Hij schudt met zijn kop, maar door de jeuk die hij kreeg van de brokken (althans, dat hoop ik) had hij al eerder last van zijn oren. Dus ik dacht dat het door de jeuk kwam, maar misschien heeft het wel te maken met dat hij zich niet lekker voelt, ik weet het niet.
Ik heb een middeltje dat de dierenarts heeft voorgeschreven voor zijn oren.
De dierenarts heeft zijn oren al bekeken en het is niet erger dan eerst. Ik bedoel, hij schudt en krabt wel, maar het is niet supervies en het stinkt ook niet. Ik maak ze nu in ieder geval even niet schoon, zodat de dokter het morgen goed kan zien.
Het is lastig in te schatten hoeveel hij precies drinkt. Ik moet zijn water wel 4 of 5 keer per dag verversen. Als hij drinkt kwijlt hij enorm, dus die combi van water en kwijl is niet echt lekker lol. Het is echt bizar, als er niet veel water meer in de bak zit nadat hij heeft gedronken, lijkt het net op eiwit! 😅
Telkens als ik eraan denk ververs ik het water, meerdere keren per dag.
Misschien een tekort aan iets. Terwijl ik hem juist gaf waarvan ik dacht dat het de beste voeding was: eerst Orijen, toen Carnilove en nu Wolfood (een Frans merk). Maar goed, je weet maar nooit. Ik zou eigenlijk wel hopen dat het dat is, want dat is makkelijk op te lossen.
Ja, ik schrijf ook alles op in mijn agenda: wanneer ik een ontwormingsmiddel geef, een behandeling, wanneer ik hem weeg, of wat dan ook dat me belangrijk lijkt. Maar in dit geval is er niets wat de oorzaak zou kunnen zijn. En ik zou veel liever hebben dat het een intolerantie voor een ontwormingsmiddel is.
In ieder geval bedankt allemaal voor jullie reacties, dit geeft me wat aanknopingspunten om morgen met de dokter te bespreken. Ik hoop dat we erachter komen wat er aan de hand is en dat het niets ernstigs is...