Mijn hond is flauwgevallen

M
Mel1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

De titel zegt het eigenlijk al: in de nacht van woensdag op donderdag is mijn hond letterlijk neergevallen.

Hij stond op uit zijn stoel, liep naar de deur en daar zakte hij zomaar in elkaar. Hij bleef even liggen, was helemaal van de kaart, maar daarna deed hij weer normaal.

Dit is de tweede keer dat hij zo'n aanval heeft gehad.

De eerste keer (twee maanden geleden) maakte ik me nog niet meteen zorgen, want na vijf minuten was alles weer oké. Een flauwte kan gebeuren, net als bij ons. Maar nu is het dus al de tweede keer...

Hebben jullie een idee wat dit zou kunnen zijn?

Even voor de duidelijkheid: ik zoek natuurlijk geen diagnose, maar gewoon wat mogelijke oorzaken. Ik heb uiteraard al contact opgenomen met de dierenarts voordat ik dit hier plaatste; we hebben morgen om 16:30 uur een afspraak.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

70 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het is lastig in te schatten hoeveel hij precies drinkt. Ik moet zijn water wel 4 of 5 keer per dag verversen. Als hij drinkt kwijlt hij enorm veel, dus die combi van water en kwijl is niet echt smakelijk als drankje lol. Het is echt bizar: als er niet veel water in de bak zit en hij heeft gedronken, dan ziet wat er overblijft eruit als eiwit! 😅

Zodra ik eraan denk ververs ik het water, meerdere keren per dag.

Als je wilt, mag je Oxane wel een paar dagen lenen... ik zou echt niet kunnen zeggen hoeveel zij drinkt ^^

Ik vind kwijl, speeltjes en walnoten uit de tuin in haar bak, en ze spettert er vrolijk op los. Als het geen waterballet is geworden, dan is het wel omdat die drinkbak op standaard zo leuk is om rond te laten draaien ????!!!!!!!!!!

En sinds kort duikt ze met haar grote neus in de bak om gevallen brokjes op te vissen terwijl ze drinkt...

Met haar in huis moet ik de dweil altijd binnen handbereik hebben... en ik moet haar bak eerst met heel koud water omspoelen om die slijmerige kwijl los te krijgen, en daarna pas met kokend water.

Voor jouw mooie Patoune

Ik ben er vanavond weer...

Liefs

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hartproblemen zijn ook zeker iets om verder te onderzoeken bij de Bordeauxdog! Liefs voor jou en een dikke aai voor je lieverd!

Vertaald Frans
     Sky
    sky Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Jeetje, arme Odin!

Ik hoop dat het niets ernstigs is!

Ik ga voor je duimen en wacht het nieuws af. 😔

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Oeps! Ik wilde hypotheses schrijven, niet koolwaterstoffen... 😂😂😂

Stomme autocorrectie!

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Bedankt Petyrlechon, ja dat heeft er inderdaad niets mee te maken, want beide keren gebeurde het toen hij uit zijn stoel opstond (al is dat voor hem al een hele prestatie 😂)

Maar dat is misschien een ander spoor, een beetje zoals bij ons als we te snel opstaan?

Ik hoop dat we morgen het antwoord vinden.

Op dit moment gaat het wel, ik blijf rustig, het heeft toch geen zin om te stressen. Maar als ik morgen thuiskom met van die enge verhalen, dan blijf ik echt niet zo zen lol

Ik ben een keer huilend naar huis gegaan omdat de dokter me zo bang had gemaakt! Gelukkig zat hij ernaast, maar op dat moment was ik er echt niet klaar voor om te horen wat hij te zeggen had...

Docline, misschien is het wel censuur, het is niet de eerste keer dat ik links zie met allemaal sterretjes ****

Ik ga even naar je link kijken.

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Hij schudt met zijn kop, maar door de jeuk die hij kreeg van de brokken (althans, dat hoop ik) had hij al eerder last van zijn oren. Dus ik dacht dat het door de jeuk kwam, maar misschien heeft het wel te maken met dat hij zich niet lekker voelt, ik weet het niet.

Ik heb een middeltje dat de dierenarts heeft voorgeschreven voor zijn oren.

De dierenarts heeft zijn oren al bekeken en het is niet erger dan eerst. Ik bedoel, hij schudt en krabt wel, maar het is niet supervies en het stinkt ook niet. Ik maak ze nu in ieder geval even niet schoon, zodat de dokter het morgen goed kan zien.

Het is lastig in te schatten hoeveel hij precies drinkt. Ik moet zijn water wel 4 of 5 keer per dag verversen. Als hij drinkt kwijlt hij enorm, dus die combi van water en kwijl is niet echt lekker lol. Het is echt bizar, als er niet veel water meer in de bak zit nadat hij heeft gedronken, lijkt het net op eiwit! 😅

Telkens als ik eraan denk ververs ik het water, meerdere keren per dag.

Misschien een tekort aan iets. Terwijl ik hem juist gaf waarvan ik dacht dat het de beste voeding was: eerst Orijen, toen Carnilove en nu Wolfood (een Frans merk). Maar goed, je weet maar nooit. Ik zou eigenlijk wel hopen dat het dat is, want dat is makkelijk op te lossen.

Ja, ik schrijf ook alles op in mijn agenda: wanneer ik een ontwormingsmiddel geef, een behandeling, wanneer ik hem weeg, of wat dan ook dat me belangrijk lijkt. Maar in dit geval is er niets wat de oorzaak zou kunnen zijn. En ik zou veel liever hebben dat het een intolerantie voor een ontwormingsmiddel is.

In ieder geval bedankt allemaal voor jullie reacties, dit geeft me wat aanknopingspunten om morgen met de dokter te bespreken. Ik hoop dat we erachter komen wat er aan de hand is en dat het niets ernstigs is...

Vertaald Frans
    Petyrlechon
    Petyrlechon Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Jeetje, arme Odin 😦 Het moet inderdaad heel indrukwekkend zijn geweest, zeker met zo'n flinke baby! Mijn Gibbson had vroeger vergelijkbare aanvallen toen hij klein was. Ineens zo op zijn zij vallen is echt vreselijk om te zien, en dan 5 minuten later weer opstaan... Hij viel flauw door zijn hart (een hartafwijking waarbij zijn hart te groot is en een hartruis, waar hij inmiddels al een tijdje voor behandeld wordt). In tegenstelling tot Odin kreeg Gibbs echter een wegtrekker na een zware inspanning...

Ik wacht met spanning op het nieuws van morgen!! Voor nu heel veel sterkte en geef Odin maar een hele dikke knuffel!!! 😶

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

(censuur vanuit Wamiz richting concurrerende sites?

Vertaald Frans
  • 60 reacties van 70

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!