Mijn hond is flauwgevallen

M
Mel1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

De titel zegt het eigenlijk al: in de nacht van woensdag op donderdag is mijn hond letterlijk neergevallen.

Hij stond op uit zijn stoel, liep naar de deur en daar zakte hij zomaar in elkaar. Hij bleef even liggen, was helemaal van de kaart, maar daarna deed hij weer normaal.

Dit is de tweede keer dat hij zo'n aanval heeft gehad.

De eerste keer (twee maanden geleden) maakte ik me nog niet meteen zorgen, want na vijf minuten was alles weer oké. Een flauwte kan gebeuren, net als bij ons. Maar nu is het dus al de tweede keer...

Hebben jullie een idee wat dit zou kunnen zijn?

Even voor de duidelijkheid: ik zoek natuurlijk geen diagnose, maar gewoon wat mogelijke oorzaken. Ik heb uiteraard al contact opgenomen met de dierenarts voordat ik dit hier plaatste; we hebben morgen om 16:30 uur een afspraak.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

70 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hij schudt met z'n kop... de oren, zit er niks in?

Voor grasaren is het niet echt het seizoen...

Een kleine ontsteking diep vanbinnen? Warm oor, een geurtje? Is het niet rood?

Het hoeft niet meteen een oorontsteking te zijn, er kan vanbinnen ook iets mis zijn.

Vind je dat hij veel drinkt?

's Nachts, als hij niet opstaat om te drinken...

Noteer op een briefje van 's ochtends tot 's avonds hoe vaak hij gaat drinken...

Zet 's ochtends als je opstaat een fles van 1,5 liter neer. Als test.

Een tekort aan het een of ander? Hij is zo slapjes...

Morgen zal de dierenarts het even controleren.

Voor al mijn viervoeters houd ik een soort logboek bij: hun gezondheid, verhaaltjes, behandelingen tegen parasieten, wat ze fijn vinden...

Dat is handig als geheugensteuntje en het kan de dierenarts helpen om verder te komen...

Tot morgen. Welterusten!

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Enicia, nee hoor, ik heb hem nooit antivlooientabletten gegeven. Ik heb wel een Stronghold-pipetje gebruikt, maar dat is al meer dan 2 weken geleden. Sindsdien niets anders meer.

Docline, hij valt om maar "heel slap", geen enkele verkramping of stuiptrekking. Ik heb al vaker honden met epilepsie gezien, een heel ernstig geval (bij een Braque) en andere minder heftige gevallen (bij Teckels) en hier lijkt het niet op. Maar misschien is het een begin van epilepsie?

Je link werkt niet, er staan allemaal ***.

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik dacht ook aan epilepsie

Het schijnt dat het bij elke hond weer een andere vorm kan aannemen

https://www.licg.nl/honden/epilepsie-bij-de-hond/

Vertaald Frans
    Enicia
    Enicia Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Oei, wat naar, arme schat. De laatste keer dat mijn hond dit had, kwam het door een vergiftiging door Bravecto. Ik zeg natuurlijk niet dat het dat sowieso is, maar het is wel een spoor om te onderzoeken: heb je hem kortgeleden een ontwormingsmiddel, vlooienmiddel of een tabletje gegeven?

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Hoi Mel, ik ben heel benieuwd naar de diagnose en wat de dierenarts zegt... Net als Misanthrope dacht ik aan een licht vestibulair syndroom (oor), de suikerspiegel zoals hypoglykemie, een beroerte of epilepsie. Of misschien een tekort aan iets? Zijn gebit, een abces? Gaat alles goed met de eetbak? Zijn de nachten rustig of juist onrustig? Tot morgen, een dikke knuffel voor hem in de tussentijd, we horen het wel, groetjes

Hypoglykemie of een tekort, dat zou kunnen. Toch geef ik hem goed te eten, tenminste dat hoop ik lol, ik doe m'n best.

Vestibulair syndroom is mogelijk. Hij schudt de laatste tijd veel met zijn kop, maar ik weet niet meer of hij dat ook deed toen hij zijn eerste aanval kreeg.

Hij eet goed, ik ben overgestapt op Wolfood. Hij zit nu aan het einde van de overstap en krijgt nog een klein beetje Carnilove. Daarbij krijgt hij zalmolie + biergist + Osteyl (behandeling voor zijn manke pootje).

Als hij slaapt, dan slaapt hij ook echt. Geen onrust, hij snurkt gewoon.

Buiten die twee aanvallen met twee maanden ertussen is hij volkomen normaal.

Maar misschien drinkt hij wel meer dan normaal. Althans, meer dan de gemiddelde hond, want hij heeft altijd al veel gedronken. Voor Odin is dat dus niks nieuws.

Aan zijn tanden zie ik niks, maar hij kauwt de laatste tijd wel veel. Maar dat is niet al twee maanden aan de gang. En als het een abces was geweest, had dat geen twee maanden geduurd. Dat denk ik dus niet.

Maar voor de zekerheid kan ik het altijd even overleggen met dr. Marc.

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

We hebben al vaker honden gehad met een beroerte of epilepsie, maar hier lijkt het niet echt op. Maar misschien is het een begin? Vooral omdat hij nog zo jong is, pas 9 maanden oud.

Ja Lacurieuse, dat is zeker schrikken, vooral als zo'n groot beest ineens in elkaar zakt.

Ik dacht zelf ook aan suikerziekte misschien, omdat hij zoveel drinkt. Maar ik weet niet of dat dit soort symptomen geeft. En ik ga niet op internet zitten zoeken om hem zomaar van alles aan te praten.

We horen wel wat Dr Marc ervan vindt.

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Mel

Ik ben heel benieuwd naar de diagnose en het advies van de dierenarts..

Net als Misanthrope dacht ik aan een klein vestibulair syndroom (oor), de suikerspiegel zoals bij hypoglykemie, een beroerte of epilepsie.

Een tekort aan het een of ander? De tanden, een abces..

Gaat alles goed met de voerbak?

Zijn de nachten rustig of juist onrustig?

Tot morgen, een dikke aai in afwachting van het nieuws.

Liefs

Vertaald Frans
    L
    Lacurieuse Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wauw, ik zou me echt rot schrikken! Ik heb nog nooit een hond er een zien krijgen, of welk ander dier dan ook... Ik denk inderdaad dat er nu helaas een hele reeks onderzoeken nodig is.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Een beroerte, een epileptische aanval, eigenlijk moet je elke aanval van dit type serieus nemen, zeker bij een DDB.

Vertaald Frans
  • 70 reacties van 70

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!