Kromme voorpoten, heeft iemand een oplossing?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Bedankt voor je reactie.
Wat voor ras is je kleine Ylang?
Mijn kleine Ylang had ook zo'n probleem, en dat is opgelost door haar bakjes wat hoger te zetten.
Hoi,
Kun je me vertellen wat er uit de afspraak bij de dierenarts is gekomen?
Ik zie hetzelfde probleem bij mijn pup van 2 maanden die ik nu 4 dagen heb...
Op sommige momenten staan zijn voorpootjes krom en trillen ze. Hij lijkt niet stevig op zijn pootjes te staan, maar hij laat geen pijn merken...
Bedankt voor je reactie!
Hoi! Je moet hem wat extra calcium geven en zijn voerbak wat hoger zetten. Geef hem ondertussen ook wat massages rondom het gewricht. Eén van mijn honden had precies dezelfde symptomen en dat is op die manier helemaal goedgekomen. Succes!
Hoi! Je moet hem wat extra calcium geven en zijn voerbak wat hoger zetten. Geef hem ondertussen ook wat massages rondom het gewricht. Eén van mijn honden had precies dezelfde symptomen en dat is op die manier helemaal goedgekomen. Succes!
Hoe gaat het met je puppy?
Wij hebben zelf een kruising Franse bulldog opgevangen uit een gezin waar ze werd mishandeld. Het hondje was ernstig ondervoed en had een vergroeiing aan haar achterhand en achterpoten. Er zat een duidelijke kromming in haar achterpoten, ze viel veel en had moeite om te blijven zitten tijdens het eten.
Met de tijd zie je die kromming bijna niet meer; we hebben veel oefeningen gedaan om haar kleine pootjes gespierder te maken. Ze ging elke dag naar buiten om een stukje te rennen. Uiteindelijk viel ze helemaal niet meer en piepte ze ook niet meer van de pijn.
De dierenarts gaf aan dat het wel zo zal blijven, maar dat ze bijna normaal zou kunnen leven.
Ik denk dat jouw puppy ook snel een manier zal vinden om met zijn probleem om te gaan.
Hoi, is je hond alweer beter? Ik heb namelijk hetzelfde probleem als jij. Ik denk ook dat het aan deze brokken ligt.
Die foto van die kromme pootjes is echt heftig. Heeft je dierenarts echt gezegd dat een spoedconsult niet nodig is? Heeft hij de foto's wel gezien, want het ziet er echt bizar uit (ik val in herhaling, ik weet het 😯);
In afwachting van de afspraak zou ik, zoals doudou al zei, de wandelingen echt snel inkorten als ze er na 30 minuten zo aan toe is 🤪 Zoals doudou zegt: maximaal 10-15 min... (maar dan wel een paar keer per dag!)
Stap zo snel mogelijk over op andere brokjes en misschien zelfs voedingssupplementen voor puppy's! (mijn hond heeft die ook gehad en dat heeft haar echt goed gedaan).
En zoals hierboven al gezegd: ik zou als ik jou was toch de fokker even contacteren...
Heel veel sterkte, zorg goed voor je kleintje zolang het nog kan, en hopelijk houdt ze er geen blijvende schade aan over als dat nog mogelijk is...
Ik weet niet wat je budget voor voer is..
maar er moet een keuze worden gemaakt voor je kleintje..
of voor echt goede brokken of andere voeding om de groei en spieropbouw te stimuleren..
probeer indien mogelijk brokken met granen (tarwe, maïs, rijst... met te veel koolhydraten) te vermijden.