Sardientjes door de brokken?

Emma3e
Emma3e Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik vroeg me af of het goed is om wat sardientjes door de brokken van mijn hond te mengen? Een vriendin van me die zelf ook een hond heeft, doet dit soms zodat hij een zachte vacht krijgt.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, bijna alle vissoorten zijn goed voor onze honden en katten (ik vermijd wel vissen met te veel graten voor een beginnende hond).

Zolang je maar geen vis uit blik geeft (of echt maar heel weinig) waar ZOUT in zit...

Sommige honden zijn gek op tonijn of kabeljauwlevertraan, maar dat bevat echt veel te veel zout!!!!

Voor onze honden:

Rauwe vis is een onmisbare bron van essentiële vetzuren, waaronder omega 3, in de voerbak van onze carnivoren.

Omega 3:

Dit vind je in bepaalde plantaardige oliën zoals lijnzaadolie, in schaal- en schelpdieren en in vis, vooral vette vis. Hoe vetter de vis, hoe rijker deze is aan omega 3.

Omega 6: zit in bepaalde plantaardige oliën zoals druivenpitolie, sommige vissen zoals sardines, maar ook in vlees en eieren.

Wat vis betreft: dat kun je af en toe geven, maar omdat je hond brokken krijgt, is hij het niet echt gewend (en zijn weerstand is niet per se hetzelfde als die van een hond die op rauw voer staat).

Persoonlijk zou ik je aanraden om het visvlees of de vissen eerst 24 uur in de vriezer te leggen op -20 °C (kijk ook maar eens naar vis voor BARF).

Een hond die natuurlijk en rauw gevoerd wordt met vis, vlees, groenten, oliën en dergelijke, is het gewend! Zijn darmflora is erop voorbereid.

Vis uit de koeling of van de visboer, puur natuur (niet uit blik):

– Zeebaars

– Ansjovis (zonder zout)

– Panga (zonder graten)

– Makreel

– Koolvis (filets)

– Dorade

– Blankvoorn

– Haring (zonder zout)

– Pollak (filets)

– Makreel

– Wijting

– Heek (filets)

– Zeebrasem

– Sardine

– Sprot (zonder zout)

– Forel

– Zalm (met mate, of biologisch/met een kwaliteitskeurmerk)

Als je hond moet wennen aan de introductie van deze vissen één keer per week, of als de vertering van rauw samen met brokken lastig is (deze hebben namelijk niet dezelfde verteringstijd): brokken doen er langer over om verteerd te worden.

Dan kun je, net als Just Animal, biologische wilde zalmolie of krillolie toevoegen. Die zijn uitstekend.

Als je meer links wilt over goede oliën voor je hond of zelfs over groenten en fruit voor de vitamines:

http://www.b-a-r-f.com/

Vertaald Frans
    J
    Jazz17 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Volgens mij moet dat geen enkel probleem zijn. De fokker van onze eerste hond (een Ierse Setter) gaf ons de tip om een lepel olijfolie door het eten te mengen, zodat de vacht inderdaad mooi blijft glanzen en soepel blijft.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, dat kan zeker! Sardines zijn hartstikke goed voor ze! Let wel op als je hond de neiging heeft om zwaarder te worden, dan moet je er niet te veel van geven. Kies een echt goed merk in olijfolie!

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!