Mijn hond is flauwgevallen

M
Mel1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

De titel zegt het eigenlijk al: in de nacht van woensdag op donderdag is mijn hond letterlijk neergevallen.

Hij stond op uit zijn stoel, liep naar de deur en daar zakte hij zomaar in elkaar. Hij bleef even liggen, was helemaal van de kaart, maar daarna deed hij weer normaal.

Dit is de tweede keer dat hij zo'n aanval heeft gehad.

De eerste keer (twee maanden geleden) maakte ik me nog niet meteen zorgen, want na vijf minuten was alles weer oké. Een flauwte kan gebeuren, net als bij ons. Maar nu is het dus al de tweede keer...

Hebben jullie een idee wat dit zou kunnen zijn?

Even voor de duidelijkheid: ik zoek natuurlijk geen diagnose, maar gewoon wat mogelijke oorzaken. Ik heb uiteraard al contact opgenomen met de dierenarts voordat ik dit hier plaatste; we hebben morgen om 16:30 uur een afspraak.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

70 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Beaujabote
    Beaujabote Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Mel, ik heb een Bordeauxdog gekend, dat was echt een heerlijke, zachte goedzak. Zelfs toen ze nog jong was: als ze lag en je tilde een poot van haar op, deed ze hooguit één ooglid een klein beetje open, liet haar poot weer vallen en slaakte een diepe zucht zo van: "Ach arme stakkers, als jullie je hier nu mee moeten vermaken..." En wat die agressie betreft: ik heb één keer een reu volledig zien doordraaien op een camping. Eerlijk is eerlijk, dat arme beest had net 6 tot 7 uur achter elkaar in de kofferbak gezeten. Zijn baasjes vonden er niets beters op dan de auto uit te laden, de hond aan de stacaravan vast te leggen en hem daar alleen te laten om boodschappen te gaan doen. De hond viel uit naar iedereen die in de buurt kwam. Er moest een soort veiligheidszone worden afgezet. De eigenaren waren onbereikbaar, dus de camping had de politie gebeld. Toen de agenten de hond zagen, zeiden ze: "Als de baasjes er niet binnen 10 minuten zijn, krijgt de hond een kogel – we kunnen het risico niet nemen dat de lijn knapt." Gelukkig voor hem waren zijn baasjes net op tijd terug en toen zag je een totale verandering: weer een normale, relaxte, rustige Bordeauxdog. Je wilt niet weten hoe die ene agent de eigenaren de mantel heeft uitgeveegd (ik hoorde later dat de ouders van die agent zelf ook Bordeauxdoggen hadden gehad), en dat bovenop de boete 😏

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Jeetje, ik heb net even een overzichtje gemaakt. Sinds ik mijn grote kerel heb, ben ik al 7 keer met hem naar de dierenarts geweest (hij is nu 9 maanden, ik heb hem sinds 24/06/18). Ik snap wel dat hij er een beetje klaar mee begon te raken lol

En dan tel ik de rekeningen nog niet eens mee 😅

Ik hoop echt dat het niet zo doorgaat. Nu kan ik het wel relativeren, maar soms is het best deprimerend. Zodra het ene probleem is opgelost, duikt er weer iets anders op. En dat terwijl ik echt probeer te doen wat volgens mij het beste is.

Het is ook echt zo oneerlijk #calimero ;)

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Oh, hij was echt zó schattig op de tafel.

Toen hij het geluid van het echoapparaat hoorde, hield hij z'n kop steeds schuin van links naar rechts, zo van: wat is dat nou?

En hij kwam met z'n kop helemaal in m'n nek liggen 😊

Het is m'n grote baby, ik kan hem gewoon niet imponerend vinden. En Dr. Marc vindt m'n hond erg leuk; terwijl ik aan het afrekenen was, had hij de riem al gepakt en liep hij een rondje met hem door de kliniek :)

Echt fijn, zo'n dierenarts die de tijd neemt om even dikke maatjes te worden met de hond. Zeker met een hond van dit formaat is het belangrijk dat hij een goeie klik heeft met de dokter.

Maar op straat zijn er mensen die naar de overkant gaan... Hij moet blijkbaar toch indruk maken. Ook al is m'n lobbes totaal niet agressief en loopt hij gewoon aan de lijn :(

Het is best wel oneerlijk voor hem, want een paar maanden geleden wilde iedereen die schattige kleine pup nog aaien... Gelukkig zijn er nog steeds mensen die hem even komen aanhalen en dat moedig ik alleen maar aan! Maar het wordt wel zeldzamer, terwijl m'n grote beer toch zo'n vriendelijke kop heeft.

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

😁

Terwijl die hond uiteindelijk tijdens de hele opnames nooit echt gegromd heeft of zijn tanden heeft laten zien, als de brave Bordeauxdog die hij was! LOL

Ja, zijn ogen kijken helemaal niet agressief en ze stopten met filmen zodra die kont van links naar rechts begon te wiebelen... er zijn trouwens meerdere honden gebruikt voor die rol...

van die hele kleine nuances... echt even lekker ontspannen...

Kaiser is echt cult... Les Grandes Vacances... en die kwijlslerten van hem 🤭

echt een grote lobbes...

Odin moet wel indruk maken, zeker als hij op tafel zit!! Je voelt je vast heel klein voor dat koppie van hem?!

hi hi ..

Slaap lekker

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Bedankt docline, de kleine reus krijgt volop knuffels :)

Trouwens, de dierenarts was echt verbaasd toen ik hem eraan herinnerde dat hij pas 9 maanden is lol. Gezien zijn grootte dacht hij dat hij al 1 jaar was... En nee hoor, hij gaat nog wel even doorgroeien! De volgende keer moeten we met z'n drieën zijn om hem op de tafel te krijgen 😂😂😂

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Ja, en een Bordeaux dog die zijn tanden laat zien... Eerst zien, dan geloven 😂 hij heeft veel te veel plooien...

Ik heb het fragment met de Funès waar ik het over had teruggevonden, die Bordeaux dog is echt enorm!

https://youtu.be/q6KBv8YUEJc

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, Turner & Hooch, je gaat echt lachen Mel... van die wapperende plooien en kwijl in overvloed!

Ik vind het heerlijk om honden te zien 'acteren'. Het is trouwens grappig om te zien hoe ze Hooch agressief hebben laten lijken door een soundtrack met woest gegrom toe te voegen en in te zoomen op zijn tanden wanneer zijn lippen door de vaart van het rennen omhoog vliegen ^^

Terwijl die hond uiteindelijk tijdens de hele opnames nooit echt heeft gegromd of zijn tanden heeft laten zien, als de goede DDB die hij was! LOL

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Pfff, wat een opluchting voor iedereen. Geef de kleine reus een dikke aai!

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Ik ga deze film downloaden om hem binnenkort eens te kijken. Je ziet niet vaak Bordeauxdoggen in films.

Ik had ook een fragment gezien uit een film met Louis de Funès, met een echt enorme Bordeauxdog. "Hij heet Kaiser, maak je geen zorgen, hij bijt niet vaak" 😂😂😂 Ik heb de film niet gezien, maar dat fragment is echt grappig.

@Petyrlechon ja, dat is een geruststelling :)

De *** van het huis doet zijn dutje op zijn fauteuil, ik ben hem lekker aan het knuffelen :)

Vertaald Frans
    Petyrlechon
    Petyrlechon Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Oefffff, blij dat het met een sisser is afgelopen!! Dikke, dikke knuffel voor *** Odin 😉😊

(Even OT, maar Wamiz hapert bij mij al een tijdje enorm. Ik kon al niet meer op het katten- en knaagdierenforum komen en sinds eergisteren kan ik ook geen foto's meer plaatsen... 😐)

Vertaald Frans
  • 30 reacties van 70

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!