We hebben een Border Collie-puppy van bijna 4 maanden oud en hij wordt echt onuitstaanbaar!!!
Hij rent achter alles aan wat beweegt, rent achter ons aan en pakt onze benen en kleren beet, eigenlijk alles wat hij maar kan grijpen om in te bijten.
Hij doet precies hetzelfde bij de kippen, de geit en mijn katten.
En dan springt hij ook nog eens tegen iedereen op die bij ons op bezoek komt, of ze nu netjes aangekleed zijn of niet!
Bovendien is hij met die kleine nageltjes van hem constant aan het slaan met zijn voorpoten en dat doet echt pijn. We hebben twee kleine kinderen en we willen natuurlijk niet dat ze gebeten of gekrabd worden, het is echt heel vervelend.
Sinds hij er is, zeg ik al op een strenge toon "nee Chipie, nee" als hij weer eens iets stoms doet, maar ik heb het idee dat hij me niet eens hoort. Hij doet gewoon wat hij zelf wil, vlucht dan onder een stoel of een meubel en begint weer van voor af aan zodra ik niet meer in de buurt ben.
Hij pikt alles in wat hij tegenkomt... of het nu schoenen, kleren, steentjes, papieren servetjes of de krant is. Zelfs de koppen in de krant zijn soms bijna niet meer te lezen...
Wat betreft wandelen aan de lijn: zolang de lijn lang genoeg is zodat hij kan gaan en staan waar hij wil, gaat het goed. Maar zodra ik de lijn korter houd, begint hij te spartelen op de grond; hij hangt nog net niet aan de lijn!!
We wonen op het platteland, maar ik durf hem niet los te laten in de velden, want als hij geen zin heeft om terug te komen, rent hij alleen maar harder weg hoe meer ik hem roep...
Mensen uit onze omgeving zeggen dat we met hem naar de hondenschool moeten gaan, maar we hebben niet veel tijd en bovendien is er geen club in de buurt...
We hebben hem nu 6 weken en het wordt alleen maar erger. Heeft iemand goede tips? We weten echt niet meer wat we moeten doen..... Alvast bedankt aan iedereen die ons kan helpen, want nu is het echt onuitstaanbaar geworden. Eerlijk gezegd ben ik die hond even helemaal zat...