik heb mijn puppy nu een weekje in huis en sinds twee dagen merk ik dat hij precies hetzelfde probleem heeft als het hondje op die heftige foto. Hij is ook gewend aan Pedigree Junior en ik ben nog niet begonnen met de overstap naar completere voeding. Het ziet er zo heftig uit dat ik van plan was om maandag terug naar de dierenarts te gaan (hij heeft afgelopen maandag zijn eerste prik gehad). Voordat ik dat doe, wilde ik graag weten of het met jullie pups inmiddels beter gaat en of de verandering van voer voldoende was, of dat ik hem sowieso even moet laten nakijken.

Hoi,

Kun je me vertellen wat er uit de afspraak bij de dierenarts is gekomen?

Ik zie hetzelfde probleem bij mijn pup van 2 maanden die ik nu 4 dagen heb...

Op sommige momenten staan zijn voorpootjes krom en trillen ze. Hij lijkt niet stevig op zijn pootjes te staan, maar hij laat geen pijn merken...

Bedankt voor je reactie!

Vertaald Frans
    Marcovalou
    Rapporteren

Hoi! Je moet hem wat extra calcium geven en zijn voerbak wat hoger zetten. Geef hem ondertussen ook wat massages rondom het gewricht. Eén van mijn honden had precies dezelfde symptomen en dat is op die manier helemaal goedgekomen. Succes!

Vertaald Frans
    Marcovalou
    Rapporteren

Hoi! Je moet hem wat extra calcium geven en zijn voerbak wat hoger zetten. Geef hem ondertussen ook wat massages rondom het gewricht. Eén van mijn honden had precies dezelfde symptomen en dat is op die manier helemaal goedgekomen. Succes!

Vertaald Frans
    J
    Jacqueu Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi, ik heb mijn puppy nu een weekje in huis en sinds twee dagen merk ik dat hij precies hetzelfde probleem heeft als het hondje op die heftige foto. Hij is ook gewend aan Pedigree Junior en ik ben nog niet begonnen met de overstap naar meer volledige voeding. Het ziet er zo naar uit dat ik van plan was om maandag weer naar de dierenarts te gaan (hij heeft afgelopen maandag zijn eerste prikje gehad). Voordat ik ga, wilde ik graag weten of het met jullie pups inmiddels beter gaat en of de overstap naar ander voer genoeg was, of dat ik hem sowieso even moet laten nakijken.
    Vertaald Frans
    Lecombatdeloouka
    Lecombatdeloouka Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bedankt! Wat raden jullie me aan qua brokken? Ik heb net mijn dierenarts gebeld en die adviseert net als jullie om van voer te veranderen, gezien de behoeften van dit ras. Ik ga dus meteen overstappen, uiteraard met een goede overgangsperiode. Hij zegt dat dit het probleem op zich al kan oplossen. Mocht dat niet zo zijn, dan moet ik haar een voedingssupplement geven.

Hoe gaat het met je puppy?

Wij hebben zelf een kruising Franse bulldog opgevangen uit een gezin waar ze werd mishandeld. Het hondje was ernstig ondervoed en had een vergroeiing aan haar achterhand en achterpoten. Er zat een duidelijke kromming in haar achterpoten, ze viel veel en had moeite om te blijven zitten tijdens het eten.

Met de tijd zie je die kromming bijna niet meer; we hebben veel oefeningen gedaan om haar kleine pootjes gespierder te maken. Ze ging elke dag naar buiten om een stukje te rennen. Uiteindelijk viel ze helemaal niet meer en piepte ze ook niet meer van de pijn.

De dierenarts gaf aan dat het wel zo zal blijven, maar dat ze bijna normaal zou kunnen leven.

Ik denk dat jouw puppy ook snel een manier zal vinden om met zijn probleem om te gaan.

Vertaald Frans
    M
    Maristeph Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, is je hond alweer beter? Ik heb namelijk hetzelfde probleem als jij. Ik denk ook dat het aan deze brokken ligt.

Vertaald Frans
    B
    Bangdji Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Die foto van die kromme pootjes is echt heftig. Heeft je dierenarts echt gezegd dat een spoedconsult niet nodig is? Heeft hij de foto's wel gezien, want het ziet er echt bizar uit (ik val in herhaling, ik weet het 😯);

In afwachting van de afspraak zou ik, zoals doudou al zei, de wandelingen echt snel inkorten als ze er na 30 minuten zo aan toe is 🤪 Zoals doudou zegt: maximaal 10-15 min... (maar dan wel een paar keer per dag!)

Stap zo snel mogelijk over op andere brokjes en misschien zelfs voedingssupplementen voor puppy's! (mijn hond heeft die ook gehad en dat heeft haar echt goed gedaan).

En zoals hierboven al gezegd: ik zou als ik jou was toch de fokker even contacteren...

Heel veel sterkte, zorg goed voor je kleintje zolang het nog kan, en hopelijk houdt ze er geen blijvende schade aan over als dat nog mogelijk is...

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik weet niet wat je budget voor voer is..

maar er moet een keuze worden gemaakt voor je kleintje..

of voor echt goede brokken of andere voeding om de groei en spieropbouw te stimuleren..

probeer indien mogelijk brokken met granen (tarwe, maïs, rijst... met te veel koolhydraten) te vermijden.

Vertaald Frans
  • 30 reacties van 41

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer