Is je hond erg buiten adem na de wandeling?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, ik schrijf dit bericht op het forum omdat ik een prachtige en geweldige Boxer-kruising met een Dogue de Bordeaux heb die last heeft van vrij ernstige hartproblemen. Natuurlijk vindt hij het, net als alle honden, heerlijk om te wandelen; zijn lange wandeling elke ochtend en avond is echt een vaste prik voor hem sinds ik hem 2 jaar geleden heb geadopteerd. Geloof me, die wandeling is echt heilig voor hem. Alleen is hij door zijn hartproblemen erg buiten adem als hij weer thuiskomt. De dierenarts vertelde me dat het normaal is dat hij sneller moe is door zijn hartconditie (zeker omdat hij in juni een longoedeem heeft gehad). Daarom is mijn vraag speciaal gericht aan mensen met een zieke of oudere hond: zouden jullie me kunnen vertellen wat je doet als je hond buiten adem of erg moe is? Alvast bedankt voor jullie reacties. Groetjes, Alex.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

7 antwoorden
Sorteren op:
  • R
    Rémi guérin Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het is belangrijk dat je hond een goed gewicht heeft, dat hij een duidelijke taille heeft (zonder dat je de ribben echt ziet) en dat je de wandeltijden goed uitkiest. Vroeg in de ochtend of laat in de avond is het beste; 15 tot 20 minuutjes is dan al voldoende. Ondanks de hartproblemen is het namelijk belangrijk om toch in beweging te blijven.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor jullie reacties allemaal. Tot snel!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi!

Nu er echt een hartaandoening is vastgesteld, zou ik als ik jou was geen risico's nemen met te lange wandelingen of wandelen in de hitte... Let ook op met wilde spelletjes en heftige emoties... Alles wat zorgt voor inspanning of stress en de hartslag verhoogt, kun je maar beter vermijden...

Arme lieverd, hij heeft echt geluk dat je zo goed voor hem zorgt... Ik heb zelf een hond verloren aan DCM (dilatatoire cardiomyopathie), ik had hem graag medisch willen behandelen zoals die van jou, maar dat liet zijn toestand helaas niet toe. Volg in ieder geval het advies van de dierenarts goed op en let op de kleinste gedragsveranderingen in het dagelijks leven van je hond....

Vertaald Frans
    Quiz
    Quiz Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb een oude hond en als hij tijdens het wandelen buiten adem raakt, neem ik even pauze totdat hij weer helemaal tot rust is gekomen. En natuurlijk kort ik de wandelingen in tijdens een hittegolf. Met een hond die hartproblemen heeft, moet je echt heel goed oppassen en de wandeling inkorten als hij regelmatig buiten adem is.

Vertaald Frans
    Solenneb
    Solenneb Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn Sint-bernard wordt snel moe... Wat ik dan doe, is korte pauzes van een paar minuten inlassen met wat te drinken...

Een keer in het pension was hij zo buiten adem (door de opwinding) dat ze hem Ventolin hebben gegeven... Dat werkte echt heel goed. Anders was hij bij de spoed van de dierenarts beland.

Vertaald Frans
    Beaujabote
    Beaujabote Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, je hond stamt af van twee kortsnuitige rassen en kan dus al moeite hebben met ademhalen. Als hij daarnaast ook nog hartproblemen heeft, moet je hem echt ontzien. Misschien kun je de wandelingen wat korter maken en dan liever een keertje extra gaan.

Veel sterkte!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb een Mastiff van 110 kg. Voor zo’n grote kortsnuitige hond als hij is een half uurtje rustig wandelen per dag echt wel genoeg! Het is aan ons om de grens te trekken. Een hond blijft je namelijk gewoon volgen, zelfs als hij het zwaar heeft. Let dus goed op met lange wandelingen, vooral bij warm weer!

Vertaald Frans
  • 7 reacties van 7

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!