Maak kennis met Maya, 6 maanden oud en 13 kilo aan pure spieren.
Haar moeder is een stafford en haar vader een border collie. Ze heeft alle goede eigenschappen van haar ouders geërfd: ze is sportief, ontzettend meegaand (echt heel erg braaf zelfs), rustig, geduldig, ze sloopt bijna niets (behalve haar speeltjes) en ze is super liefdevol.
Ik lach me echt dood als ze nog enthousiaster is dan ik wanneer ze een nieuw trucje onder de knie heeft. We doen thuis een beetje aan dogdance; gisteren heeft ze 'draai' geleerd en daar werd ze helemaal hyper van. Ze rende meteen naar mijn vriend om te laten zien hoe goed ze wel niet om haar eigen as kon draaien.
Maar goed, het is niet de bedoeling dat ik haar hier probeer te verkopen hoor 😁
Hoe meer ze groeit, hoe meer ze de perfecte mix van de twee wordt. Vinden jullie haar meer een stafford of een border? Ik vind haar zelf nogal klein; ze is ongeveer even groot (misschien een paar cm hoger) als een beagle of een staffie.
Zou ze nog veel de hoogte in gaan? Ik vind dat ze een heel slanke taille heeft, zoals een border. Maar ze is wel gespierd zoals een stafford.
Mijn dierenarts heeft haar genoteerd als een border-kruising. Ze vond haar niet 'getypeerd' genoeg om in een specifieke categorie te vallen (ze is natuurlijk nog jong, dus we zien wel wat de dierenarts ervan vindt als ze eenmaal volwassen is. Graag geen nare reacties over haar kruising alsjeblieft).