mijn hond sloopt het behang

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, mijn hond eet het behang op en krabt aan de muren in huis. Ik zou graag willen weten of iemand weet waarom hij dit doet en wat de oplossing is... ik weet het echt niet meer!

Even ter verduidelijking: het gebeurt wanneer ik weg ben voor werk, van 10:00 tot 14:00 en van 19:00 tot 22:00.

Bedankt voor jullie tijd en voor de reacties, die gaan me vast helpen!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Een Border van 8 maanden alleen thuis, dan moet je hem echt wel langer dan 30 minuten flink laten rennen zodat hij moe genoeg is om tot 14:00 uur een dutje te doen!

Vertaald Frans
    Solenneb
    Solenneb Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Heb je hem al geleerd om alleen te blijven? Begin in het begin met korte momentjes van 5 minuten en, zoals hierboven al is gezegd: negeer hem zowel voor vertrek als bij thuiskomst... En let op, negeren betekent echt: niet aanraken, niet wegduwen, niet aankijken, niet praten... NIETS! Dat is echt heel lastig!

De radio of tv aanzetten kan inderdaad echt helpen! Net als een speeltje zoals een KONG gevuld met lekkere snacks!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

ja, lekker los en in een park met andere dieren, en ook bij het meer om even lekker te zwemmen

Vertaald Frans
    Solenneb
    Solenneb Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat voor soort wandeling? Aan de riem? Ziet hij andere honden die loslopen?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi! 's Ochtends 30 min, om 14:00 een uurtje en dan nog 30 min tot een uur 's avonds als ik klaar ben met werken.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Super bedankt voor je reactie! Wat je zegt is precies wat ik nu al doe, en daarom weet ik het ook even niet meer. Maar een röntgenfoto heb ik nog nooit geprobeerd. Dat ga ik dinsdag doen als mijn werkweek weer begint, we gaan het zien :-) Heel erg bedankt, ik houd je op de hoogte. Hij is trouwens 8 maanden oud, ter informatie. Nogmaals bedankt!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, je zegt niet of hij nog jong is, maar ik ga daar wel vanuit. Het is duidelijk dat je hond zich verveelt als je er niet bent. Laat een kledingstuk achter dat je gedragen hebt en koop anders wat speeltjes voor hem zodat hij zijn energie kwijt kan. Vermijd voorlopig rubberen speeltjes; neem bijvoorbeeld een flostouw en speel daar zelf ook even mee als je thuis bent. Als je weggaat, maak er dan geen groot afscheid van en aai hem niet. Bij thuiskomst kun je hem het beste even negeren; wacht een minuut of 5 à 10 voordat je hem aandacht geeft. Maak elke dag tijd vrij voor een wandelingetje en doe in het weekend een langere wandeling, liefst ergens waar hij los kan lopen als het veilig is en hij goed luistert als je hem roept. Nou, succes ermee! Ik heb dit zelf ook meegemaakt met een van mijn Cockers. En leg voorlopig nog geen nieuw tapijt neer. O ja, je kunt ook de radio aanlaten. Niet te hard, want het gehoor van een hond is veel sterker ontwikkeld dan dat van ons, maar gewoon voor wat achtergrondgeluid als je weg bent. Het helpt niet altijd, maar je weet maar nooit.

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!