7 tepels, kan mijn teefje nog goedgekeurd worden voor de stamboom (LOF)?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond, ik heb mijn kleine Cane Corso nu een weekje in huis en tijdens het knuffelen merkte ik dat ze maar 7 tepels heeft!!

4 aan de ene kant en 3 aan de andere... Nu vraag ik me af hoe dat zit met de LOF-keuring (stamboom)... zal ze wel of niet goedgekeurd worden? Haar ouders hebben een stamboom, dus ze heeft nu de voorlopige papieren...

Heeft iemand anders hetzelfde 'probleem' gehad?

Is de hond toen alsnog goedgekeurd?

Of kijken de keurmeesters daar niet naar?

Ik weet dat ze bij reuen naar de balletjes kijken, maar kijken ze bij teefjes ook naar de tepels?

Ik hoop dat ze geen inwendige afwijkingen heeft.... de 20e heb ik een afspraak bij de dierenarts voor de herhalingsprik en dan zal ik het ook even vragen, want ik maak me best wel zorgen om mijn kleine schat.

Bedankt voor je reactie

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

42 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Ik heb die van mijn honden ook en het enige wat daarop zou kunnen wijzen, is dat de pup wordt omgeruild als de hond een verborgen gebrek heeft. Maar ik denk dat het eerder om afwijkingen gaat (zoals niet-ingedaalde testikels) dan om iets anders.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik zou het je niet durven zeggen... Maar ik denk wel dat als de pup niet door de keuring komt, ze de verkoopprijs moeten verlagen... Maar goed, ik weet het eigenlijk helemaal niet zeker.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Zeg, ik vroeg me af hoe sommige fokkers van stamboomhonden dat doen om later geen gedoe te krijgen met de fokgeschiktheid wanneer ze een pup verkopen.

Zijn ze verplicht om op het verkoopcontract te zetten "zonder garantie op fokgeschiktheid" en zijn ze verplicht om de prijs direct te verlagen als de pup uiteindelijk niet goedgekeurd wordt, terwijl die op het moment van de verkoop helemaal geen gebreken had?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik ben het helemaal met je eens Dellys, op ALLE punten. En ja, ik denk ook dat dit meespeelt bij de vele honden en katten zonder stamboom. Dat is ook de reden waarom ik twijfel of ik wel weer een hondje met stamboom zal nemen; ik ben bang om de hoofdprijs te betalen terwijl ze later misschien niet wordt goedgekeurd. Maar goed, ik wil eigenlijk toch wel dat mijn volgende Chihuahua een stamboom heeft, maar ja...

Ik vind het echt triest om een hond de goedkeuring te weigeren vanwege een klein schoonheidsfoutje. Denk aan een scheve tand, een tepeltje minder, enzovoort. Veel honden hebben hierdoor geen stamboom en het is echt jammer dat het zover is gekomen. Voor mij is het simpel: zodra beide ouders een stamboom hebben, zou de pup dat niet nog eens extra hoeven te bewijzen. Wat er ook gebeurt, het is en blijft een rashond (bij wijze van spreken dan, want zonder stamboom is het officieel geen rashond) (in de zin dat er niet gekruist is, want beide ouders zijn raszuiver).

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, eerlijk gezegd geen flauw idee, die van mij heeft dit geloof ik ook (moet ik nog even checken, want met al die plukken haar is het niet altijd even makkelijk te zien :) )

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Net als jij Leati denk ik dat een tandje dat een beetje scheef staat echt geen groot probleem is.

De ene hond krijgt dan geen foktoelating vanwege dit probleem, terwijl een andere hond met vlag en wimpel wordt goedgekeurd terwijl hij drager is van een erfelijke, overdraagbare ziekte.

In de kattenwereld hoor je ook steeds vaker over zo'n verplichte keuring en dan zou ik echt gillen. Stel je voor: een tandje dat een beetje scheef staat zou een goedkeuring in de weg staan, terwijl PKD-positieve katten die beroemde goedkeuring wel krijgen en dan zieke kittens voortbrengen met een kortere levensduur en een einde vol lijden...

En ik denk dat zo'n verplichte keuring het aantal honden en katten zonder stamboom enorm laat stijgen.

Want stel je voor: ik verkoop een kitten dat op het moment van verkoop geen enkel probleem heeft, en tegen de tijd dat hij gekeurd moet worden, is er een tandje scheef gegroeid. Wat gebeurt er dan?

Moet ik het kitten dan terugnemen?

Ben ik verplicht om een deel van het aankoopbedrag terug te betalen?

Ik heb echt geen zin in al dat gezeik als het zo moet gaan!

Ik heb geen zin om me zorgen te maken of bang te zijn op het moment dat de kittens die ik heb verkocht de leeftijd voor hun keuring bereiken. Ik wil dat zwaard van Damocles niet boven mijn hoofd hebben hangen. Dus, wat ga ik dan doen?

Ik geef toe dat ik me hier echt serieuze vragen bij stel.

Dit doet me denken aan een specifiek geval.

Een paar jaar geleden verkocht ik een katertje als huisdier toen hij 3 maanden oud was. Ongeveer 3 maanden later wilde de eigenaar ermee naar een show gaan, en toen bleek dat hij een klein foutje aan zijn staart had waardoor hij niet mee kon doen aan wedstrijden.

Gelukkig deed die persoon het gewoon voor de lol om eens een show mee te maken, maar ik moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als zo'n keuringssysteem voor katten zou bestaan! Dan had ik echt in de nesten gezeten, terwijl ik dat kitten met 3 maanden in goed vertrouwen en zonder gebreken had verkocht.

Bij andere kittens uit dezelfde bloedlijn heb ik nooit zulke problemen gehad, dus we kunnen wel aannemen dat het gewoon een incidentje was.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

En ik vind het echt zonde. Om zo'n prijs te betalen voor een stamboomhond, als deze vervolgens niet goedgekeurd kan worden.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

LOL Dellys!

Nee maar wacht even, die hond moet dus blijkbaar een PERFECT gebit hebben. Ik vind dat echt onzin; het is toch niet omdat een hond een paar scheve tanden heeft, of een tepeltje meer of minder, dat de keuring dan meteen niet door kan gaan? Belachelijk gewoon. Persoonlijk, als ik mijn volgende Chihuahua bij een fokker ga halen, ga ik echt niet bij ze allemaal het gebit controleren om te zien welke er wel of niet door de keuring komt.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hahahahahaha

Ik heb vroeger een Burmese poes gehad die 9 tepels had.

Wat doe je in zo'n geval?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Het is precies vanwege al die onzin met die keuringen dat ik hoop dat dit bij katten nooit gaat gebeuren (al heb ik mijn grote twijfels)!!!!

Als een tepel minder echt een reden zou zijn om een teefje af te keuren, dan zou het een enorme puinhoop worden!

Vertaald Frans
  • 40 reacties van 42

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!