Mijn puppy bijt in de riem en springt tegen me op tijdens het wandelen
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Nou ja, ik mag het hopen ja. Je hebt nog altijd het recht om te zeggen dat je je niet prettig voelt bij een methode, ook al zijn het "pro's van de club"...
En even tussen ons: een PUP door elkaar schudden is, zoals de anderen ook al zeiden, niet echt het idee van de eeuw. Blijf je hond maar hard aanpakken zodra hij iets doet wat je niet bevalt zonder te kijken naar waaróm hij dat gedrag vertoont; je zult wel zien wat voor een geweldige, stabiele band jullie dan krijgen.
Hier, wat stof tot nadenken over het blindelings opvolgen van dit soort adviezen (gelukkig is niet iedereen zo): https://www.youtube.com/watch?v=seT8Vt1ykLw
En om weer on-topic te gaan: we hebben het hier over een supergevoelige border-pup die zijn opwinding niet onder controle krijgt, en jij stelt voor om hem een flinke lijfstraf te geven. Dat is gewoon een nee.
Ik had een artikel gelezen, volgens mij van dezelfde auteur. Het is echt vreselijk wat mensen hun dier aandoen omdat een "pro" zegt dat ze dat moeten doen. :0
Nou en of, ik mag toch hopen dat je nog steeds het recht hebt om te zeggen dat je je niet prettig voelt bij een bepaalde methode, zelfs bij de "pro's van de club"...
En even tussen ons: een PUPPY door elkaar schudden is, zoals de anderen ook al zeiden, niet bepaald het idee van de eeuw. Ga vooral zo door met je hond keihard aanpakken zodra hij iets doet wat je niet aanstaat, zonder uit te zoeken waarom hij dat gedrag vertoont. Dan zul je zien wat voor een fijne, evenwichtige band jullie krijgen.
Hier, een klein beetje stof tot nadenken over het blindelings opvolgen van dit soort adviezen (gelukkig is niet iedereen zo): https://www.youtube.com/watch?v=seT8Vt1ykLw
En om even op het onderwerp terug te komen: we hebben het over een supergevoelige baby-border die zijn opwinding nog niet kan beheersen, en jij stelt voor om hem een flinke fysieke straf te geven. Dat is gewoon een nee.
Zeker omdat het feit dat iemand een club is begonnen en zichzelf tot "pro" heeft uitgeroepen, nog niet betekent dat diegene de wijsheid in pacht heeft... 🙄
Vroeger gaven "onderwijsprofs" een tik met de liniaal op de vingers van kinderen die zaten te kletsen in de klas, terwijl andere "spirituele pro's" sekteleiders werden...
Eigenlijk is het heel menselijk om blindelings op een autoriteitsfiguur te vertrouwen:
http://sante.lefigaro.fr/article/experience-de-milgram-l-etre-humain-prefere-encore-torturer-que-desobeir/
(ik weet niet of dit het beste artikel over dit onderwerp is, maar het is wel een echt bestaand iets)
Maar dat betekent niet dat het altijd een goed idee is... 👎
Dus als iets schadelijk is, ja, dan mag je dat weigeren, en er zelfs tegenin gaan of het aankaarten. 👌
Dus be cool, als ik het goed begrijp moet ik tegen de pro op de club zeggen: "Nee, zo moet het niet, maar zo"??? Zijn jullie niet goed wijs, ze lachen me hartstikke uit! Ik kom daar om te leren en dan moet ik hén gaan verbeteren?
Mijn hond doet dat ook aan het begin van de wandeling, oftewel zodra we voor de deur staan springt hij tegen me op van enthousiasme. Ik duw hem dan weg, doe een stap achteruit of draai me half om terwijl ik "nee, zit" zeg. Dat herhaal ik zo vaak als nodig is tot hij gaat zitten + een snoepje. Voor de lift is hij ook heel ongeduldig, dus daar springt hij weer tegen me op en pakt hij de riem in zijn bek om eraan te trekken. Ook daar: "nee, zit" + een snoepje.
Op straat doet hij het trouwens niet en hij bijt ook niet in mijn kleren. Maar trekken, pff... hij blijft maar trekken...
Mijn andere hond, een wat ouder teefje, heeft dit zelden. Alleen als ze het wandelen aan de riem zat is, bijt ze in de lijn terwijl ze trekt en rent. Dan doe ik hetzelfde: hetzelfde commando, één of twee keer, en dan stopt ze meestal wel.
Je hebt een puppy die dus nog volop aan het leren is + een energiek ras, dus die energie moet je even in goede banen leiden.
Zoals hierboven al werd gezegd: dit soort wandelingen zijn doodvermoeiend omdat hij ofwel trekt, of we komen geen meter vooruit. Maar heb geduld, we hebben het allemaal meegemaakt...
Ja hoor, natuurlijk, laten we een ijzeren riem gebruiken en de pup flink door elkaar schudden om hem te laten loslaten! Dat kunnen we dan ook wel bij de kinderen doen. Hoewel ik helaas al idioten heb gezien die deze mishandeling echt toepassen. Maar nu even serieus, Docline heeft gelijk: zodra je hondje druk wordt, stop je gewoon en wacht je simpelweg tot hij weer kalm is. Als hij eenmaal weer rustig is, krijgt hij een snoepje of een aai, en dan ga je weer verder en begin je opnieuw. In het begin kom je misschien maar drie meter vooruit, maar daar moet je nou eenmaal even doorheen. Heb veel geduld en blijf vooral zen, dan komt het helemaal goed!
Andere vraag: wat voor halsband heb je? Koop anders net als ik een kettingriem.
Ben je wel helemaal lekker bij je hoofd!!! 😡😡
Een puppy door elkaar schudden!!!!
Wil je hem soms een hersenbeschadiging bezorgen en hem helemaal idioot maken???
Stop daar onmiddellijk mee en geef die club aan bij de Dierenbescherming!
Als je hond te opgewonden is, verander dan in een standbeeld. Doe dit zolang als nodig is, totdat hij begrijpt dat hij zijn overtollige energie moet kanaliseren.
Beloon hem zodra hij rustig is en loop dan weer verder... al zijn het maar drie stappen als hij weer begint.
Maar maak je geen zorgen, dit is een ras dat heel snel leert.
Christophe en zijn 'goede tips', zoals gewoonlijk helaas...
Kortom, voor Lisa: de adviezen van Docline zijn de juiste.
Je moet deze kleine brok energie leren om zijn enthousiasme te beheersen. Werk aan de rust, leer hem de "nee" en zorg dat hij daarnaast op andere momenten een uitlaatklep heeft voor trekspelletjes.
Nog een vraagje: wat voor soort halsband heb je? Koop anders een ijzeren kettinglijn zoals ik heb gedaan.
Ben je helemaal gek geworden!!! 😡😡
Een puppy door elkaar schudden!!!!
Wil je hem een hersenbeschadiging bezorgen door zijn brein te beschadigen???
Stop daar direct mee en geef je club aan bij de Dierenbescherming!
Wanneer je hond te druk is, verander dan in een standbeeld. Doe dit zolang het nodig is, totdat hij begrijpt dat hij zijn overtollige energie moet kanaliseren.
Geef hem een complimentje zodra hij rustig is en loop dan weer verder... al is het maar voor drie stappen als hij weer opnieuw begint,
maar maak je geen zorgen, dit is een ras dat het heel snel doorheeft.
Mijn Mechelaar van 6 maanden doet precies hetzelfde, en de dierenartsen zeiden dat je hem dit vooral, maar dan ook VOORAL niet moet laten doen. Je kunt hem best even stevig aanpakken (dat zeiden ze op de hondenschool), ook al is het nu nog maar een beetje happen. Want als hij straks groot is en hij doet nog steeds hetzelfde, dan is dat wel even andere koek hè.
Nog een vraagje: wat voor halsband heb je? Anders moet je eens een kettingriem kopen, dat heb ik ook gedaan.
- Hulp nodig help. Tiener gebeten, wat te doen?
- Serieuze liefdesterugkeer, directe terugkeer van genegenheid +229 97435576