Mijn hond is flauwgevallen

M
Mel1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

De titel zegt het eigenlijk al: in de nacht van woensdag op donderdag is mijn hond letterlijk neergevallen.

Hij stond op uit zijn stoel, liep naar de deur en daar zakte hij zomaar in elkaar. Hij bleef even liggen, was helemaal van de kaart, maar daarna deed hij weer normaal.

Dit is de tweede keer dat hij zo'n aanval heeft gehad.

De eerste keer (twee maanden geleden) maakte ik me nog niet meteen zorgen, want na vijf minuten was alles weer oké. Een flauwte kan gebeuren, net als bij ons. Maar nu is het dus al de tweede keer...

Hebben jullie een idee wat dit zou kunnen zijn?

Even voor de duidelijkheid: ik zoek natuurlijk geen diagnose, maar gewoon wat mogelijke oorzaken. Ik heb uiteraard al contact opgenomen met de dierenarts voordat ik dit hier plaatste; we hebben morgen om 16:30 uur een afspraak.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

70 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

http://www.allocine.fr/video/player_gen_cmedia=19478187&cfilm=31186.html

Odin, dat zijn echt van die geweldige honden!! ^^

ooh hij slaapt echt heerlijk..

Vertaald Frans
    Gabyn
    Gabyn Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wij zijn ook weer gerustgesteld, je hebt snel gehandeld door naar de dierenarts te gaan.

Wat een schatje, zo'n Dogue de Bordeaux, ik had er nog nooit eentje gezien...

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

In ieder geval is die dikke niet onder de indruk :)

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Bedankt Doudou

Eigenlijk is het net zoals bij ons wanneer we te snel opstaan nadat we lang hebben gelegen.

En misschien een lage suikerspiegel? Het gebeurde voordat hij had gegeten.

Mochten er symptomen optreden tijdens inspanning bijvoorbeeld, of gewoon in een andere situatie, dan laten we uitgebreider onderzoek doen.

Ja, die echo is fijn, dat stelt in ieder geval al gerust.

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Geen bloedonderzoek naar diabetes?

Nee, op dit moment nog niet. Ik heb wel tegen de dierenarts gezegd dat ik vind dat hij veel drinkt. Maar ja, hij is natuurlijk ook best dik en hij eet 800g brokjes per dag. Hij drinkt wel veel, maar misschien valt het eigenlijk ook weer wel mee.

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Ik heb dezelfde vraag als Jador: is er een bloedonderzoek gedaan?

Die echo is in ieder geval al goed nieuws en fijn om te weten. :-)

Als het een bloeddrukdaling is, waar zou dat dan door komen? Te snelle groei? Een tekort aan het een of ander?

Dikke knuffels voor Odin

en hopelijk een betere nachtrust voor jou.

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

We zijn bij de dokter geweest en op het eerste gezicht is er niets ernstigs aan de hand. Het zouden gewoon bloeddrukdalingen zijn als hij opstaat.

Hij heeft een hartecho gemaakt en daar was niets afwijkends op te zien.

Natuurlijk houd ik hem goed in de gaten en als er ook maar iets is, ga ik meteen weer terug. Maar voor nu maakt de dokter zich geen zorgen.

Ik ben echt opgelucht.

Vertaald Frans
  • 50 reacties van 70

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!