7 tepels, kan mijn teefje nog goedgekeurd worden voor de stamboom (LOF)?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond, ik heb mijn kleine Cane Corso nu een weekje in huis en tijdens het knuffelen merkte ik dat ze maar 7 tepels heeft!!

4 aan de ene kant en 3 aan de andere... Nu vraag ik me af hoe dat zit met de LOF-keuring (stamboom)... zal ze wel of niet goedgekeurd worden? Haar ouders hebben een stamboom, dus ze heeft nu de voorlopige papieren...

Heeft iemand anders hetzelfde 'probleem' gehad?

Is de hond toen alsnog goedgekeurd?

Of kijken de keurmeesters daar niet naar?

Ik weet dat ze bij reuen naar de balletjes kijken, maar kijken ze bij teefjes ook naar de tepels?

Ik hoop dat ze geen inwendige afwijkingen heeft.... de 20e heb ik een afspraak bij de dierenarts voor de herhalingsprik en dan zal ik het ook even vragen, want ik maak me best wel zorgen om mijn kleine schat.

Bedankt voor je reactie

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

42 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Nee Totor, er zijn helemaal geen genetische testen verplicht voor het aanvragen van stambomen, wat ik trouwens erg jammer vind.

De stamboom wordt gewoon automatisch afgegeven zodra de fokker erom vraagt.

De kat hoeft daarvoor dus niet eerst door een keurmeester te worden bekeken.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb niet zoveel verstand van katten (behalve dat ze schattig zijn ;p). Je vroeg naar honden, dus vandaar mijn antwoord.

Zijn er dan geen genetische tests nodig voor de stamboekregistratie (zoals bij het Franse LOOF) van katten?

Moeten ze dan alleen aan uiterlijke kenmerken voldoen?

Ik ben het met je eens, dat zou echt moeten gebeuren. Ik heb liever een gezonde kat dan een mooie kat die ziek is.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Totor, ik hoor wel wat geruchten over een verplichte keuring voor katten, maar blijkbaar zijn er geen eisen voor tests per ras.

Terwijl het naar mijn idee veel belangrijker is om van fokkers te eisen dat ze hun katten testen op ras-specifieke erfelijke aandoeningen, in plaats van alleen maar te kijken naar die keuring.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je had het over hondenfokkers^^. Normaal gesproken zijn er geen genetische problemen, omdat zowel de honden als hun ouders getest zijn. Maar mocht je hond ondanks dat alles later toch een ziekte krijgen, dan garanderen ze dat ze de hond terugnemen en voor je omruilen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja Inconnu, maar ik heb het over de situatie waarin je als fokker de pup meegeeft en op dat moment geen enkel zichtbaar gebrek ziet. Je verkoopt de pup dan voor de normale prijs voor het ras, in de verwachting dat de keuring later gewoon goed komt, maar dan ontstaat er een gebrek tussen de verkoop en de keuring in.

De fokker is dan gewoon eerlijk geweest, je kunt hem niks verwijten, maar hij zit uiteindelijk wel met de brokken.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Totor, je zegt: "Ik heb die van mijn honden en het enige wat daarop wijst is dat als de hond een verborgen of koopvernietigend gebrek heeft, de pup geruild wordt."

Euh, ik geef eerlijk toe dat ik echt geen zin heb in dat gezeik om een volwassen kat in huis te halen en die dan weer om te ruilen voor een kitten!

Het is onmogelijk om een volwassen kat bij mijn eigen volwassen katten te zetten!!!!!!

Bovendien ga ik de gezondheidssituatie hier niet op het spel zetten.

Tja, die kat kan drager zijn van ziektes en ik heb geen zin dat 'ie mijn eigen katten aansteekt.

Ik heb wel een kamer om de nieuwkomer eventueel apart te houden, maar het probleem is dat die kamer soms bezet is omdat ik af en toe op katten van anderen pas.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Echt balen als ze niet goedgekeurd kan worden door een tepel te weinig.--'

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja Leati, maar ik bedoelde dus: in het geval dat de pup op het moment van de verkoop geen zichtbare problemen heeft.

Dan verkoop je hem voor de normale prijs die voor het ras geldt.

En als het probleem zich dan openbaart tussen de leeftijd van 3 maanden en een jaar en de stamboekregistratie wordt geweigerd, dan heb je een probleem.

Ik moet toegeven dat ik niet zou weten wat mijn aanpak zou zijn als er voor katten ook zo'n keuring zou bestaan.

Geen zin in dat gezeik met een kat die niet goedgekeurd kan worden, terwijl ik in alle goed vertrouwen een kitten zonder problemen heb verkocht.

Ik heb dan een paar opties: alleen nog maar gesteriliseerde kittens wegdoen en in dat geval dus geen stamboom .........

Of de kittens voor een lagere prijs verkopen voor het geval dat.

Of voor de normale prijs verkopen en dan maar op goed geluk!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Heel interessante vraag, Dellys.

Ik weet dat als een pup een gebrek heeft, de prijs meteen omlaag gaat (het broertje van Holly had een niet-ingedaalde teelbal en werd voor € 550 verkocht vanwege dit foutje, wat trouwens met de tijd nog kan bijtrekken).

Maar als hij niet goedgekeurd kan worden voor de fok, dan weet ik het eigenlijk niet.

Ik laat je weten wat er in het contract van Holly staat zodra ik het heb gevonden ;)

Hoe dan ook, mij maakt het niet uit want ik wil haar toch niet laten keuren, aangezien ze gewoon een heerlijk leventje als huishond krijgt (geen nestjes of shows).

Ik houd jullie op de hoogte :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oh ja, en in het contract staat dat de koper verklaart te hebben gecontroleerd of de stand van het gebit en de kaken correct is en of beide testikels (bij het mannetje) zijn ingedaald. Dus wat dat betreft geen zorgen voor de keuring :) .

Vertaald Frans
  • 30 reacties van 42

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!