Hoi allemaal,
Ik maak me een beetje zorgen om Marley, mijn Border Collie van 4,5 maand oud. Ze sloopt normaal gesproken nooit haar speeltjes, maar twee dagen geleden heeft ze in een paar uur tijd een grote tennisbal (10 cm doorsnee) aan een touw helemaal kapotgebeten.
Ik had het niet meteen door omdat dit speeltje buiten blijft liggen en ze het niet mee naar binnen neemt. Maar toen ik poolshoogte ging nemen, was de helft van de bal verdwenen. Ik heb wat stukjes in het gras gevonden, maar lang niet alles. Ik ga er dus vanuit dat ze het heeft opgegeten.
Sindsdien houden we haar goed in de gaten om spijsverteringsproblemen of een verstopping te voorkomen.
Ze is verder hartstikke vrolijk, speels, eet goed en haar ontlasting is normaal.
Toch heeft ze maandag overgegeven (een hoop ongekauwde en onverteerde brokjes), gisteravond ook (vrij vloeibaar met stukjes brok en een stukje stof) en vanochtend braakte ze direct een Dentastix uit die mijn vriend haar gaf (er zaten flinke stukken bij, ter grootte van een munt van 2 euro).
Nu weet ik niet of het overgeven komt doordat ze zulke grote stukken naar binnen schrokt zonder te kauwen, of dat ik me echt zorgen moet maken over dat speeltje dat ze heeft ingeslikt.
Wat denken jullie?