Mijn puppy bijt in de riem en springt tegen me op tijdens het wandelen

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!😌

Nou, het zit zo: tijdens het wandelen blijft mijn puppy van 4 maanden maar in zijn riem bijten. Als ik hem corrigeer, springt hij tegen me op en bijt hij in mijn kleren. Ik heb op internet gezocht naar de reden en wat ik eraan kan doen. De meeste mensen zeggen dat hem op zijn kop geven geen zin heeft en dat ik hem gewoon moet negeren en moet belonen als hij de lijn loslaat. Maar als ik hem negeer, boeit het hem niks; hij blijft gewoon in de riem bijten en doet hetzelfde als wanneer ik hem wel straf (hij springt tegen me op en bijt in mijn kleren). Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, wandelen is op deze manier echt verschrikkelijk voor mij. Hopelijk heeft iemand een oplossing voor dit probleem, alvast bedankt! 😌

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

38 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Oké, bedankt voor de tips :) Ik ben hem toevallig net aan het leren om te 'wachten' en tot nu toe gaat het best goed

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Ok cool, ik zou zeggen dat het gewoon enthousiasme is, zo van: ik heb echt zin om lekker gek te doen en van de riem af te gaan 🙂
    Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Leid hem af met een speeltje of een stok, zodat hij dat pakt in plaats van de riem ^^ Oefen ook op het commando 'wacht' (of een vergelijkbaar woord), zodat hij geduld en rust gaat koppelen aan een spelletje ^^ Als je een hondenpark in de buurt hebt waar je hem veilig los kunt laten, zouden groepswandelingen hem ook echt goed doen ^^

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, meestal wel, maar mijn pup is heel sociaal en vindt het geweldig om mensen te zien, dus hij stormt op iedereen af die we tegenkomen. Ik probeer hem zo vaak mogelijk mee naar het park te nemen (4-5 keer per week) waar ik hem loslaat, maar er zijn vaak kinderen in het park en dan bestaat de kans dat hij tegen ze op springt.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, meestal wel, maar mijn pup is heel sociaal en vindt het geweldig om mensen te zien, dus hij stormt op iedereen af die we tegenkomen. Ik probeer hem zo vaak mogelijk mee naar het park te nemen (4-5 keer per week) waar ik hem loslaat, maar er zijn vaak kinderen in het park en dan bestaat de kans dat hij tegen ze op springt.

Vertaald Frans
  • 38 reacties van 38

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!